Rodinka TEST: NISSAN QASHQAI+2

barbora 3

NISSAN QASHQAI+2 (sedemmiestnu verziu) sme testovali ešte v zime.

Mali sme tak možnosť vyskúšať si, ako funguje pohon všetkých kolies nielen v meste. Aj keď je “mestuodolný”, nepohrdne ani dlhším výletom s rodinou. 

ZHRNUTIE

Celkovo NISSAN QASQAI+2 v našom teste získal 119 bodov zo 145 možných a jeho celkový priemer je 4,10 bodu. V jednotlivých kategóriách dosiahol veľmi vyrovnané výsledky. Najlepšie skóroval v kategórii Prvý dojem/vzhľad, horšie v kategórii Úložné priestory.

Páči sa nám

Rozčuľuje nás

+ Cena

– Málo úložných priestorov

+ Technické vybavenie 

– Blikajúce kontrolky

+ Prevodovka 

– Zvuk studeného motora

KRITÉRIÁ HODNOTENIA

boli vytvorené tak, aby sme vám poskytli čo najobjektívnejšie výsledky z pohľadu rodiča, s cieľom zistiť, či je testované auto vhodné pre rodinu. Každé kritérium mohlo získať 1 – 5 bodov (5 je najviac). Čo sa skrýva pod týmto hodnotením, nájdete nižšie v šiestich základných kategóriách.

Detský svet

Detský svet

Počet bodov

Montáž autosedačky

4

Bezpečnostné prvky

5

Výhľad na dieťa

3

Úložné priestory

4

Je auto “babyfriendly”?

4

Priemer

4,0

Nissan Qashqai v rámci bezpečnostnej výbavy pre ochranu detí patrí k tým lepším. Pri crash testoch získal plný počet bodov pri bočnom aj čelnom náraze pri ochrane detí. Konkrétne v Qashqai nájdete vypínač airbagu spolujazdca, indikátor nezapnutých pásov aj vzadu, Isofix konzoly a elektrickú bezpečnostnú poistku okien. Dvere sa zamykajú automaticky pri rozjazde, detský zámok na dverách sa nastavuje manuálne.

Mali sme verziu so svetlým koženým interiérom, ktorá už niesla nejaké tie známky opotrebenia. Odniesli si to najmä svetlé plasty – ak sa zanedbá pravidelná údržba. Ako som už písala u ostatných testovaných áut, svetlá koža nie je prekážkou, pretože sa dá pekne utrieť (ak deti na zbroj nevytiahnu perá). Qashqai má podobne ako Mercedes B zadnú časť predných sedadiel z plastu, čiže proti okopaniu od detských nožičiek sú o niečo odolnejšie.

Úložných priestorov pre deti je pomerne dosť, Väčšie si môžu odložiť fľašku do dverí alebo vreciek na predných sedadlách, ak využívate len krajné sedadlá, stredné sa dá sklopiť na lakťovú opierku s držiakom na poháre.

Sedemiestna verzia odvezie 7 dospelých – 3 rad nie je len núdzovka s obmedzeným priestorom. Pri použití 3 radu sedadiel je však málo miesta v batožinovom priestore.

Tri sedačky v 2 rade sa pomestia len natesno (v zložení škrupinka, podsedák a plnohodnotná sedačka), ak sú namontované dve, v strede je miesto pre štíhlejšieho dospelého. Čiže +2-ka je pre rodinu s 3 deťmi fajn (s využitím jedného sedadla v 3.rade), viac by sa ich zmestilo, no pri dovolenke by to množstvo batožiny nevošlo tak ľahko. Plusom sú strešné lyžiny (od výbavy I-WAY v sérii), čiže sa dá ešte využiť aj priestor v truhle.

Pri sklopení 2 radu vznikne malé letisko, ktoré sa v prípade potreby dá využiť aj na núdzové spanie.

Cena a prevádzka

Cena / prevádzka

Počet bodov

Cena testovaného auta

4

Výbava

4

Reálna spotreba

4

Náklady na servis

4

Náklady na pneum.

3

Priemer

3,8

Testovaný model NISSAN QASHQAI+2 2,0 dCi (110 kW, 150 koní) a s pohonom všetkých 4 kolies v najvyššej výbave TEKNA sa predáva od 27.550 EUR (akciový cenník platný do konca mája 2011). Päťmiestnu verziu s predným pohonom môžte mať od 16.750 EUR s benzínovým motorm (86 kW), za sedemmiestnu verziu (+2) s týmto motorom zaplatíte 18.750 EUR.

Základná výbava Visia je pomerne slušná, najmä pri pohľade na bezpečnostné systémy: 

ESP (aj vypínač), 6 airbagov, vypínač airbagu spolujazdca, signalizácia nezapnutých pásov (aj vzadu), ISOFIX, aktívne opierky hlavy a pásy s napínačom na predných sedadlách, manuálna klíma, rádio s CD, bluetooth, palubný počítač a posilňovač riadenia s premenlivým účinkom.

Skutočná spotreba testovaného modelu (diesel 2,0l, 4WD, 6-st. manuálna prevodovka) Qashqaia bola veľmi slušná, aj keď sme jazdili menej úsporne, ako udávajú oficiálne čísla. 

Spotreba paliva v l/100km

oficiálne uvádzaná

nami nameraná

Mesto

7,7

8,8

Mimo mesto (okresky/diaľnica)

5,3

5,6

Kombinovaná

6,2

7,0

Kvalitné letné pneumatiky na rozmer 215/55 R18 kúpite od 130 EUR za kus.

Užívateľský komfort

Užívateľský komfort

Počet bodov

Komfort riadenia

4

Komfort radenia

4

Jazdné vlastnosti

5

Hluk

4

Svetlá

4

Priemer

4,0

Riadenie je “chlapské” – posilovač riadenia je adaptívny, no nie preposilovaný – cítite odozvu. Zozačiatku je to prekvapivé, no zvykla som si rýchlo. 

V testovanom vozidle bola 6.stupňová manuálna prevodovka, výborne odstupňovaná. Počas jazdy na diaľnici pri rýchlosti 130 km/h bola na otáčkomere hodnota 2000 ot.

Podvozok je skôr tvrdší, väčšie nerovnosti cítiť najmä na zadných sedadlách. Testovali sme v zime – stihli sme teda ľad, roztápajúci sa sneh aj veľké mláky. Skúšali sme rozjazd na ľade s použitím pohonu prednej nápravy a s pohonom 4×4 a je to značný rozdiel. 

Hlučnosť je primeraná, hlučnejší je len nezohriaty motor. 

Qashqai je v ponuke s dvoma benzínovými motormi: 1,6l (86kW) a 2,0l (103 kW) a dvoma dieselovými: 1,5 a 2,0 dCi – oba s filtrom pevných častíc. K benzínovej jednašestke je v ponuke Stop/štart systém a k najsilnejšiemu dieselu môžte mať 6-stupňový automat. Pohon 4×4 je dostupný len so silnejšími motormi.

Interiér

Interiér

Počet bodov

Nastaviteľnosť volantu

5

Nastaviteľnosť sedadiel

3

Prehľadnosť ovládačov

5

Výhľad von

4

Pohodlie

4

Priemer

4,2

Body sme strhli za nastaviteľnosť sedadiel, komfortné sedenie sme hľadali dlhšie. Volant je však nastaviteľný aj výškovo aj pozdĺžne, čo oceňujeme.

Veľkým plusom je prehľadnosť ovládačov. Mám rada autá, do ktorých si sadnete a idete. Logické usporiadanie, čitateľné displeje, dotyková navigácia – všetko funguje ako má. Jednu výhradu máme k blikajúcej kontrolke vonkajšej teploty, ktorá upozorňuje na teplotu nižšiu ako 4°C. Ak je menej neustále bliká – je v zornom poli a dosť ruší. 

Úložné priestory

Úložné priestory

Počet bodov

Veľkosť kufra

4

Variabilita batož. priestoru

4

Komfort pri nakladaní

5

Prístupnosť rezervy

Ostat. úložné priestory

2

Priemer

3,8

Batožinový priestor ponúka dostatok priestoru pre väčšiu rodinu. Testovali sme dlhšiu verziu označenú ako “+2”. Objem batožinového priestoru v číslach je 450 l (pri použití 5 sedadiel) do 1.520 litrov (pri použití 2 sedadiel). Komfort pri nakladaní je výborný, oceňujeme ochrannú lištu na zadnom nárazníku. Nevýhodou je už spomínaná svetlá farba interiéru – nepraktické najmä ak nakladáte kočík za daždivého počasia.

Ostatných úložných priestorov je málo, okrem skrinky pred spolujazdcom a priestorom v lakťovej opierke Qashqai nevyužíva dostatok vnútorného priestoru. 

Prvý dojem a vzhľad

Prvý dojem / vzhľad

Počet bodov

Prvý pocit

4

Predná maska

5

Zvyšná karoséria

5

Čalúnenie

5

Kolesá/disky

4

Priemer

4,6

Aj keď mňa na prvý pohľad zoči-voči neohúril, nemožno mu uprieť pekné krivky a najmä originálnu prednú masku. Qashqai v premávke spoznáte a nepomýlite sa.

Svetlosivé kožené čalúnenie a svetlé plasty v interiéri boli príjemným prekvapením, čo sa materiálu i spracovania týka, no bolo na nich badať každú škvrnku. Pre rodinu s deťmi si to neviem celkom dobre predstaviť, radšej si vyberte z tmavších odtieňov.

ORTIEĽ

Rozmaznaní predchádzajúcimi nemeckými modelmi sme na Qashqai zozačiatku pozerali pomedzi prsty. No postupne nás dostal svojou chlapskou povahou. Aj keď sme mali k dispozícii plnú výbavu, auto pôsobilo skromne. Postupne sme ocenili nepreposilované riadenie, pohon všetkých štyroch kolies, dotykovú navigáciu a audiosystém BOSE.

Aj v základnej výbave nájdete, čo potrebujete a cena je veľmi priaznivá. Pre rodinku je však nevýhodou menej odkladacích priestorov a svetlý interiér.

Výsledky v testoch EURO NCAP

Crashtest NISSAN QASHQAI sa uskutočnil v roku 2007. Dosiahol nasledovné hodnotenie:

Ochrana dospelých: *****

Ochrana detí: ****

Ochrana chodcov: **

Qashqai získal plný počet bodov za výsledky ochrany oboch detí (3-ročného a 18-mesačného) pri čelnom i bočnom náraze. Hviezdičku stratil kvôli nedostatočnému označeniu prítomnosti ISOFIX konzôl a tiež nejasnému upozorneniu na nutnosť vypnutia airbagu spolujazdca pri použití sedadla spolujazdca na umiestnenie detskej autosedačky proti smeru jazdy (Qashqai má vypínač airbagu spolujazdca).

Fotogaléria: NISSAN QASHQAI+2

Foto: www.lukasvician.com

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (9 hlasov, priemerne: 4,00 z 5)
Loading...

Komentáre k článku

  1. Mali sme QQ+2, skončil na totálku po prudkom bočnom náraze a následných 3 či 4 otáčkach po streche. Všetci vrátane dvoch detí sme zázrakom vyviazli bez zranenia. Takže u nás má jednoznačne 1*

  2. Ma ho svokor. Kupil si ho, ze aby sa mu zmestili nase deti. Ale keby to skusil aj castejsie ako raz za rok by bolo fajnsmile))

Pridaj komentár