ZDRAVIE.sk Šport7.sk Rodinka.sk
Internet.sk
ĽudiaĽuďom.sk Fony.sk ephoto.sk Dnes24.sk
štvrtok 22.02.2018 | meniny má Etela  
AutotestyAutotesty

Rodinka TEST: MERCEDES-BENZ VIANO 3,0 CDI

 barbora/redakcia   14.04.2011   2

Ako v našom rodinka teste dopadlo doposiaľ najrozmernejšie auto, ktoré sme testovali?

ZHRNUTIE

Celkovo MERCEDES-BENZ VIANO v našom teste získal 124 bodov zo 140 možných a jeho celkový priemer je 4,42 bodu.

Najlepšie skóroval v kategórii Úložné priestory, najmenej bodov získal v kategórii Cena/Prevádzka.

 

Páči sa nám

Rozčuľuje nás

+ Úžasný priestor a variabilita

- Parkovanie

 

KRITÉRIÁ HODNOTENIA

boli vytvorené tak, aby sme vám poskytli čo najobjektívnejšie výsledky z pohľadu rodiča, s cieľom zistiť, či je testované auto vhodné pre rodinu. Každé kritérium mohlo získať 1 - 5 bodov (5 je najviac). Čo sa skrýva pod týmto hodnotením, nájdete nižšie v šiestich základných kategóriách.

Detský svet

Detský svet

Počet bodov

Montáž autosedačky

5

Bezpečnostné prvky

4

Výhľad na deti

4

Úložné priestory

4

Je auto "babyfriendly"?

4

Priemer

4,2

Vo VIANE bolo namontovanie sedačky a umiestňovanie dieťaťa do nej fantasticky pohodlné. Môžete si celý vliezť dnu, a pohybovať sa tam ako v buse :) Okrem toho dieťa naše malo nesmiernu radosť z voľného pohybu po vozidle počas prestávok.

Tak ako v ostatných modeloch Mercedesu sú bezpečnostné pásy s napínačom a obmedzovačom sily, ktoré sa po zapnutí pásu samé zatiahnu napevno. ISOFIX konzoly sú na krajných sedadlách.

Dieťatko nadojčíte i prebalíte pohodlne kdekoľvek, po ležiačky na zadných sedadlách, postojačky na schodíku do priestoru 2. radu sedadiel alebo aj v batožinovom priestore. So skladaním kočíka sa nemusíte namáhať, zmestí sa aj keď máte rodinu zbalenú na týždňovú dovolenku. V batožinovom priestore je dosť miesta aj na prespanie 4 člennej rodiny :).

Výhľad na deti je pomerne dobrý vďaka veľkému vnútornému spätnému zrkadlu.

Variabilita usporiadania sedadiel a vnútorného priestoru je úžasná. Môžte si vybrať z troch dĺžok karosérie: kompakt {rázvor 3200 mm, 4748/1901/1875 (d/š/v)}, lang {rázvor 3200 mm, 4993/1901/1875 (d/š/v)} a extralang {rázvor 3430 mm, 5223/1901/1875 (d/š/v)} a nakombinovať si výbavu podľa svojich predstáv. V ponuke je verzia pre cyklistov, lôžkové prevedenie, business prevedenie,... Páči sa nám, že z operadla samostatných sedadiel vzadu po sklopení vznikne odkladacia plocha s funkciou stola. Môžte sa s detvákmi občerstviť priamo v aute a tiež si počas jazdy zahrať spoločenské hry :) Väčšie deti isto ocenia aj pohodlné sedadlá v 2. aj 3. rade.

 

Cena a prevádzka

Cena / prevádzka

Počet bodov

Cena testovaného auta

3

Výbava

5

Reálna spotreba

3

Náklady na servis

5

Náklady na pneum.

3

Priemer

3,8

Testovaný model MERCEDES-BENZ 3.0 CDI (165kW) v kompaktnej dlžke a štandardnej výbave sa predáva za 37.600 EUR (31.334 EUR bez DPH). Mercedes VIANO môžte mať od 31.300 EUR s dieselovým dvojlitrom (100 kW), za najdlhšiu verziu s týmto motorom a vo výbave TREND (rozšírená) zaplatíte 33.520 EUR (cena vrátane DPH). A to sú ceny porovnateľné napr. s FORDom GALAXY...

Štandardná výbava obsahuje napr.:

ESP (elektronický stabil. program), ASSYST (motor s variabilným intervalom výmeny motor. oleja, od 22.500 do cca. 40.000 km); ukazovateľ stavu pre- vádzkových kvapalín, aktívne výškovo a v sklone nastaviteľné hlavové opierky, airbag vodiča a spolujazdca, bezpečnostné pásy na všetkých sedadlách s napínačmi, detské poistky v bočných posuvných dverách, automatické uzamykanie dverí (možnosť programovania), automatická klimatizácia THERMATIC s kombinovaným filtrom; multifunkčný volant v koži Nappa; rádio Audio 20 CD s integrovaným 6-CD meničom + 8 reproduktorov; výstražný signál pri zníženom tlaku v pneumatikách, osvetlenie batožinového priestoru a úchyty na upevnenie batožiny, 4 samostatné (otočiteľné) polohovateľné sedadlá s opierkami rúk a hlavy,...

Skutočná spotreba testovaného modelu VIANA (dieselový dvojliter, 5 st. automat. prevodovka) v meste a tiež kombinovaná bola takmer totožná s tou, akú udávajú oficiálne dáta Mercedesu. Vyššia bola na diaľnici s plne naloženým autom. Spotreba je logicky vyššia ako u iných vanov, ktoré sú ale omnoho menšie. Tak ako R-ka, aj VIANO si na svoju hmotnosť pýta pomerne málo.

Spotreba paliva v l/100km

oficiálne uvádzaná

nami nameraná

Mesto

10,9

11,0

Mimo mesto (okresky/diaľnica)

7,2

7,8/9,5

Kombinovaná

8,6

8,6

Kvalitné letné pneumatiky na rozmer 225/55 R 17 kúpite približne za 170 EUR za kus.

 

Užívateľský komfort

Užívateľský komfort

Počet bodov

Komfort riadenia

5

Komfort radenia

5

Jazdné vlastnosti

4

Hluk

5

Svetlá

-

Priemer

4,8

Mercedes-Benz VIANO bolo prvým autom týchto rozmerov, ktoré som mala možnosť riadiť. Veľmi som sa obávala, ako zvládnem šoférovať "mikrobus" (výraz dodávka sa mi v tomto prípade javí ako hanlivý výraz :). No vďaka výhľadu, silnému motoru a automatickej prevodovke to bola malina. A naozaj som si to užila. Aj tie prekvapené pohľady ostatných vodičov.

To že VIANO je veľké vozidlo som cítila len vďaka náporom vetra pri jazde mimo mesta. Zaparkovať auto nebol problém, nájsť však vhodné a dostatočne veľké parkovacie miesto áno. Do nákupného centra, či podzemnej garáže som si s ním ísť netrúfla.

Veľkým prekvapením bola absencia hluku od motora.

 

Interiér

Interiér

Počet bodov

Nastaviteľnosť volantu

5

Nastaviteľnosť sedadiel

4

Prehľadnosť ovládačov

4

Výhľad von

5

Pohodlie

5

Priemer

4,6

Kvalita spracovania je lepšia, ako by ste od "mikrobusu" očakávali. Interiér bol čalúnený v svetlej koži s vyhrievaním predných sedadiel. Automatická klimatizácia (s kombinovaným filtrom) má výduchy aj vzadu, pričom pre druhý rad sedadiel je možné nastaviť vlastnú teplotu.

Rozmiestnenie ovládačov bolo o niečo iné, ako v osobných autách, chvíľu som si zvykala. Páčila sa mi riadiaca páka umiestnená blízko volantu.

Výhľad von bol fantastický, dodávkové sedenie má svoje čaro. Veľké vonkajšie spätné sú pri aute tejto veľkosti nevyhnutnosťou. No niekedy vám ani parkovací senzor nepomôže.

Sedadlá sú ako stvorené na dlhé cesty, pomôže aj možnosť ich sklopenia dozadu, niektoré verzie VIANA ponúkajú aj lôžkovú úpravu. Radosť cestovať aj naprieč Európou. Ako som spomínala v Detskom svete, zo sedadla je možné vytvoriť si stolík. V lete sú výhodou termoizolačné sklá na všetkých oknách.

 

Úložné priestory

Úložné priestory

Počet bodov

Veľkosť kufra

5

Variabilita batož. priestoru

5

Komfort pri nakladaní

4

Prístupnosť rezervy

-

Ostat. úložné priestory

5

Priemer

4,8

Písať o objeme batožinového priestoru v číslach nemá význam. Skúsme to stručne a prakticky. Dvaja dospelí, bábätko a 5 detí + batožina na týždeň a lyžiarska výbava. Myslím, že to hovorí samo za seba...

Bod dole za vyššie položenú hranu kufra a ťažké dvere.

 

Prvý dojem a vzhľad

Prvý dojem / vzhľad

Počet bodov

Prvý pocit

5

Predná maska

4

Zvyšná karoséria

5

Čalúnenie

5

Kolesá/disky

4

Priemer

4,6

 

Aj veľké auto môže byť krásne. Dizajnéri z Mercedesu to urobili dobre. Nadchli ma najmä prelisy na bokoch, ktoré pridávajú VIANU na dynamike. Predná maska pôsobí príjemne vďaka zaujímavo tvarovaným svetlometom a typickej veľkej hviezde Mercedes-Benzu v mriežke chladiča.

Elegancii pridáva metalická farba karosérie v odtieni béžová (sanidinbeige), ktorá je tak ako všetky metalické farby za príplatok. VIANO môžte mať v šiestich základných farbách (pomerne výrazných odtieňov) a siedmych metalických, čo je slušný výber.

Čalúnenie je aj v štandardnej výbave veľmi príjemné a vkusné. Testovaný model bol odetý v béžovej koži.

 

ORTIEĽ

Lyžovačka s veľkou rodinkou, či oddychová pánska (dámy prepáčte!) jazda naprieč Európou. To nie je všetko. Elegantný vzhľad a praktický a naozaj variabilný interiér. A zvládnu ho šoférovať aj maminy. Len to každodenné parkovanie pred panelákom si neviem predstaviť. Ale vy možno v Petržalke nebývate:)

 

Výsledky v testoch EURO NCAP

Crashtest MERCEDES BENZ VIANO sa uskutočnil v roku 2008. Dosiahol nasledovné hodnotenie:

Ochrana dospelých: ****

Ochrana detí: ***

Ochrana chodcov: *

 

VIANO neponúka možnosť vypnutia airbagu spolujazdca, dieťa v autosedačke proti smeru jazdy je možné umiestniť len na zadné sedadlá.

V ochrane 3-ročného dieťaťa získalo VIANO plný počet bodov, hviezdičky stratilo za absenciu vypínača airbagu spolujazdca a nejasného označenia nebezpečenstva umiestňovania detskej autosedačky na sedadlo spolujazdca bez vypnutia airbagu a tiež za nejasné označenie prítomnosti ISOFIXu na zadných krajných sedadlách.

Prítomnosť kotiev ISOFIXu na zadných krajných sedadiel nebola jasne onačená.

 

Fotogaléria: MERCEDES-BENZ VIANO 3,0 CDI

Foto: archív redakcie

 

 

 

Odosielam Váš hlas...
Hodnotenie: 4.7 z 5. Celkom 6 hlas(ov).
Kliknite na hviezdičky pre ohodnotenie článku.

Najčítanejšie
Komentáre k článku
pehava napísané 05.05.2011 12:03

Naučiť sa parkovať s takým autom sa treba naučiť. Tiež mi to trvalo, a to naše 9-miestne fáro je kratšie ako VIano. A tiež sa hocikde nevojdeme...

Zanet napísané 23.04.2011 14:18

Viano, super zalezitost, poziciavame si ho vzdy na dovolenky, miesta habakuk na lyzr, kocik, cokolvek. Ale zaparkovat s bim v Eurovea, br, ne- neskusila, brzwinker

smile zwinker Big Grins Confused Cool Cry Eek Evil Frown Mad Mr. Green Neutral Razz Redface Rolleyes Sad Surprised





Komentáre k článku
pehava napísané 05.05.2011 12:03

Naučiť sa parkovať s takým autom sa treba naučiť. Tiež mi to trvalo, a to naše 9-miestne fáro je kratšie ako VIano. A tiež sa hocikde nevojdeme...

Zanet napísané 23.04.2011 14:18

Viano, super zalezitost, poziciavame si ho vzdy na dovolenky, miesta habakuk na lyzr, kocik, cokolvek. Ale zaparkovat s bim v Eurovea, br, ne- neskusila, brzwinker

smile zwinker Big Grins Confused Cool Cry Eek Evil Frown Mad Mr. Green Neutral Razz Redface Rolleyes Sad Surprised