ZHRNUTIE
Celkovo MERCEDES-BENZ R350 CDI 4MATIC v našom teste získal 137 bodov zo 150 možných a jeho celkový priemer je 4,57 bodu. Dosiahol veľmi vyrovnané výsledky vo viacerých kategóriách. Najlepšie skóroval v kategórii Prvý dojem/Vzhľad, najmenej bodov získal v kategórii Cena/Prevádzka.
Páči sa nám
Rozčuľuje nás
+ Podvozok
– Jazda v úzkych uličkách mesta
+ Maximálny komfort
– Výhľad von – široký B-stĺpik
+ Kvalita spracovania do detailov
– Obavy o auto 🙂
+ Aktívne opierky hlavy
+ Osvetlenie interiéru
KRITÉRIÁ HODNOTENIA
boli vytvorené tak, aby sme vám poskytli čo najobjektívnejšie výsledky z pohľadu rodiča, s cieľom zistiť, či je testované auto vhodné pre rodinu. Každé kritérium mohlo získať 1 – 5 bodov (5 je najviac). Čo sa skrýva pod týmto hodnotením, nájdete nižšie v šiestich základných kategóriách.
Detský svet
Detský svet
Počet bodov
Montáž autosedačky
5
Bezpečnostné prvky
5
Výhľad na dieťa
3
Úložné priestory
4
Je auto “babyfriendly”?
5
Priemer
4,4
Vďaka zvýšenému sedeniu a nadštandardnému priestoru medzi prednými sedadlami a 2. radom sedadiel je montáž autosedačky pohodlná. Veľkou výhodou sú bezpečnostné pásy s napínačom a obmedzovačom sily. Po zapnutí pásu sa pekne sám zatiahol a autosedačka bola uchytená naozaj napevno. ISOFIX konzoly sú na krajných sedadlách, zozadu sedadiel je aj úchytka na ukotvenie vrchnej časti autosedačky.
R-ka má vo výbave aj vypínač airbagu spolujazdca. Mercedes ponúka za prípatok (60 EUR) systém automatického rozpoznania detskej autosedačky na sedadle spolujazdca, ak plánujete mať svoje dieťa poruke, niet nad čím váhať. V rámci bezpečnosti detí R-ka ponúka hlavové airbagy aj pre 2. a 3. rad sedadiel a elektrickú detskú poistku okien a dverí.
Dieťatko prebalíte aj v kufri, dno je položené vyššie a nemusíte si namáhať chrbát. V batožinovom priestore je toľko miesta, že si tam kľudne môžte ľahnúť a svoje bábätko nadojčiť aj poležiačky. Navyše je čalúnený príjemnou tmavou semišovou látkou, čo je praktickejšia varianta ako v B-čku.
MB R stratil body za výhľad na dieťa, ktorý je priemerný (parabolické spätné zrkadlo na kontrolu diania vzadu chýba aj v príplatkovej ponuke) a za úložné priestory pre deti, ktorých je pomenej.
Cena a prevádzka
Cena / prevádzka
Počet bodov
Cena testovaného auta
2
Výbava
5
Reálna spotreba
3
Náklady na servis
4
Náklady na pneum.
2
Priemer
3,2
Testovaný model MERCEDES-BENZ R350 CDI 4MATIC (195kW) v štandardnej výbave sa predáva za 59.520 EUR (49.600 EUR bez DPH). Mercedes R môžte mať od 52.080 EUR s benzínovým trojlitrom (170 kW), za sedemmiestnu verziu s týmto motorom zaplatíte 53.880 EUR.
Už základná výbava je bohatá najmä na prvky bezpečnosti, obsahuje napr.:
airbagy s viacstupňovou aktiváciou a bočné airbagy pre vodiča a spolujazdca ako aj okenné airbagy pre všetky rady sedadiel; bezpečnostné pásy vpredu 3-bodové s obmedzovačom sily a napínačom; opierky hlavy vpredu s NECK-PRO; adaptívne brzdové svetlá; asistent rozjazdu v kopci; asistent stretávacích svetiel; senzorika nárazu vrátane senzoru prevrátenia, prednej senzoriky (2x) a bočných satelitov (2x) (senzorika nárazu podnecuje odomknutie dverí, zapnutie vnútorného osvetlenia ako aj výstražných smeroviek); brzdový asistent (BAS); lektronický program stability (ESP®) so stabilizáciou prívesu; elektronický trakčný systém (4ETS); oceľové pruženie dookola; protiblokovací systém (ABS); protisklzová regulácia náhonu (ASR); systém PRE-SAFE®; tempomat vrátane variabilného obmedzovača rýchlosti »SPEEDTRONIC«;
Výbava interiéru:
automatická klimatizácia THERMATIC s kombinovaným filtrom; multifunkčný volant v koži Nappa; radiace páčky a voliaca páka »DIRECT SELECT« na volante; rádio Audio 20 CD s integrovaným 6-CD meničom + 8 reproduktorov; 7-stupňová automatická prevodovka 7G-TRONIC s ukazovateľom prevodového stupňa; filter pevných častíc (pre dieselové motory); o tepelnoizolačné sklá zelené dookola; výstražný signál pri zníženom tlaku v pneumatikách;
Skutočná spotreba testovaného modelu R-ky (dieselový trojliter, pohon všetkých kolies, 7 st. automat. prevodovka) bola celkovo nižšia, ako udávajú oficiálne čísla. Je to veľké a ťažké vozidlo, takže treba rátať s tým, že spotreba bude vyššia ako u áut nižších tried. No na svoju veľkosť si R-ka pýta pomerne málo.
Spotreba paliva v l/100km
oficiálne uvádzaná
nami nameraná
Mesto
11,0
9,9
Mimo mesto (okresky/diaľnica)
7,0
7,6 / 9,7
Kombinovaná
8,5
8,2
Kvalitné letné pneumatiky na rozmer 265/45 R 20 kúpite od 240 EUR za kus, čo je ďalšia nemalá položka do rodinného rozpočtu.
Užívateľský komfort
Užívateľský komfort
Počet bodov
Komfort riadenia
5
Komfort radenia
5
Jazdné vlastnosti
5
Hluk
5
Svetlá
5
Priemer
5,0
Mercedes-Benz R bolo z hľadiska jazdného komfortu najlepšie auto, ktoré sa mi zatiaľ dostalo pod ruky. Výborne odsťupňovaná 7 stupňová automatická prevodovka, s možnosťou radiť rýchlosti aj manuálne priamo na volante, prepínač tlmenia v dvoch režimoch SPORT a COMFORT, vzduchové pruženie s reguláciou svetlej výšky AIRMATIC, režim jazdy EKO/SPORT,…
Napriek svojim rozmerom a hmotnosti a vďaka výkonným motorom ponúka aj impozantné zrýchlenie, nedalo nám nevyskúšať ho a bol to naozaj zážitok 🙂 Podvozok som otestovala na rozbitých cestách – nerovnosti tlmí naozaj výborne. Na okreskách som musela prepnúť do režimu SPORT, lebo som mala trochu rozhojdaný žalúdok z “plávania”. Rozdiel bol evidentný.
Zvuk silného motora je perfektne tlmený a ani pri vysokých rýchlostiach neruší aerodynamický hluk.
Interiér
Interiér
Počet bodov
Nastaviteľnosť volantu
5
Nastaviteľnosť sedadiel
5
Prehľadnosť ovládačov
5
Výhľad von
4
Pohodlie
5
Priemer
4,8
Kvalita spracovania je do detailov úžasná. Interiér bol čalúnený v svetlej koži sivá alpaka s vyhrievaním aj ventiláciou predných sedadiel. Vyhrievanie je dostupné aj pre krajné sedadlá v druhom rade. Automatická klimatizácia (s kombinovaným filtrom) má výduchy aj vzadu, pričom pre druhý rad sedadiel je možné nastaviť vlastnú teplotu.
Ergonómia ovládačov, sedadiel a vlastne celého interiéru bola vytvorená tak, aby spôsobovala čo najmenšiu únavu vodiča aj pri extrémne dlhých cestách. Aj napriek množstvu asistenčných systémov a technológii som nemala najmenší problém s orientáciou v tlačidlách.
Veľmi sa mi páčil aj systém osvetlenia interiéru. Ponúkal viacero možností: osvetlenie na čítanie, osvetlenie batožinového priestoru, priestoru nôh vpredu, všetko s funkciou stlmenia a vypnutia.
Výhľad von bol obmedzený širokým B-stĺpikom, no kvôli vysokej bezpečnosti som schopná ho oželieť.
Úložné priestory
Úložné priestory
Počet bodov
Veľkosť kufra
5
Variabilita batož. priestoru
5
Komfort pri nakladaní
5
Prístupnosť rezervy
5
Ostat. úložné priestory
5
Priemer
5,0
Tak ako som písala v časti Detský svet, batožinový priestor ponúka dostatok priestoru pre veľkú rodinu. Testovali sme dlhšiu verziu označenú ako “L” (long).
Variabilita vnútorného priestoru je výborná – môžete si vybrať z troch možných verzií usporiadania sedadiel:
5 miestna verzia, ktorá ponúka priestranný kufor. Pod podlahou kufra 5-miestnej verzie je uzatváratelný doplnkový priestor. Dlhá verzia ponúka úložný priestor 1 067 litrov – to je o 179 litrov viac ako v štandardnej verzii.
4+2 = tento variant má aj v druhom rade pohodlné samostatné sedadlá s lakťovými opierkami, ktoré poskytujú takisto vysokú úroveň pohodlia ako predné sedadlá. Ako ďalšia výbava pre túto verziu je stredová konzola s dvoma držiakmi pohárov a viacerými možnosťami odkladania. Ak sa používa len 2. rad sedadiel objem batožinového priestoru je 1 118 litrov.
5+2 = ponúka 7 miest, čo ocení najmä viacdetná rodina. Na druhý rad sedadiel sa zmestia 3 detské autosedačky. V tejto verzii ponúka 414 litrov úložného objemu (po strechu).
Veľmi som ocenila automatické otváranie dverí batožinového priestoru, ktoré sa ovláda buď tlačidlom z miesta vodiča alebo kľúčom.
Prvý dojem a vzhľad
Prvý dojem / vzhľad
Počet bodov
Prvý pocit
5
Predná maska
5
Zvyšná karoséria
5
Čalúnenie
5
Kolesá/disky
5
Priemer
5,0
Dominancia a rešpekt. K dizajnu proste niet čo dodať. Je to síce vec osobného vkusu, no myslím, že R-ka zaujme každého. Nezvyčajný tvar karosérie – dlhý a vysoký je jedinečný. Aj napriek svojej veľkosti pôsobí dynamicky.
Luxusný dizajn podčiarkujú svetlomety, za príplatok môžte mať nové denné osvetlenie a zadné svietidlá s technológiou LED a s technológiou optických vlákien, ktoré pútajú pozornosť. V premávke naozaj vzbudzuje rešpekt, stávalo sa nám, že nám na diaľnici uhýbali aj rýchlejšie idúce autá.
V štandardnej výbave je tento model v ponuke so 17 alebo 18 palcovými diskami, testovaný model mal príplatkové 5-lúčové 20 palcové disky (v rámci športového balíku exteriér).
ORTIEĽ
Ak potrebujete reprezentatívne auto na naozaj dlhé služobné cesty a zároveň aj pre väčšiu rodinu a máte dostatok prostriedkov, R-ka je ideálnym riešením. Podmienkou však je vlastné (strážené) parkovacie miesto.
Fotogaléria: MERCEDES-BENZ R350 CDI 4MATIC
Lokalita: Hotel Ponteo
Foto: www.lukasvician.com