ZDRAVIE.sk Šport7.sk Rodinka.sk
Internet.sk
ĽudiaĽuďom.sk Fony.sk ephoto.sk Dnes24.sk
AutotestyAutotesty

Rodinka TEST: MERCEDES-BENZ R

 barbora/redakcia   31.03.2011   0

 

ZHRNUTIE

Celkovo MERCEDES-BENZ R350 CDI 4MATIC v našom teste získal 137 bodov zo 150 možných a jeho celkový priemer je 4,57 bodu. Dosiahol veľmi vyrovnané výsledky vo viacerých kategóriách. Najlepšie skóroval v kategórii Prvý dojem/Vzhľad, najmenej bodov získal v kategórii Cena/Prevádzka.

Páči sa nám

Rozčuľuje nás

+ Podvozok

- Jazda v úzkych uličkách mesta

+ Maximálny komfort

- Výhľad von - široký B-stĺpik

+ Kvalita spracovania do detailov

- Obavy o auto :)

+ Aktívne opierky hlavy

+ Osvetlenie interiéru

 

 

KRITÉRIÁ HODNOTENIA

boli vytvorené tak, aby sme vám poskytli čo najobjektívnejšie výsledky z pohľadu rodiča, s cieľom zistiť, či je testované auto vhodné pre rodinu. Každé kritérium mohlo získať 1 - 5 bodov (5 je najviac). Čo sa skrýva pod týmto hodnotením, nájdete nižšie v šiestich základných kategóriách.

 

Detský svet

Detský svet

Počet bodov

Montáž autosedačky

5

Bezpečnostné prvky

5

Výhľad na dieťa

3

Úložné priestory

4

Je auto "babyfriendly"?

5

Priemer

4,4

Vďaka zvýšenému sedeniu a nadštandardnému priestoru medzi prednými sedadlami a 2. radom sedadiel je montáž autosedačky pohodlná. Veľkou výhodou sú bezpečnostné pásy s napínačom a obmedzovačom sily. Po zapnutí pásu sa pekne sám zatiahol a autosedačka bola uchytená naozaj napevno. ISOFIX konzoly sú na krajných sedadlách, zozadu sedadiel je aj úchytka na ukotvenie vrchnej časti autosedačky.

R-ka má vo výbave aj vypínač airbagu spolujazdca. Mercedes ponúka za prípatok (60 EUR) systém automatického rozpoznania detskej autosedačky na sedadle spolujazdca, ak plánujete mať svoje dieťa poruke, niet nad čím váhať. V rámci bezpečnosti detí R-ka ponúka hlavové airbagy aj pre 2. a 3. rad sedadiel a elektrickú detskú poistku okien a dverí.

Dieťatko prebalíte aj v kufri, dno je položené vyššie a nemusíte si namáhať chrbát. V batožinovom priestore je toľko miesta, že si tam kľudne môžte ľahnúť a svoje bábätko nadojčiť aj poležiačky. Navyše je čalúnený príjemnou tmavou semišovou látkou, čo je praktickejšia varianta ako v B-čku.

MB R stratil body za výhľad na dieťa, ktorý je priemerný (parabolické spätné zrkadlo na kontrolu diania vzadu chýba aj v príplatkovej ponuke) a za úložné priestory pre deti, ktorých je pomenej.

 

Cena a prevádzka

Cena / prevádzka

Počet bodov

Cena testovaného auta

2

Výbava

5

Reálna spotreba

3

Náklady na servis

4

Náklady na pneum.

2

Priemer

3,2

Testovaný model MERCEDES-BENZ R350 CDI 4MATIC (195kW) v štandardnej výbave sa predáva za 59.520 EUR (49.600 EUR bez DPH). Mercedes R môžte mať od 52.080 EUR s benzínovým trojlitrom (170 kW), za sedemmiestnu verziu s týmto motorom zaplatíte 53.880 EUR.

základná výbava je bohatá najmä na prvky bezpečnosti, obsahuje napr.:

airbagy s viacstupňovou aktiváciou a bočné airbagy pre vodiča a spolujazdca ako aj okenné airbagy pre všetky rady sedadiel;  bezpečnostné pásy vpredu 3-bodové s obmedzovačom sily a napínačom; opierky hlavy vpredu s NECK-PRO;  adaptívne brzdové svetlá; asistent rozjazdu v kopci; asistent stretávacích svetiel; senzorika nárazu vrátane senzoru prevrátenia, prednej senzoriky (2x) a bočných satelitov (2x) (senzorika nárazu podnecuje odomknutie dverí, zapnutie vnútorného osvetlenia ako aj výstražných smeroviek); brzdový asistent (BAS); lektronický program stability (ESP®) so stabilizáciou prívesu; elektronický trakčný systém (4ETS); oceľové pruženie dookola; protiblokovací systém (ABS); protisklzová regulácia náhonu (ASR); systém PRE-SAFE®; tempomat vrátane variabilného obmedzovača rýchlosti »SPEEDTRONIC«;

Výbava interiéru:

automatická klimatizácia THERMATIC s kombinovaným filtrom; multifunkčný volant v koži Nappa; radiace páčky a voliaca páka »DIRECT SELECT« na volante; rádio Audio 20 CD s integrovaným 6-CD meničom + 8 reproduktorov;  7-stupňová automatická prevodovka 7G-TRONIC s ukazovateľom prevodového stupňa;  filter pevných častíc (pre dieselové motory); o tepelnoizolačné sklá zelené dookola; výstražný signál pri zníženom tlaku v pneumatikách;

Skutočná spotreba testovaného modelu R-ky (dieselový trojliter, pohon všetkých kolies, 7 st. automat. prevodovka) bola celkovo nižšia, ako udávajú oficiálne čísla. Je to veľké a ťažké vozidlo, takže treba rátať s tým, že spotreba bude vyššia ako u áut nižších tried. No na svoju veľkosť si R-ka pýta pomerne málo.

Spotreba paliva v l/100km

oficiálne uvádzaná

nami nameraná

Mesto

11,0

9,9

Mimo mesto (okresky/diaľnica)

7,0

7,6 / 9,7

Kombinovaná

8,5

8,2

Kvalitné letné pneumatiky na rozmer 265/45 R 20 kúpite od 240 EUR za kus, čo je ďalšia nemalá položka do rodinného rozpočtu.

 

Užívateľský komfort

Užívateľský komfort

Počet bodov

Komfort riadenia

5

Komfort radenia

5

Jazdné vlastnosti

5

Hluk

5

Svetlá

5

Priemer

5,0

Mercedes-Benz R bolo z hľadiska jazdného komfortu najlepšie auto, ktoré sa mi zatiaľ dostalo pod ruky. Výborne odsťupňovaná 7 stupňová automatická prevodovka, s možnosťou radiť rýchlosti aj manuálne priamo na volante, prepínač tlmenia v dvoch režimoch SPORT a COMFORT, vzduchové pruženie s reguláciou svetlej výšky AIRMATIC, režim jazdy EKO/SPORT,...

Napriek svojim rozmerom a hmotnosti a vďaka výkonným motorom ponúka aj impozantné zrýchlenie, nedalo nám nevyskúšať ho a bol to naozaj zážitok :) Podvozok som otestovala na rozbitých cestách - nerovnosti tlmí naozaj výborne. Na okreskách som musela prepnúť do režimu SPORT, lebo som mala trochu rozhojdaný žalúdok z "plávania". Rozdiel bol evidentný.

Zvuk silného motora je perfektne tlmený a ani pri vysokých rýchlostiach neruší aerodynamický hluk.

 

Interiér

Interiér

Počet bodov

Nastaviteľnosť volantu

5

Nastaviteľnosť sedadiel

5

Prehľadnosť ovládačov

5

Výhľad von

4

Pohodlie

5

Priemer

4,8

Kvalita spracovania je do detailov úžasná. Interiér bol čalúnený v svetlej koži sivá alpaka s vyhrievaním aj ventiláciou predných sedadiel. Vyhrievanie je dostupné aj pre krajné sedadlá v druhom rade. Automatická klimatizácia (s kombinovaným filtrom) má výduchy aj vzadu, pričom pre druhý rad sedadiel je možné nastaviť vlastnú teplotu.

Ergonómia ovládačov, sedadiel a vlastne celého interiéru bola vytvorená tak, aby spôsobovala čo najmenšiu únavu vodiča aj pri extrémne dlhých cestách. Aj napriek množstvu asistenčných systémov a technológii som nemala najmenší problém s orientáciou v tlačidlách.

Veľmi sa mi páčil aj systém osvetlenia interiéru. Ponúkal viacero možností: osvetlenie na čítanie, osvetlenie batožinového priestoru, priestoru nôh vpredu, všetko s funkciou stlmenia a vypnutia.

Výhľad von bol obmedzený širokým B-stĺpikom, no kvôli vysokej bezpečnosti som schopná ho oželieť.

 

Úložné priestory

Úložné priestory

Počet bodov

Veľkosť kufra

5

Variabilita batož. priestoru

5

Komfort pri nakladaní

5

Prístupnosť rezervy

5

Ostat. úložné priestory

5

Priemer

5,0

Tak ako som písala v časti Detský svet, batožinový priestor ponúka dostatok priestoru pre veľkú rodinu. Testovali sme dlhšiu verziu označenú ako "L" (long).

Variabilita vnútorného priestoru je výborná - môžete si vybrať z troch možných verzií usporiadania sedadiel:

5 miestna verzia, ktorá ponúka priestranný kufor. Pod podlahou kufra 5-miestnej verzie je uzatváratelný doplnkový priestor. Dlhá verzia ponúka úložný priestor 1 067 litrov – to je o 179 litrov viac ako v štandardnej verzii.

4+2 = tento variant má aj v druhom rade pohodlné samostatné sedadlá s lakťovými opierkami, ktoré poskytujú takisto vysokú úroveň pohodlia ako predné sedadlá. Ako ďalšia výbava pre túto verziu je stredová konzola s dvoma držiakmi pohárov a viacerými možnosťami odkladania. Ak sa používa len 2. rad sedadiel objem batožinového priestoru je 1 118 litrov.

5+2 = ponúka 7 miest, čo ocení najmä viacdetná rodina. Na druhý rad sedadiel sa zmestia 3 detské autosedačky. V tejto verzii ponúka 414 litrov úložného objemu (po strechu).

Veľmi som ocenila automatické otváranie dverí batožinového priestoru, ktoré sa ovláda buď tlačidlom z miesta vodiča alebo kľúčom.

 

Prvý dojem a vzhľad

Prvý dojem / vzhľad

Počet bodov

Prvý pocit

5

Predná maska

5

Zvyšná karoséria

5

Čalúnenie

5

Kolesá/disky

5

Priemer

5,0

Dominancia a rešpekt. K dizajnu proste niet čo dodať. Je to síce vec osobného vkusu, no myslím, že R-ka zaujme každého. Nezvyčajný tvar karosérie - dlhý a vysoký je jedinečný. Aj napriek svojej veľkosti pôsobí dynamicky.

Luxusný dizajn podčiarkujú svetlomety, za príplatok môžte mať nové denné osvetlenie a zadné svietidlá s technológiou LED a s technológiou optických vlákien, ktoré pútajú pozornosť. V premávke naozaj vzbudzuje rešpekt, stávalo sa nám, že nám na diaľnici uhýbali aj rýchlejšie idúce autá.

V štandardnej výbave je tento model v ponuke so 17 alebo 18 palcovými diskami, testovaný model mal príplatkové 5-lúčové 20 palcové disky (v rámci športového balíku exteriér).

 

ORTIEĽ

Ak potrebujete reprezentatívne auto na naozaj dlhé služobné cesty a zároveň aj pre väčšiu rodinu a máte dostatok prostriedkov, R-ka je ideálnym riešením. Podmienkou však je vlastné (strážené) parkovacie miesto.

 

Fotogaléria: MERCEDES-BENZ R350 CDI 4MATIC

Lokalita: Hotel Ponteo

Foto: www.lukasvician.com

 

 

 

Odosielam Váš hlas...
Hodnotenie: 4.1 z 5. Celkom 7 hlas(ov).
Kliknite na hviezdičky pre ohodnotenie článku.

Najčítanejšie
Komentáre k článku

smile zwinker Big Grins Confused Cool Cry Eek Evil Frown Mad Mr. Green Neutral Razz Redface Rolleyes Sad Surprised





Komentáre k článku

smile zwinker Big Grins Confused Cool Cry Eek Evil Frown Mad Mr. Green Neutral Razz Redface Rolleyes Sad Surprised