1) Podľa možnosti nešoférujte v čiapke, so šálom a vetrovke, či v kabáte . Obmedzuje to výhľad a pohyblivosť, uberá komfort a schopnosť správne a precízne reagovať. Zima vám v aute bude 5 minút, horúco potom už celú cestu…
2) Na klzkom povrchu trvá autám všetko dlhšie. Prispôsobte sa tomu. Podstatne dlhšie sú brzdné dráhy, dlhšia a pomalšia je odozva na riadenie. Rátajte s tým a na všetko si nechajte primerane viac času a priestoru .
3) Priebežne počas jazdy skúšajte ako to drží . Robte to vtedy, keď blízko vás nie sú ďalší účastníci pribrzdením, alebo pohybmi volantu. Aj zdanlivo rovnaké povrchy sa budú počas dňa meniť.
4) Jazdite pomalšie, no len mierne . Podstatnejšie je venovať sa jazde a dodržiavať väčší odstup . Pre zasnežené cesty nestačí len paušálne znížiť rýchlosť, ale najmä šoférovať oboma rukami a mať pred sebou dostatočný priestor. V žiadnom prípade neodporúčame jazdiť veľmi pomaly. Tvorí to zápchy a stupňuje nervozitu.
Ak sa to len trochu dá, na viac prúdovej diaľnici sa snažte nemať blízko iné vozidlá.
5) Tajomstvom úspechu je plynulosť . Nič nerobte prudko, teda nepridávajte razantne, nešvihajte volantom ani prudko nebrzdite. Všetko to šmyk a stratu trakcie doslova privoláva.
6) Zistite si ako sa vypína trakčná kontrola na vašom aute. Prax v škole šmyku ukazuje, že mnoho vodičov ani netuší, kde a ako sa dá deaktivovať. Bez toho sa autom len ťažko dostanete aj z malého zapadnutia, alebo do svahu, kde môže byť malý preklz hnacích kolies výhodou.
7) Špeciálne pre majiteľov áut s pohonom 4×4 . Rozbiehanie vám pôjde oveľa lepšie ako ostatným, no brzdiť to nebude o nič lepšie. Dokonca, pre vyššiu priemernú váhu týchto áut bude vaša brzdná dráha aj väčšia.
8) Jazdite v nízkych otáčkach . Pre väčšinu áut nie je dôvod prekročiť prvú tretinu rozsahu otáčok. Používajte stále vyšší prevod ako počas roka. Optimálne je držať sa v rozmedzí 1300 – 2500 ot. V nízkych otáčkach klesá riziko šmyku a tiež neprovokujete trakčnú kontrolu.
9) Keď sa už v meste šmýkate priamo na obrubník, natočte volant smerom k nemu , ochránite tak nie len disk, ale aj nápravu.
Pamätajte na základné pravidlo motoršportu: Slow in, Fast out. Výborne pomôže pri prejazde každou zákrutou…
10) Majte vždy dostatok nemrznúcej zmesi pre ostrekovače, hodí sa aj náhradná v kufri. Posolené a špinavé cesty si vynucujú použitie ostrekovačov veľmi často. Ak pre špinavé okno nevidíte, zbytočne riskujete!
11) Nemáte garáž a nechcete každé ráno bojovať so zamrznutým čelným sklom? Prikrývajte ho na noc veľkým igelitom, je to veľmi rýchle a pohodlné…
Prekryť čelné sklo na noc igelitom je jedno z najefektívnejších riešení pre autá bez garáže.
Myslite na to, že za vyše 95% nehôd je zodpovedný človek. Snažte sa k nim nepatriť.
Autor je inštruktor školy šmyku SuperDRIVE
Post Views: 211
Loading...