Úložných priestorov je tu dostatok, všetko máte po ruke. Jediné, čo sa mi zdalo “od ruky” bolo umiestnenie tlačítok tempomatu na spodnom stredovom paneli.
Problémovou aktivitou v aute, je nastupovanie a vystupovanie – tento modelový rad je naozaj nízky. Treba sa teda pripraviť na trochu rozcvičky.
Parkovanie bez rúk
Na začiatok musím pochváliť zrozumiteľnú komunikáciu s autom. Aj bez technickej podpory, alebo priateľa na telefóne som funkciu parkovania zvládla nájsť a nastaviť.
Systém vás jednoducho povedie. Na začiatok si musíte zvoliť, ako má auto zaparkovať (šikmo, pozdĺžne, nacúvať), dáte smerovku na ktorej strane by ste radi zaparkovali a už len pomaly prechádzate ulicou a auto si hľadá miesto, kde by sa uložilo.
Keď si auto vyhliadne miesto, ukáže vám STOP a začne vás navigovať. Vy len poslúchate – zaradíte spiatočku, pomaly púšťate spojku a pohnete sa, potom vás upozorní na zabrzdenie a zaradenie jednotky atď.
S rukami nemusíte robiť nič. Pozerať sa na volant, ktorý sa otáča sám je celkom zábavné.
Čo treba robiť (pridať, ubrať a čo zaradiť) vám auto napíše po slovensky, takže ani rečovej bariéry sa v tomto vzťahu nemusíte obávať.
Prekážky
Parkuje samo, tak čo mi vadí? D lhšia doba parkovania – keď chcete (a dokážete) zaparkovať rýchlo, toto nebude pre vás to pravé orechové.
Trochu komplikované je nájsť vhodné miesto na parkovanie . Auto si totiž (konkrétne pri voľbe pozdĺžneho parkovania) vyberie len také miesto, odkiaľ vie na jedenkrát vyjsť. Takže na krátke miesta – kde za normálnych okolností dokážete auto nasúkať – s parkovacím asistentom zabudnite.
Mne sa napríklad stalo, že v podzemnej garáži si auto tvrdošijne vynucovalo, že zaparkuje na príjazdovej ceste a nevedela som mu to vyhovoriť. Jednoducho bežné parkovacie státia sa mu zdali malé.
Celkovo je parkovací asistent zaujímavým doplnkom, už aj tak výborne vybaveného auta. Treba to vyskúšať – pre niekoho, kto má naozaj s parkovaním problém, to môže byť veľká pomoc.
Absolútnu spokojnosť však hlásim s “cúvacou kamerou”. Naozaj výborné zobrazenie aj v noci.
Dosť miesta na sedenie aj na haraburdy
Renault Mégane Grandtour je stredne veľké kombi, vhodné aj ako auto do mesta, aj na cesty s rodinou – ani príliš veľké, ale ani malé.
Do druhého radu sedadiel sa síce tri deti v sedačkách nezmestia, horko-ťažko som tam dala dve autosedačky a jeden sedák.
Pohodlné je ideálne pre štyroch cestujúcich. Stredová opierka je fajn a cestujúci vzadu majú dostatok miesta na nohy.
Do kufra s objemom 521 L bez problémov naložíte kočík aj batožinu – my sme tam naložili aj nášho testovacieho člena – labradora.
Post Views: 167
Loading...