Významný americký magazín Popular Science navrhol technológiu MultiAir na ocenenie „Best of What’s New“, tzn. Najlepšiu novinku roka 2010, a to za jej inovatívne vlastnosti, ktoré zdvíhajú latku v oblasti účinnosti pohonných hmôt a ekológie. Tento revolučný elektrohydraulický systém riadenia sacích ventilov z dielne Fiat Powertrain Technologies si tak zo zámoria prináša ďalšie dôležité uznanie, ktoré pridáva do zbierky ocenení získaných v Európe.
V júni tohto roka získal motor 1.4 Turbo doplnený o technológiu MultiAir prestížne európske ocenenie „Najlepší motor roka 2010“ („Engine of the Year“), ktoré mu udelila medzinárodná porota zložená zo 65 automobilových novinárov z 32 krajín.
V Spojených štátoch bude technológia MultiAir k dispozícii pri uvedení modelu Fiat 500 na trh, pričom tento model bude už od začiatku vybavený motorom 1.4 MultiAir. Technológia MultiAir znižuje spotrebu paliva a emisií CO2 až o 10 %, a to pri súčasnom náraste výkonu (o 10 %) a krútiaceho momentu (o 15 %). Okrem toho dôkladná regulácia spaľovania tiež znižuje emisie znečisťujúcich látok. MultiAir je univerzálna technológia, ktorú je možné použiť na všetky benzínové motory. Zaujímavý je i jej potenciál využitia v dieslových motoroch.
V súčasnej dobe je systém MultiAir k dispozícii v modeloch:
- Abarth Punto Evo (1.4 MultiAir Turbo 165k)
- Alfa Romeo MiTo (1.4 MultiAir 105k, 1.4 MultiAir Turbo 135k a 170k)
- Alfa Romeo Giulietta (1.4 Multiair Turbo 170k)
- Lancia Delta (1.4 MultiAir Turbo 140k)
- Fiat 500 (0.9 TwinAir Turbo 85k)
- Fiat Bravo (1.4 MultiAir Turbo 140k)
- Fiat Punto Evo (1.4 MultiAir 105k a 1.4 MultiAir Turbo 135k).