Rodinka TEST: FORD C-MAX 1,6 Duratec 16V

barbora 1

Začiatkom budúceho roku sa začne s predajom novej generácie FORDa C-MAX, preto sme sa rozhodli otestovať tú súčasnú. Jednak preto, aby sme ich mohli lepšie porovnať, a tiež predpokladáme, že súčasná verzia bude s príchodom tej novej dostupná za akciové ceny.

 

ZHRNUTIE

Celkovo FORD C-MAX v našom teste získal 127 bodov zo 150 možných a jeho celkový priemer je 4,23 bodu. Najlepšie obstál v kategórii Úložné priestory a Užívateľský komfort, najhoršie skóroval v kategórii Cena/Prevádzka.

Páči sa nám

Rozčuľuje nás

+ variabilita vnútorného priestoru

– ťažké dvere kufra

+ kompaktnosť

– lacno pôsobiace poťahy

+ citlivé riadenie

– menej priestoru pre nohy spolujazdca

KRITÉRIÁ HODNOTENIA

boli vytvorené tak, aby sme vám poskytli čo najobjektívnejšie výsledky z pohľadu rodiča, s cieľom zistiť, či je testované auto vhodné pre rodinu. Každé kritérium mohlo získať 1 – 5 bodov (5 je najviac). Čo sa skrýva pod týmto hodnotením, nájdete nižšie v šiestich základných kategóriách.

Detský svet

Detský svet

Počet bodov

Montáž autosedačky

4

Bezpečnostné prvky

4

Výhľad na dieťa

4

Úložné priestory

4

Je auto “babyfriendly”?

4

Priemer

4,0

Montáž autosedačky bola trochu náročnejšia – problémom bola nekompatibilita opierky hlavy s vrchnou časťou autosedačky – nedala sa zaistiť zvrchu. Pri inštalovaní autosedačky “vajíčka” sa však nevyskytli žiadne prekážky. C-MAX je vybavený aj systémom ISOFIX, a to na krajných sedadlách druhého radu sedadiel. Vypínač airbagu spolujazdca nie je vo výbave, za príplatok si ho však môžte objednať. Nebezpečenstvo umiestnenia detskej autosedačky na sedadlo spolujazdca v prípade zapnutého airbagu je vyznačené dostatočne viditeľne zboku palubnej dosky i na slnečnej clone spolujazdcy. Detské poistky na zadných dverách sú, používajú sa jednoducho.

Výhľad na dieťa je štandardný, spätné zrkadlo je pomerne malé. Pevne veríme, že súčasťou výbavy nového C-MAXu bude aj panoramatické spätné zrkadlo pre rodičov, mapujúce situáciu na zadných sedadlách (vo výbave ho má nový S-MAX, Galaxy aj Mondeo).

Aby sme mohli zhodnotiť priateľskosť auta k deťom (babyfriendly), vyskúšali sme nasledovné:

  • Dojčenie v aute je pohodlné, na sedadle spolujazdca aj na voľnom zadnom sedadle je dostatok miesta na lakte a to aj v prípade, že sú vzadu namontované dve detské sedačky.
  • Prebaľovanie prebehlo taktiež bez problémov.
  • Priestor pre rodinu – 2 sedačky dozadu umiestníte bez problémov a zmestí sa k nim ešte aj dospelý človek.
  • Poťahy síce nemajú príťažlivý dizajn, ale sú praktické a FORD garantuje antialergický interiér (je držiteľom certifikátu TUV).

Cena a prevádzka

Cena / prevádzka

Počet bodov

Cena testovaného auta

4

Výbava

4

Reálna spotreba

4

Náklady na servis

3

Náklady na pneum.

4

Priemer

3,8

Reálna spotreba: kombinovaná – 7,6 l/100 km. V meste sme jazdili väčšinou kratšie trasy, vystihli sme aj zápchy a kolóny, takže spotreba sa miestami vyšplhala až na 11,2 l/100 km. Mimo mesta sme sa zmestili do 6,0 l.

Kvalitné letné pneumatiky na rozmer 205/50 R16 zoženiete od 80 EUR za kus.

Užívateľský komfort

Užívateľský komfort

Počet bodov

Komfort riadenia

5

Komfort radenia

4

Jazdné vlastnosti

5

Hluk

4

Svetlá

5

Priemer

4,6

Celkovo môžem povedať, že C-MAX je, čo sa týka užívateľského komfortu, pohodlné autíčko. Spolupracuje s vami aj v krízových situáciách – vyzdvihla by som najmä skvelé brzdy. Pri prvom prudšom brzdení som ostala poriadne prekvapená (našťastie som bola v aute sama :)). Keď som potom pátrala po tom, čo sa skrýva za jeho účinnými brzdami, zistila som, že C-MAX má okrem základného ABS vo výbave viacero prvkov podporujúcich brzdenie – EBD, EBA (systém podpory brzdenia v núdzových situáciách) a ESP. Pri ďalšej jazde som už s brzdovým pedálom narábala citlivejšie.

Testovaná 1,6tka (s výkonom 74kW/100 koní) pre účely rodinného auta úplne postačuje. Motor reaguje živo, aj na piatom prevodovom stupni cítiť zrýchlenie, keď zatlačíte na plynový pedál (ale pozor na spotrebu!). Jazdu C-MAXom si celkom užíval aj môj manžel pretekár. Podvozok je štandardne dobrý, v zákrutách pláva, ale drží. Je nastavený skôr mäkkšie, čiže nerovnosti a výmoly nenarobia vrásky ani cestujúcim na zadných sedadlách (kde je ich väčšinou cítiť viac).

Radiaca páka je umiestnená vyššie. Na takéto umiestnenie nie som zvyknutá, tak mi chvíľku trvalo, kým som to prestala vnímať. Pri šoférovaní nášho auta nepoužívam lakťovú opierku, v C-MAXe som si vďaka umiestneniu riadiacej páky na to rýchlo privykla. Radenie rýchlostí je presné, manželovi však párkrát “zaškrípalo” pri zaraďovaní spiatočky. Spojkový pedál je dosť citlivý, zaberá vo vyššej polohe.

Riadenie reaguje výborne, ani pri silnejšom, nárazovom vetre som necítila odpor. Parkovanie je pohodlné, C-MAX vonkajšími rozmermi patrí do strednej triedy a v kombinácii s dobrým výhľadom von nie je problém zaparkovať ani v podzemnej garáži.

Aj v C-MAXe Ford ponúka funkciu hlavných svetlometov – HomeSafe. Svetlá ostanú zasvietené ešte niekoľko sekúnd po tom, ako zaparkujete a osvetľujú vám cestu.

Interiér

Interiér

Počet bodov

Nastaviteľnosť volantu

4

Nastaviteľnosť sedadiel

4

Prehľadnosť ovládačov

5

Výhľad von

5

Pohodlie

4

Priemer

4,4

Nastavenie volantu je jednoduché – chýba však možnosť upraviť si volant pozdĺžne. Sedadlo vodiča sa dá manuálne výškovo nastaviť, rovnako bez problémov ako volant. Upraviť si môžte aj opierku chrbta v bedrovej oblasti.

Ovládače sú umiestnené na dosah a dostatočne prehľadné. Displej palubného počítača je jednoduchý a ľahko čitateľný. Oceňujeme, že súčasťou základnej výbavy Trend (aj keď v limitovanej edícii X) je tempomat s ovládaním priamo na volante, kde nájdete aj ovládanie audiosystému. Dvojzónovú klímu si nastavíte tiež pomerne ľahko. Oslovil ma aj dizajn “budíkov” – tachometra a otáčkomera, rovnaké sú použité aj v modeli Kuga.

Výborný výhľad všetkými smermi umožňuje vyšší posed vodiča a veľké spätné zrkadlá. Predné stĺpiky nezavadzajú (dokonca menej ako vo Focuse).

Cestovanie je veľmi pohodlné – na mieste vodiča aj na zadných sedadlách. Keď som sa usadila na miesto šoféra, ponastavovala všetko podľa svojich predstáv a ruky oprela o lakťové opierky po oboch stranách sedadla, mala som pocit ako doma v kresle – len som musela dávať pozor, aby som nezaspala 🙂

Na mieste spolujazdca je však menej priestoru pre nohy (možno kvôli hlbšej úložnej schránke) – ak si ich chcete pohodlne vystrieť, musíte si posunúť sedadlo viac dozadu, čo ale obmedzí priestor na zadnom sedadle.

Úložné priestory

Úložné priestory

Počet bodov

Veľkosť kufra

5

Variabilita batož.priestoru

5

Komfort pri nakladaní

4

Prístupnosť rezervy

5

Ostat. úložné priestory

4

Priemer

4,6

V tejto kategórii získal C-max najvyšší počet bodov – body stratil za dva nedostatky. Jedným z nich je zúžený priestor v kufri – kočík sa nám nepodarilo do kufra umiestniť pozdĺžne, len krížom, čo uberá z možností umiestnenia ďalšej batožiny. Kufor je inak objemný, zadné sedadlá sú delené každé jednotlivo, sklápajú sa jednoducho a dajú sa aj úplne vybrať, čo z C-maxu spraví malú dodávku.

Komfort pri nakladaní je dobrý, nízka spodná hrana batožinového priestoru uľahčuje nakladanie. Nevýhodou sú ťažké dvere kufra, ktoré je možné zavrieť len veľmi razantným pohybom, resp. na dvakrát.

V interiéri je množstvo menších úložných priestorov. Schránka pred spolujazdcom je hlboká, aj keď ako sme spomínali vyššie – na úkor priestoru na nohy spolujazdca. Vďaka vyššie umiestnenej radiacej páke je viac miesta na uloženie fľašky a drobností poruke vodiča.

Prvý dojem a vzhľad

Prvý dojem / vzhľad

Počet bodov

Prvý pocit

4

Predná maska

4

Zvyšná karoséria

4

Čalúnenie

3

Kolesá/disky

5

Priemer

4,0

C-max svojim dizajnom v konkurencii viacerých noviniek na trhu neohúri, ale celkovo pôsobí príjemne – žiadne agresívne línie.

V rámci limitovanej výbave X Ford C-max dostal disky z ľahkých zliatin so zaujímavým dizajnom.

Interiér je moderný a vkusný vďaka chrómovaným doplnkom na palubnej doske a červenému podsvieteniu prístrojov, no výhradu mám voči dizajnu poťahov – pôsobia lacno vďaka farebnej kombinácii i štruktúre materiálu.

ORTIEĽ

FORD C-MAX možno považovať za rodinné auto. Ak v novej verzii vychytajú muchy, ako napríklad ťažké dvere kufra, tvar zadných sedadiel (kvoli pohodlnejšiemu umiestňovaniu autosedačky) a viac úložných priestorov pre deti, C-MAX má veľkú šancu stať sa ideálnym rodinným autom.

Výsledky v testoch EURO NCAP

Testy FORD C-MAX prebehli už v roku 2003. Dosiahol nasledovné hodnotenie:

Ochrana dospelých: ****

Ochrana detí: ****

Ochrana chodcov: **

Pri teste bolo staršie dieťa umiestnené v sedačke Britax Romer Duo Plus v smere jazdy, mladšie (18 mesiacov) dieťa Britax Romer Baby Safe v protismere jazdy. Hlavy detí boli dobre chránené pri čelnom i bočnom náraze, avšak zaťaženie hlavy a hrude mladšieho dieťaťa bolo pri čelnom náraze o niečo vyššia. Označenie detských poistiek je jasné a permanentné. Piktogram (odstrániteľný) na palubnej doske na strane spolujazdca označuje len nebezpečenstvo umiestnenia autosedačky v protismere jazdy pri zapnutom airbagu spolujazdca.

Fotogaléria: FORD C-MAX 1,6 Duratec 16V

Foto: www.lukasvician.com

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (12 hlasov, priemerne: 4,70 z 5)
Loading...

Komentáre k článku

  1. Pekny test,

     

    ale ako pozeram fotky, tak Pliko P3 sa Vam do kufra C-maxa na sirku nevosiel preto, lebo:

     

    1. nemate zaaretovane predne otacave kolieska

    2. mate povytiahnute rucky

     

    Ak predne otacave kolieska zaaretujete a rucky zatlacite dnu,

    Pliko P3 sa na sirku do kufra C-Maxa akurat vojde.

     

    M

Pridaj komentár