Škoda Kodiaq – Oprávnene milovaný

Benjamín Mazanka 0

Škoda Kodiaq ma doteraz svojou prítomnosťou nikdy veľmi nezaujala. Nemôžem povedať, že je škaredá. Jednoznačne nikoho neurazí. Pre mňa je to zatiaľ auto dvoch tvárí a ešte neviem, ktorá je tá úprimná.

Preto som bol zvedavý, či môže týždňový test najväčšieho SUV od Škody zmeniť môj pohľad naň.

 

Lepší bez veľkých diskov

Nedostal som ho s veľkými diskami, čo je len dobre, pretože pokiaľ s autom ako Kodiaq jazdíte vyslovene po slušných cestách, je mi ľúto, ale  toto auto je vám úplne zbytočné.

Dám príklad. Dnes som šiel smer Rakúsko, kolóna ako po robote na Nivách. Ostatní? Naoko kľudne čakali v ich X5kách a Range Roveroch. 

Prečo čakať s tak veľkým SUV v kolóne, keď to možno strihnúť skratkou poľnou cestou? Ušetrený čas, benzín a nervy. A racionálne použitie typu auta.

Musím Kodiaq pochváliť, pretože na tej dažďami vymletej poľnej ceste ma ani so zapnutým adaptívnym podvozkom v športovom režime nevytriaslo. Celkové pohodlie jazdy je na vysokej úrovni. Kodiaqu jednoznačne najviac sedí podvozok v komfortnom nastavení. Jemný, plavný a decentný, akoby som jazdil na matraci. V zákrutách dobrý nie je, ale to ani nemá byť jeho prednosťou, takže je to v poriadku. 

Vďaka emisným normám

Počas týždňa ma hnal dopredu ikonický dvojliter TDI vyladený na 190 koní, spojený s pohonom 4×4 a sedemstupňovou DSG, ktorá je vďaka predpojatosti EU voči dieslom nastavená tak, aby motor náhodou nevydusil holuby z oblohy. Pri akcelerácii síce nastane prvotné kopnutie, ale nie je to nič svetoborné.

Prevodovku odporúčam jednoznačne nastaviť na režim Sport, inak je prispatá ako 70 ročná zamestnankyňa z obecnej knižnice. Pri kľudnom jazdení je možné dosiahnuť spotrebu výborných 6.5l/100km. No pri bežnom dynamickom živote a požiadavke aspoň nejakého výkonu treba očakávať čísla od 8-10l/100km.

 

Ako doma. Nevadí vám to

Čo sa týka vnútra, je v poriadku, držadlo predných dverí síce škrípe, a operadlo pri sklápaní znie ako dusiaci sa havran, ostatok však pôsobí kvalitným dojmom. Posed za volantom je síce podobný posedu za klavírom, ale prekvapivo mi to vôbec nevadilo. Kodiaq má taktiež všetok potrebný komfort.

Aj pri diaľničných rýchlostiach je vnútri ticho. Z výbavy spomeniem vyhrievaný volant a sedadlá (dokonca aj vzadu), parkovacieho asistenta, adaptívny tempomat alebo bezdotykové otváranie kufra. Je tu naozaj všetko, aby sa posádka cítila počas jazdy príjemne. Zaujalo ma aj príjemné podsvietenie interiéru v noci a detail v podobe mini priehradky na kľúč v stredovej konzole.

Taktiež je praktické ako Monk, do predných dverí by som vmestil aj 2 litrovú fľašu, vzadu je dostatok miesta napríklad pre Michaela Jordana, a pokiaľ pomáhate susedom s rozvozom detí, tak tie sa pohodlne usadia v treťom rade. Dokonca aj s tretím radom je v kufri dostatok miesta na pribalenie stredne veľkého psa, ktorého po rozvoze potomkov môžete ísť konečne  s radosťou vyvenčiť.

 

Finálny názor, alebo : Čo to so mnou spravilo 

Nech som úprimný, Škoda Kodiaq ma nikdy nezaujímala, prišla mi ako najlacnejšia vstupenka medzi veľké SUV, ktorú si dovolí každý menší podnikateľ s kvetinárstvom. No po týždni s ňou musím povedať, že síce sa hrá na niečo, čím nie je, má aj Off-Road tlačidlo, ktoré nerobí absolútne nič.

Ale Škoda je istotou slovenského národa už desaťročia, a Kodiaq je naozaj väčšmi dobrý. Praktickejší ako Tiguan AllSpace, vyzerá drsnejšie a s cenou okolo 35 000 EUR je aj výhodný. Je skutočným ideálom Slovenskej rodiny, nečudujem sa že Volkswagen má z neho taký mindrák, pretože Kodiaq je zaslúženým hitom! No pokiaľ chcete chodiť načas, kúpte si benzínovú verziu.

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (2 hlasov, priemerne: 2,50 z 5)
Loading...

Pridaj komentár