AutotestyAutotesty

Seat Ateca 1.5TSI DSG. Lev medzi Hrochmi

 Benjamín Mazanka   16.09.2019   1

Osobne nie som fanúšikom stredne veľkých SUV. Neviem na čo sú, a nechápem prečo sú tak obľúbené. Sú ťažšie,  preto pomalšie a majú väčšiu spotrebu. Sú väčšie, takže síce v nich je miesto na hlavu, no hľadať s nimi večer parkovacie miesto je ako za trest. Sú vyššie, takže majú vyššie ťažisko, a sú teda horšie v zákrutách.

Človek, ktorý si kúpi tento typ vozidla možno žije aktívnym životným štýlom, no nezáleží mu veľmi na vzhľade, jazdných vlastnostiach a polárnych medveďoch. Jeho život je naplnený skôr inými vecami ako výkonom, adrenalínom alebo zážitkom z jazdy.
Tak čo ma privádza k Seatu Ateca, ktorým sa vozím tento týždeň?

Žeby ma test dokázal presvedčiť o opaku a vyvrátil moje predsudky?



Kde sa vzala Ateca

Okrem toho, že má 4 kolesá a dvere, ktorými sa dá nastúpiť, je to prezlečený Volkswagen Tiguan, ktorý je zase Volkswagenom Golfom na podstavci. A je to Seat, a to, pokiaľ vám niečo hovoria slová ako tradícia a športový rodokmeň, vám zrovna nevztýči chlpy do pozoru.

Dostal som ho v najvyššej výbave, v ktorej by vás mal vyjsť na približne 28 000 EUR. A v tejto výbave mám okrem 18 palcových kolies bez príplatku, ktoré sa mi aj tak páčia najviac z ponuky, aj elektronický pohyb dverí kufru, takže môžem stáť v daždi a pozorovať, či sa zavrie poriadne. Samozrejmosťou je klimatizácia, multifunkčný systém s navigáciou a pekným 8 palcovým displejom. Taktiež tu mám Adaptívny tempomat, veľmi dobrý, len si tak sedím a premýšľam. Jedinou zlou vecou na ňom (no nie je to jeho chyba) je, že auto sa začne správať ako vodič predo mnou, takže som bol väčšinou šokovaný ako zle a neplynulo slováci jazdia.

 

Interiér je príjemný

Inak interiér je príjemný, mäkké plasty, tam kde majú byť, a dole tie tvrdšie. Predné sedadlá v kombinácii látky a antracitu (ktorý som si najskôr mýlil s alcantarou) mali aj dobré bočné vedenie, no prijal by som už elektrické ovládanie, namiesto páčky a kolieska.
Dozadu sa posadím luxusne aj s mojou výškou 190cm, mám si kde nabiť telefón (vpredu aj bezkáblovo) a do kufru s 510 litrami sa toho, aj keď je z trojice koncernových súrodencov najmenší zmestí naozaj dosť.
Zaujali ma aj detaily, ako podsvietené prahy, podsvietenie interiéru alebo projekcia symbolu Ateca pri vystupovaní z auta v noci.


Dobrý pocit z podvozku

Podvozok, keďže je z Golfa, je príjemný, veľmi vyvážený, predvídateľný a mal som z neho primerane dobrý pocit, či už pri pomalej jazde, tak pri ostrom prevetraní na kopci. Nie je zbytočne plavný, a v športovom režime ponúka dostatočnú odozvu.
Z pohľadu komfortu by som svoje 18-tky disky za väčšie 19-tky menil jedine s príplatkovým adaptívnym podvozkom, ktorý som v testovacom kúsku nemal.
Riadenie, nie je zrovna to, čo by som nazval ostrým, ale to v aute tejto veľkosti ani byť nemá. Napriek tomu som bol spokojný.

 

Postrehy k motoru

Motoricky bije v Atece 1.5 litrový turbom prepĺňaný motor s aktívnym vypínaním 2 valcov pre lepšiu spotrebu a prostredie pre tulene. Jednapäťka má výkon 150 koní, z ktorých sánka nespadne, no v kombinácii so 7-stupňovou DSG sa s autom dá veľmi príjemne zabaviť. V aute je aj otočný prepínač jazdných módov. Eco, Normal, Sport a Individual.
Jedinou chybyčkou je pre mňa predbiehanie v klasickom móde, keďže v ňom bude väčšina ľudí jazdiť najčastejšie. Pri predbiehaní si DSGčka v tomto móde potrebuje dva krát postupne podradiť, no ten druhý krát som už v protismere a premýšľam či to do mňa čelne vpáli kamión, avšak ihneď po preradení auto vystrelí dopredu, takže myšlienka čelnej zrážky ustúpila, a to je dobre.
Menej vhodný príde pohon len na predné kolesá, keďže je to SUV, no na druhej strane je auto aspoň ľahšie. A kto chce benzínovú štvorkolku, môže si ju zaobstarať o pár tisíc naviac s najsilnejším 190 koňovým dvojlitrom s turbom.

 

Spotreba ma príjemne prekvapila

, očakával som čísla okolo 8-9l/100km, no realita ma zasiahla, a po meste som to dokázal za 6,4l/100km, pri šantení mimo mesta vyskočila na 7,5l/100km. Vec zvaná Eco mód samozrejme nefunguje, keďže pri pravidelnej ceste na návštevu si auto vypýtalo 7.3l/100km a cestou naspäť aj s polhodinovou kolónou v Nitre, kde sa absolútne nič nerobilo v móde Normál len 6.7litra.

 

A čo ja?

Stredne veľké SUV mi nedáva úplne zmysel. Možno preto, že chrbát ma zatiaľ nebolí natoľko, aby som potreboval niečo len o trochu vyššie na pohodlné nastupovanie.
Avšak keby som si MUSEL vybrať stredne veľké SUV, vybral som si Atecu, pretože je zďaleka najkrajším stredne veľkým SUV na trhu, a to sa už vyrába nejaký ten čas.
A to že mám v predu znak Seat o mne hovorí, že som chytrý, pretože mám kvalitu VW za menej peňazí, a tie môžem investovať do seba. Takže Seat Ateca sa mi páčil a som zvedavý na jeho nástupcu. Je to výborne vyzerajúce, triezvo jazdiace a pohodlné auto na každý deň.

Svoju Atecu si môžete nakonfigurovať tu:

https://konfigurator.seat.sk/cc-sk/sk_SK_SEATN/S/models 

Odosielam Váš hlas...
Hodnotenie: 5.0 z 5. Celkom 3 hlas(ov).
Kliknite na hviezdičky pre ohodnotenie článku.
O AUTOROVI

Benjamín Mazanka

Som chalanisko, ktorého vášňou sú okrem futbalu autá a technológie. V týchto témach vám rád poradím:) Ďalšie moje recenzie alebo rady pre vás nájdete na Instagrame alebo Facebooku BenTests 

Najčítanejšie
Komentáre k článku
Tracka napísané 20.09.2019 16:08

nemožem si pomoct, ale pripomina mi škoda kodiaq. Seaty sa v poslednom čase dost tlačia dopredu a nedivim sa, su to velmi pekne auta. Len je škoda, že ich zas tak vela nejazdi

smile zwinker Big Grins Confused Cool Cry Eek Evil Frown Mad Mr. Green Neutral Razz Redface Rolleyes Sad Surprised





Náš TIP
Komentáre k článku
Tracka napísané 20.09.2019 16:08

nemožem si pomoct, ale pripomina mi škoda kodiaq. Seaty sa v poslednom čase dost tlačia dopredu a nedivim sa, su to velmi pekne auta. Len je škoda, že ich zas tak vela nejazdi

smile zwinker Big Grins Confused Cool Cry Eek Evil Frown Mad Mr. Green Neutral Razz Redface Rolleyes Sad Surprised