Rodinka TEST: Renault TALISMAN. Pýta si dlhé cesty a zákruty

Eva Pavlíková 1

Je to 5 miestne auto, ktoré je prekvapujúco naozaj 5 miestne.

Výborný dizajn, mimoriadne priestranný, luxusný, pohodlný. Nie som si istá, či som už sedela v aute tejto triedy, ktoré by malo tak veľké miesto pre cestujúcich aj v druhom rade sedadiel. A to pri mojich adolescentoch, ktorí ma už prerástli, naozaj viem o čom hovorím. (non kolená v chrbte design) 

Talisman si pýta dlhé cesty a zákruty

Okrem toho, že sa v ňom výborne sedí, Renault Talisman vás po prvých 100 km spoločného života presvedčí o tom, čo chce, a čo robí rád. Lebo je v tom dobrý. Sú to dlhé cesty a zákruty. 

Benefity funkcie 4control, ktorá aktívne natáča kolesá zadnej nápravy, si naplno užijete vo väčšej rýchlosti v tiahlych zákrutách, kde pomáha stabilite auta. Na ceste sedí naozaj skvelo a sebaisto.  4control poteší aj na kruhových objazdoch, či jazde v meste. Vďaka nemu povolantujete menej a pohodlnejšie. 

4Control je vynikajúci aj pri parkovaní. Teda pre mňa úplne nezameniteľne:)

Ako upratať deti?

Druhý rad  pojme dve detské autosedačky s ISIFIXOM, alebo 3 podsedáky.  Ak vám potomstvo už vyrástlo z potreby Isofixu, začínajú prevládať potreby v oblasti display/data/music – tu sa potešia rovno 2 USB portom, kde sa pohodlne napoja na svoje “dýchacie prístroje” aj vzadu. 

Aby som si trochu aj rypla – klimatizácia, ktorá síce má vzadu svoje výduchy, nedáva možnosť samostatného nastavenia pre druhý rad. Takže ak bude šoférovať žena v klimaktériu,  budú si musieť na jej návaly tepla zvyknúť aj cestujúci v inom hormonálnom režime, a zdieľať spoločne s ňou jej  termoregulačný osud. 

Sedadlá si ťa pamätajú 

Pri prvom ohmataní kokpitu som si sedadlo automaticky nastavila “na seba”. Tajuplným tlačítkom na dosah spustenej ľavej ruky aktivujete elektricky ovládané nastavovanie sedadla, ktoré sa plynulo posúva po koľajničke. Pri vystupovaní z auta sa jemnocitne zasa odsunie dozadu, aby som bruchom neurvala volant. 

Ale ten pocit, keď si sadnete do auta na druhý deň a ono si vás pamätá! Samo sa po nastúpení upraví do polohy, ktorú ste mu nastavili včera. Týmto si ma tento Renault získal. Sme v osobnom  vzťahu. 

 

Že existuje zohrievanie alebo masáž sedadiel,  ma až tak neomráčilo. Veď cena tohoto vytúnovaného testovacieho vozítka presahuje 40.000 eur .  Ale pri funkcii „vetrania sedadla“  som musela dosť krotiť svoju predstavivosť. Pri akých životných situáciách by som po tejto funkcii prahla? (Po vegánskom obede ? 🙂

Polohovanie, masáž, ako aj iné nastavenie si môžete uložiť až v 6. personalizovaných režimoch. Tj, ak si ráno vymeníte s mužom deti za  auto, nemusíte sa báť, že vám vašu osobnú pohodu na pozícii šoféra rozhasí, lebo si ťukne na R Linku vlastný režim.  Cha! 

 

 

 

Multimediálny systém R-Link2

Aj Renault Talisman  je vybavený R-Linkom. Ovládať sa dá dotykom na prehľadnom displeji. Ale aj manulálne „kolečkom“, ako sme si to naposledy vyskúšali v Mercedese

Mne osobne príde R-Linkový display úplne dostačujúci, kolečko je zbytočné. 

Vyber si režim jazdy Eko/ Šport/Konfort

Pri režime šport dostane posilovač riadenia dovolenku a šofér si silnejšie zavolantuje, užije si ostrejší plyn, prevodovka sa radí vo vyšších otáčkach, koliečko otáčkomera sa dostáva do červených čísiel a chlapec za volanom sa teší. 

My dievčatá sa za volantom prepíname do režimu Konfort alebo Eko. Prečo? No “eko tak” nám to príde rozumenjšie, jazdiť pokojne bez toho brajgelu.  To ale nevysvetlíš. 

Adaptívny tempomat s mravnostnou políciou

Viem, že adaptívny tempomat by malo byť to, čo spomeniem ako úžasnosť. Ale našla som si ešte jednu. 

V dnešnom svete, kde žijeme život len v aute a v digitále – treba myslieť na vzťahy. Pri sociálnej hre  si v premávke nájdeš auto, ktoré si vyvolíš za kamaráta, a zavesíš sa naň. Nastavíš si želanú vzdialenosť medzi vašimi strojmi, a systém ju udržuje.  Ak ide ale  kamarát rýchlejšie, ako sa podľa dopravného značenia patrí, mravnostná polícia tempomatu ťa upozorní, že toto nebude dobrý vzťah na diaľku a vaše mentálne puto pretrhne. 

Že aké? 🙂

 

Kufor = priestor. Naozaj. 

Tieto biznis autá to síce často hrajú na veľký, pohodlný priestor, ale kufor je často dobrý tak na baloňák a karafiáty.  Prekvapivo – zadok tohoto krásavca oplýva objemom 605 l , a toto číslo ešte nezahŕňa pojazdovú rezervu, ktorá sa skrýva pod jeho podlahou. Lyže tam síce nenarvete, keďže sedadlá v druhom rade sa sklápajú len ⅓ +⅔ (tj z kufra sa do auta tunelom medzi sedadlami  nedostanete) , ale kto by už chodil v čase globálneho oteplovania lyžovať:)

Bezkľúčový prístup môže byť kľúčový

Mám rada tieto vreckové krabičky, ktoré robia z teba a Renaulta dôverného spojenca. Sa to proste samo. Odomkne, keď sa približuješ, zamkne, ked sa vzďaľuješ. Alebo ten kufor. “ As have you seen on TV” . Zamávate nohou a ruky môžeš mať zatiaľ v sadre. Jes. Veď s kým iným v živote nám to takto klape? 

Koľko peňazí za koľko muziky

Výrobca udáva kombinovanú spotrebu 5,6 l/ 100 km. Naša spotreba bola 6,5 l/100 km, jazdili sme diaľnicu aj nediaľnicu Bratislava – Košice a späť, plus mínus nejaké to naše milé mesto. Ale priznávam, že sme sa viac jašili na režime šport, ako eko, tak to máme za to. 

Základný model Renault Talisman 2.0 DCI kúpite od 27.000 eur. Náš testovací Renault Talisman v najvyššej výbave Initiale Paris bol celkom vyzdobený od kože na vyhrievaných a  masírujúcich sedadlách cez disky na kolesách, kamery, navigácie, soudsystémy, head up display, adaptívny tempomat, …. Až by ste sa narátali na výsledných 40.000 eur. Nuž ale – iné prémiové značky na tejto sume iba začínajú a to v aute nemusíte mať ani klimatizáciu. 

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (3 hlasov, priemerne: 4,70 z 5)
Loading...

Komentáre k článku

  1. suhlasim. Renault Talisman mame aj my. Kupili sme ho pred rokom v Košiciach ako dvojročne auto, len ho mame ako Kombi, protože mame dve male deti. S autičkom sme nadmieru spokojny

Pridaj komentár