Na druhej strane, nie je vždy dobré, keď je niečo príliš krásne. Ako bol týždeň dlhý, hľadala som odvahu, či ísť do úzkej podzemnej garáže, len aby som to krásne auto náhodou niekde neoškrela.
Vybavené parkovacím asistentom Easy Park Assist a R-LINK 2, vie za vás prevziať riadenie a zaparkuje aj samé. Bez tak som sa vzpierala to vyskúšať.
Zato s parkovacou kamerou sme boli hneď a zaraz zohratá dvojka. Konečne som mohla nacvičovať, ako si kdekoľvek zacúvať. Teda nie úplne kdekoľvek – aby som to nemala až také jednoduché, radi sa mi do parkovacích kamier vyškierali deti a ukazovali nevhodné gestá.
Anjeličku môj strážničku
Ak ste aj doteraz boli zvyknutí na subtílnejšie rozmery auta a neviete sa zmestiť do kože, či na svoju stranu vozovky, KADJAR to nenechá len tak.
Keď som sa pozabudla a čo len trochu zašla za stredovú čiaru bez toho, aby som dala smerovku, dostala som bleskové upozornenie, aby som sa láskavo zmestila do svojho pruhu.
Škoda, že to tak nefunguje aj v bežnom živote – keby nám niekto pípol, že schádzame zo správnej cesty, ušetrilo by nám to veľa hlúpych rozhodnutí.
Aspoň rozbitého skla a ohnutých plechov sa báť nemusíme. Príliš krásne auto predvída za nás a pomáha mu k tomu párik kamier, 12 parkovacích senzorov a jeden radar.
Ušetríte na pokutách
Zrovná vás, aj keď prekročíte maximálnu povolenú rýchlosť. Namiesto pokuty od policajtov dostanete varovanie od vlastného auta.
Mŕtve uhly z oboch strán vám KADJAR bude signalizovať dovtedy, kým naozaj nebudete mať dosť miesta na zaradenie. V kolónach by najradšej aktívne brzdilo za vás, len aby ste nespravili ďalšiu kolónu tým, že ťuknete do auta pred vami.
Navodzuje pocit bezpečnosti a zodpovednosti, lebo vás vytrhne z letargie. Nechce, aby ste urobili zbytočné chyby.
Aj v krízových situáciách.
Vykladáte deti pred školou a zabudnete, že máte automat (k dispozícii je 6-stupňová manuálna prevodovka a 7-stupňová automatická prevodovka s dvojitou spojkou) a v režime „drive,“ otvárate dvere na aute.
Stačilo by dať nohu dole z plynu, keď si dávate poslednú pusu na rozlúčku a auto by sa mohlo ozlomkrky rozbehnúť a napráskať do prvej prekážky.
To sa však nestane. Renault Kadjar ihneď zatiahne ručnú brzdu a upozorní vás (zase raz „nemáš za čo“).
Nikdy vás nepodrazí, ešte aj do kopca zacúva bez toho, aby vám horeli brzdy (áno, milujem automat!). Poďakujte sa asistentovi rozjazdu do kopca Hill Start Assist.
Ako vaša ďalšia končatina
Niekde som čítala, že keby evolúcia skutočne fungovala, ženy by nemali len dve ruky. Voláme to, že sme multifunkčné, ale v samej podstate sme iba roztržité. Vypla som plyn? Žehličku? Zamkla som auto?
Renault Kadjar myslí na nemysliace matky. Len čo sa vzdialime od auta s hands-free kartou zapatrošenou niekde v čiernej diere kabelky, automaticky to spraví za nás, sklopí si aj zrkadlá a iba vykomunikuje pípnutím niečo v duchu „nemáš za čo, aj nabudúce.“
Našou úlohou je iba ovešať sa nákupnými taškami a schytiť deti, ktoré sa naháňajú po parkovisku, dobre za ruky. A že tých tašiek tam môžete skladovať naozaj požehnane.
Rodinný festival
Renault Kadjar má batožinový priestor v objeme 472 litrov – v preklade si predstavte všetky kufre a tašky a dosky na plávanie, ktoré máte doma a ste v pohodičke.
So sklopenými sedadlami získate 1478 litrov, inak povedané, nemusíte rozkladať stan na žiadnom festivale, vyspíte sa lepšie ako v karavane. Ale deti aj so sedačkami pre istotu nechajte starým rodičom.
Mimochodom, na zadné sedadlá pohodlne uvelebíte dve objemné autosedačky, prípadne nakladáte šikovné podsedáky, ak máte viac kusov detí.
Počas jazdy vás milovaní potomkovia rozhodne nebudú kopať do sedadiel. Kolenný priestor je výborný, ani si nevšimnete, kedy obdobie vzdoru vystrieda puberta.
Na dlhšiu cestu sa vám zídu dva zadné USB porty pre dobíjanie technologickej au-pairky. Vy máte vpredu svoj vlastný, aby sa nepovedalo, že ste prestali žiť svoj život.
Nie je to kabrio, ale strecha aj tak zmizne
A keby bola naozaj veľká nuda, zahrajte sa na Katku Brychtovú. Heslo bude nie dáme stenu preč, ale dáme strechu preč.
A kochajte sa výhľadmi na nebo.
Na tomto aute ma vlastne vyrušuje len jedna vec.
Renault Kadjar robí všetko pre to, aby ešte aj život v kolónach bol príjemne znesiteľný. Nahlodáva vašu ochotu meniť zabehané návyky, zrazu sa vám odnechce rozmýšľať, či nebudete do práce chodiť radšej vlakom a kolobežkou, lebo krásne auto má ozaj dobrú spotrebu (6,6-6,8 l).
Okrem toho kreslí vám pekné kvetinky, keď jazdíte dosť eko, vlastne vás to chce aj naučiť, ako za sebou nechať menšiu uhlíkovú stopu.
Podľahnete. A už viete, že z tej svojej komfortnej zóny nevystúpite. A viete aj to, že roznášať deti na krúžky s kolobežkou v topánkach s opätkami bola od začiatku čistá blbosť.
A za tú cenu?
KADJAR môžete mať už od 20.490,- eur. Nakonfigurovať sa dá rôzne. Toto „moje“ s výbavičkou (slovník matky sa nezaprie) stálo takmer 30. Príliš krásne auto.
Viac info na renault.sk .
Post Views: 336
Loading...
velmi pekne. Presne taketo sme nedávno pozerali aj v Michalovciach, ale nakoniec sme sa rozhodli pre Megane kombi a bola to dobra volba