Renault Zoe R135 – Zaslúžená jednotka na trhu

Benjamín Mazanka 0

Renault Zoe je dlhodobo výraznou európskou jednotkou medzi elektromobilmi. U nás v redakcii sme už testovali jeho predchádzajúcu generáciu. Preto som bol po roku zvedavý, aký je nový Zoe. Tak bez ďalších úvodných slov – poďme na to.

Nový Zoe ponúkajú vo dvoch výkonnostných variantoch. R110 a 135, z ktorých výkonnejšia motorizácia  mi robila spoločníčku. Po stránke dizajnu je Zoe evolúciou predchodcu. Tento lišiačik má trošku agresívnejšiu papuľku a zadné svetlá s dynamickými smerovkami, ktoré pôsobia honosne a navodzujú pocit vyššej triedy.

Nová batéria má kapacitu 52 kWh a sľubuje dojazd až 395 kilometrov. Je všeobecne známe že skutočný dojazd elektromobilov závisí od asi milióna faktorov. Keďže Renault je už skúsený, na ich produktovej stránke sa dá veľmi prehľadne zistiť dojazd pri rôznych podmienkach.

Dobitie batérie z verejnej nabíjačky pri 50 kW jednosmernom nabíjaní vďaka káblu typu CCS zaberie niečo málo cez 1,2 hodiny. Aj v prípade nabíjania cez kábel typu AC to nie je žiadna veľká útrapa. Samozrejme v prípade nabíjania doma sú v kufri potrebné káble. Nabitie cez domáci wallbox s výkonom 7,4kW z 0-100% trvá 9 hodín a 25 minút. Nabíjať sa samozrejme dá aj z klasickej zásuvky, v tom prípade avšak odporúčam skontrolovať kvalitu domácej elektrickej siete.

Čo sa spotreby týka, mám pocit, že to je jedna z vecí. ktoré pri elektromobile zatiaľ málokto rieši. Ja som sa však stretol s číslom 20 kWh/100km. Volič radiacej páky, ktorá pôsobí trochu ako detská hračka má tri polohy. Samozrejme plus rekuperácia, ktorá je výbornou náhradou nožnej brzdy. Avšak pri jej použití Zoe nedokáže na semafóre úplne zastaviť. Dokonca jemným spôsobom sluhu rekuperuje aj pri obyčajnom pustení akcelerátoru.

Pre rodiny je dôležitá praktickosť a priestrannosť. V prednej časti je dostatok vzdušnosti, a aj posed samotný je vcelku fajn. Škoda len, že v takmer 40 tisícovom aute chýba elektrické nastavenie sedadiel (nie že by zase nejak extra chýbalo) a lakťová opierka (tá naozaj chýbala).

Z estetického hľadiska pri porovnaní s predchodcom interiér naozaj vyspel. Najmä vďaka veľkému stredovému displeju s aktuálnym infotainmentom, ktorý pôsobí sviežo a prehľadne. Digitálny je aj displej prístrojového panelu, na ktorom si možno zobraziť všetky potrebné informácie o navigácii, spôsobe jazdy, spotrebe a iné.

Veľmi vkusnou je takzvaná lietajúca konzola. Odkladacie priestory, ktoré sú jej súčasťou sú pogumované. Chýbať na nej nesmie indukčné nabíjanie telefónu. Do predných dverí sa jednoducho zmestia veľké fľaše. Pre uloženie drobností je nad odkladacou skrinkou spolujazdca pogumovaná polička. Veľmi pekným symbolickým dotykom je aj použitie textilu z mykaných vlákien (pozostávajúcich z recyklovaného textilu a plastových fliaš) na prístrojovej doske, ktorý poukazuje na to, ako veľmi sa Renault zaujíma o udržateľnosť a ochranu životného prostredia.

Vo vozidle nájdete celkovo až 3 miesta s úchytmi ISOFIX pre detskú sedačku. Najpohodlnejšie sa však batoľa bude cítiť vpredu, kde si môže aj ľahnúť. Priestor v zadnom rade je skromnejší a posed pocitovo vyšší ako vpredu. Človek vyšší ako 180 centimetrov sa vzadu už bude cítiť trochu stiesneno. Podobne stiesnenejšie sa budú cítiť aj jeho chodidlá. Batožinový priestor má 388 litrov, je vysoký a aj dostatočne hlboký, so širokým nakladacím otvorom.

Jazda na Renault Zoe je naozaj zábavná. Vďaka okamžite dostupnému výkonu má človek pocit akoby sedel v niečom výkonnejšom. Elektromotor vyvíja 100 kW (136 k) a krútiaci moment 245 Nm. Tie sú pre auto vážiace 1,6 tony dostatočné. Najmä pri akcelerácii zo svetiel dokáže Zoe spláchnuť aj omnoho výkonnejších benzínových sokov.

Predbiehanie s ním je jedna radosť. Pri klasickej jazde príde človeku podvozok tvrdší. Jamy síce pocítiť dá no na druhej strane tieto rázy posádka po zvukovej stránke veľmi nepocíti. Tvrdší podvozok je však výhodou pri športovej jazde. V kombinácii s batériami v podlahe ťahajúcimi ZOE k zemi jazdí veľmi sebaisto, a aj pri prehnaní nájazdovej rýchlosti do zákruty je Renaultík predvídateľný. Na celkovo vyššiu siluetu typu Kia Venga naozaj prekvapivo dobré. Maximálna rýchlosť 145 km/h je na naše diaľnice tak akurát.

Výbava je na skôr mestský typ auta naozaj bohatá. Okrem sedadiel je vyhrievaný aj volant. Na diaľniciach poteší tempomat a udržiavanie medzi pruhmi. Parkovacie senzory reagujú síce vystrašene skoro, avšak zadná parkovacia kamera je veľmi dobrá, a pre tých, ktorí sa parkovania boja, alebo majú čas , je tu aj asistent, ktorý odvedie robotu za nich. Dosť cool vychytávka, ktorá aj spoľahlivo funguje.

K autu je možné si priplatiť aj Bose reproduktory, tie klasické však tiež hrajú veľmi dobre. Okná sa sťahujú aj vzadu úplne dole, čo ma ako perfekcionistu vždy poteší. Veľmi príjemným je zvuk pri privítaní, ktorý je príjemný, pretože dáva pocit, akoby na mňa auto čakalo a je rado, že som tu.

Na konci nastáva teda otázka. Je aj pri neustále rastúcej konkurencii Renault Zoe schopným udržať si prvú priečku? Som presvedčený, že áno.  Jeho dojazd je na elektromobil viac ako dostatočný, jeho exteriér je sebavedomý a interiér dostal veľké vzhľadové oživenie.

Nabíjanie, aj keď to stále nie je 5 minút,  je vcelku rýchle. A aj napriek zopár detajlom, ako chýbajúca lakťová opierka, tvrdšie plasty alebo pre mňa stiesnený priestor vzadu, je na elektrické auto výborným.

A čo je hlavné je už osvedčený, má dobré meno a robí všetko preto, aby zostal na vrchole. Remind you of something? Apple. Je to sympatické a príjemné auto na každý deň. Ak máte naňho zálusk,  držím vám palce, lebo  vďaka obnovenej štátnej dotácii je teraz ešte dostupnejšie.

Svoje Zoe si môžete nakonfigurovať na:
https://www.renault.sk/elektricke-vozidla/zoe/konfigurator.html

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (Žiadne hodnotenia)
Loading...

Pridaj komentár