Som z generácie X. Viete čo znamenalo v našom detstve “povoziť sa na elektrickom aute” ? Obrovskú emóciu. Zábavu. Lunapark. Kolotoče. Naše elektrické autá boli oblepené obrovskými pneumatikami, aby sme sa pri naháňačke na dráhe mohli vzájomne nabúravať. Na tých pár minút, kým nevypršal koloročársky žetón za 5 Korún.
Pre tento pocit za 5 socialistických korún by som bola vtedy ochotná bývať v kolotočárskej maringotke.
Dnes ho môžete mať nadoma. Stojí síce ” trochu viac:) ” ale je to ono. Chcete to a stávate sa závislým.
Keď auto pradie
No dobre. Nesmejte sa mi, vy ostrielanci. Naozaj som elektrické auto dostala do rúk prvý krát v živote. Je to zážitok.
Cítite sa ako v lanovke. Plynový pedál vám číta z čiar života na päte, a presne vie, čo od neho chcete. Gently akceleruje. Zrýchlenie je úplne plynulé ako v dobrom výťahu. Miestami som mala pocit, že už vie byť autonómne a len to na mňa hrá, že ma zapája do svojho života, aby som sa necítila vylúčená. Aby mi navodili pocit potrebnosti, nechali mi tam aspoň automatickú prevodovku. No proste len 2 pedále. Ako na tých kolotočoch.
Minimalistický design
Pýtam sa svojho adolescentného dieťaťa. Ako sa ti páči ZOE? Pohodlne sa natiahne v druhom rade sedadiel, až je mi čudné, že ma kolenami netlačí do chrbta a spokojne zahlási: “Akože fajn. Ale z vonka je ale že dosť škaredé.”
Ano. Rozumieme svojim dospievajúcim deťom. Zo sásady nemôžu byť nadšené tým istým, ako ich trápni rodičia. Mala som si pred ním odpustiť moje nadšené komentáre k minimalistickému designu, ktorý sa mi “ale že fakt páči”.
Naozajstné či hračkárske auto?
Stále neviem, či je ZOE len hračkárske auto, ktorému dovolili jazdiť po ceste, alebo je to naozajstvné vozidlo, ktoré je 2v1 aj hračkárske.
Napríklad ten screen, ktorý zobrazuje nabíjanie a míňanie elektriny. Myslím, že som mohla byť aj trochu nebezpečná pre okolitú premávku, lebo jazdu som prestala prispôsobovať vozovke, a začala naháňať nové percentá dobíjajúcej sa batérie tým, že som pod pribrzďovala a flekovala.
Baterka sa totiž automaticky dobíja pri každom spomalení, alebo brzdení! Ak máte tendenciu byť závislý na PC games, asi si na toto nezvykajte. Nebudete chcieť vystúpiť z auta.
Čo to žere
Elektriku z kábla. Vďaka nabíjaniu 230 V som ho nabíjala cez noc doma. Teda pred domom.
Koľko to vydrží nabité
Nie že by som to na maximum vyskúšala, ale píšu dojazd na 1 nabitie 300 km. To už znie ako dobrá vzdialenosť, aby som sa vrátila k svojmu káblu, alebo nabíjaciemu panelu niekde v obchodnom centre.
Neviete náhohou, ako sa udáva spotreba u elektických áut? Aby to nám, ženám, matkám, gazdinkám niečo hovorilo, navrhujem novú jednotku:
Koľko “cyklov pračiek” na 100 km. To máme predsa v merku, koľko elektriky zožerie naša pračka. Aby sme mali predstavu. Alebo iný návrh?
A toto by vám chcel ešte neodvratne povedať môj muž:
Ako klasický Renault má k dispozícii tradične systém Renault R-Link. Lenže tento je Evoultion s dotykovým displejom, čo umožňuje naplánovať trasu, prezerať e-mailová schránku, počúvať obľúbenú muziku (aj z akejkoľvek hudobnej aplikácie v mobile, mňa potešilo počúvanie cez Spotfiy) a sťahovanie aplikácií z R-LINK Storu (aktuality, cestovanie, hry, e-mail, sociálne siete). Skrátka auto pre novodobého nomáda.
Cez appku Z.E. Services sa cez smartfón alebo z PC dostanem k službe MY Z.E. Connect, kde môžem na diaľku kontrolovať dojazd a stav nabíjania transakčného akumulátora. Taktiež appka umožňuje zapnuť alebo nastaviť nabíjanie betŕie a zapnúť vykurovanie alebo chladenie vozidla.
Akumulátro (batéria) sa automaticky prispôsobí maximálnemu dostupnému výkonu, t.j. jednofazák alebo trojfazák do 22 kW. Všetko záleži od nabíjacej stanice. Aj za 30 minút som si nabil auto nad 100 km. Akumulátor je lítiovo-iónový, čo je inovatívna technológia, ktorá zdvojnásobuje kapacitu pri zachovaní pôvodného rozmeru. Dojazd sa veľmi pekne dá rozšíriť systémom brzdenia s funkciou rekuperácie.
Post Views: 620
Loading...
pravda je, že sa elektromobily dost predavaju, aj ich dost jazdi. AJ sas celkom slušne predavaju. Par kuskov som videla aj v Žiline a vraj sa to naozaj dobre predava