ZDRAVIE.sk Šport7.sk Rodinka.sk
Internet.sk
ĽudiaĽuďom.sk Fony.sk ephoto.sk Dnes24.sk
AutotestyAutotesty

Rodinka TEST: Nový FORD C-MAX

 barbora/redakcia   18.01.2011   0

Mala som možnosť otestovať novučičký FORD C-MAX a GRAND C-MAx priamo v ich domovskom prostredí - v okolí Kolína nad Rýnom v Nemecku.

Aj keď nešlo o štandardný (týždňový) test, jeden deň s novými C-MAXmi stačil na to, aby som si na nich zajazdila, "prekutrala" interiér a vyskúšala nový inovatívny systém usporiadania sedadiel.

 

ZHRNUTIE

Celkovo nový FORD C-MAX v našom teste získal 115 bodov zo 120 možných (oproti klasickému testu sme nemali možnosť ohodnotiť ho vo všetkých kategóriách).

Páči sa nám

Rozčuľuje nás

+ variabilita vnútorného priestoru

- spotreba

+ tlačidlo na otváranie kufra

- B-stĺpik obmedzuje výhľad von

+ panoramatické spätné zrkadlo

Najväčšou prednosťou nového C-MAXu je variabilita vnútorného priestoru napriek kompaktnému zovňajšku. Oceňujeme najmä naozaj praktický a funkčný nový systém variabilných zadných sedadiel (bližšie ho popíšeme nižšie).

Milo nás prekvapilo otváranie zadných dverí (kufra). Jednoducho stlačíte tlačidlo a dvere sa sami otvoria. Neuveriteľne praktické!

Rodičia ocenia aj panoramatické vnútorné spätné zrkadlo, ktoré sa dá nastaviť presne do takej polohy, aby ste mali prehľad o dianí na sedadlách v druhom a treťom rade.

Za nedostatok považujeme vyššiu spotrebu GRAND C-MAXu. Pravdou však je, že sme jazdili najmä po diaľnici a po okreskách prevažne do vrchu.

Menším nedostatkom je obmedzený výhľad, ktorý má na svedomí širší B stĺpik.

 

Detský svet

Detský svet

Počet bodov

Montáž autosedačky

-

Bezpečnostné prvky

5

Výhľad na dieťa

5

Úložné priestory

5

Je auto "babyfriendly"?

-

Vypínač airbagu spolujazdca nie je súčasťou výbavy, treba si ho objednať. Detská bezpečnostná poistka je elektronická. Súčasťou bezpečnostnej výbavy je aj systém upozorňujúci na vypnutie bezpečnostného pásu na používanom sedadle aj v zadných radoch.

Výhľad na deti je výborný vďaka už spomínanému panoramatickému spätnému zrkadlu, ktoré sa dá natočiť podľa potreby.

Najväčšou výhodou C-MAXu je priestor pre rodinu - do druhého radu umiestníte pohodlne 2 riadne autosedačky (nie len podsedáky) a do stredu sa pohodlne s vystretými nohami usadí dospelý. V GRAND C-MAXe je prostredné sedadlo možné sklopiť a schovať do jedného z vonkajších sedadiel, aby sa vytvorila praktická cestička k tretiemu radu sedadiel - prístup do tretieho radu je vďaka tomu naozaj pohodlný. Preto je na prostredné miesto vhodné umiestňovať skôr podsedák, ktorý je možné demontovať jednoduchšie.

Páčilo sa mi aj množstvo odkladacích priestorov. Predné sedadlá sú zozadu vybavené nielen vreckami, ale aj výklopnými stolčekmi s otvorom na fľašu/pohár. Ďalším z plusov sú aj zabudované roletky na zadných sklách. Tak ako v predchádzajúcich Rodinka Testoch, aj teraz uvádzame, že FORD je držiteľom certifikátu TUV - vo všetkých svojich vozidlách ponúka interiér vyrobený z antialergických materiálov.

 

Cena a prevádzka

Cena / prevádzka

Počet bodov

Cena testovaného auta

4

Výbava

5

Reálna spotreba

4

Náklady na servis

-

Náklady na pneum.

-

Základnú verziu 5-miestneho C-MAXu (1.6 Duratec Ti-VCT, 77 kW/105 k) môžte mať od 17.590 EUR.

Nami testovaný model Ford GRAND C-MAX sa na Slovensku zatiaľ nepredáva. Na slovenský trh príde začiatkom budúceho roku (február). Cena nového GRAND C-MAXu preto ešte nie je k dispozícii. No odhadujem, že za základný model GRAND C-MAXu zaplatíte približne o 1.500 EUR viac.

V súčasnosti je v ponuke imitovaná edícia X. V nižšej výbave Trend X je ESP, 6 airbagov, Isofix + poistka zadných dverí, alarm a imobilizér, predné hmlovky, tempomat, bluetooth, elektr. vyhrievanie čelného skla, vyhrievanie predných sedadiel, 2 zónová klíma. Za metalickú farbu si priplatíte 465 EUR.

Testované vozidlá boli vo vyššej výbave Titanium, ktorá obsahuje navyše BLIS (systém na kontrolu vozidiel v mŕtvom uhle), parkovací asistent (s parkovacou kamerou), asistent rozjazdu do kopca (HLA), bezkľúčové štartovanie tlačidlom FordPower.

FORD uvádza kombinovanú spotrebu 6,9 l/100 km. Reálna spotreba GRAND C-MAXu je podľa našich zistení mierne vyššia - 8,8 l/100 km. Kvôli objektivite ale treba uviesť, že sme jazdili najmä po diaľniciach (aj v kolóne) a po okreskách väčšinou do kopca.

 

Užívateľský komfort

Užívateľský komfort

Počet bodov

Komfort riadenia

4

Komfort radenia

5

Jazdné vlastnosti

5

Hluk

5

Svetlá

-

Ak by som chcela naozaj objektívne zhodnotiť užívateľský komfort, potrebovala by som toto auto na dlhší čas. Čo však môžem posúdiť je prvý pocit z jazdy a ten bol príjemný. C-MAX mi nijako nekomplikoval adaptáciu na nemecké prostredie a dopravnú situáciu, práve naopak. Po prvotnom usadení sa a zoznámení s ovládačmi som síce menej plavne, ale bez straty šoférskeho sebavedomia vykľučkovala z letiskového parkovacieho domu. Cesta po diaľnici už bola pohodová a okresky som si už vychutnávala naplno. Podľa slov produktového inžiniera C-MAXu Christiana Muhla, bolo jedným z kľúčových momentov vzniku nového C-MAXu to, aby poskytli jeho majiteľovi čistú radosť z jazdy. Aj s rodinou na palube :)

Osobne som si okamžite všimla veľmi nízku hladinu hluku, to "ticho" bolo naozaj prekvapivé.

Mala som možnosť vyskúšať a porovnať GRAND C-MAX s dieselovým motorom 2,0 Duratorq a automatickou prevodovkou a C-MAX s benzínovou 1,6tkou Duratec Ti-VCT (125 k) s manuálnou prevodovkou. C-MAX vďaka novému, naozaj živému motoru mi sadol viac, pri GRAND C-MAXe som predsa len cítila, že je to o niečo väčšie auto. Riadenie nie je preposilované, dáva vodičovi dostatočnú spätnú väzbu.

Nový C-MAX je nabitý rôznymi inovatívnymi technológiami aktívnej bezpečnosti, ktoré sú v tomto segmente vozidiel nevídané. Z komponentov ESP systému sa oplatí spomenúť napríklad systém na riadenie brzdenia v zákrutách (CBC), elektronické predtlakovanie brzdového systému (EBP) - umožňujúce rýchlejšie zastavenie vozidla s kratšou brzdnou dráhou, či systém Torque Vectoring Control (TVC), ktorý v ostrých zákrutách pribrzďuje vnútorné koleso - znižuje nedotáčavosť.

V súčasnosti sú pre model C-MAX v ponuke 4 motorizácie s objemom 1,6l: dva zážihové motory Duratec Ti-VCT (105 a 125 koní) a dva dieselové Duratorq DPF (95 a 115 koní). Všetky sa dodávajú so 6-st. manuálnou prevodovkou.

 

 

Úložné priestory

Úložné priestory

Počet bodov

Veľkosť kufra

5

Variabilita batož.priestoru

5

Komfort pri nakladaní

5

Prístupnosť rezervy

-

Ostat. úložné priestory

5

Nový C-MAX bol zbavený nedostatkov predchádzajúcej verzie: zúženého priestoru v kufri (kočík sa dal umiestniť len krížom, čo uberalo z možností umiestnenia ďalšej batožiny) a ťažkých dverí kufra. Medzi najväčšie výhody novej verzie z môjho pohľadu je otváranie a zatváranie dverí kufra tlačidlom (za príplatok). Ak parkujete vo vnútornej garáži s nižším stropom, podržaním tlačidla na pár sekúnd si môžte nastaviť maximálnu výšku otvárania.

 

 

Kufor je dostatočne objemný, ak nepoužívate 3. rad sedadiel. Nemala som možnosť nasúkať tam kočík, tak neviem posúdiť, či sa vojde aj v prípade používania 6. a 7. sedadla.

Oceňujeme množstvo praktických odkladacích schránok v interiéri.

Nový systém variabilného interiéru je originálny a uživateľsky komfortný. Najlepšie ho asi posúdite po vzhliadnutí videa:

 

 

Prvý dojem a vzhľad

Prvý dojem / vzhľad

Počet bodov

Prvý pocit

4

Predná maska

5

Zvyšná karoséria

5

Čalúnenie

5

Kolesá/disky

-

Dizajn nového C-MAXu rešpektuje nové trendy v dizajne vozidiel všeobecne a nadväzuje na najnovšiu líniu FORDa. Niektoré prvky sú veľmi podobné KUGE. Predná maska je dynamická, no nie taká "agresívna" ako na KUGE, C-MAX pôsobí priateľsky. C-MAX aj Grand C-MAX sú dizajnované úplne rovnako až po B-stĺpik. Grand C-MAX má oproti svojmu menšiemu súrodencovi posuvné zadné dvere na oboch stranách. Koľajničky nepôsobia rušivo, zapadajú do celkového dizajnu auta.

Poťahy sú príjemné, trochu drsnejšie na dotyk, vzhľadovo im však niet čo vytknúť.

 

ORTIEĽ

Nový FORD C-MAX bol tvorený priamo pre rodiny s deťmi, tak aby im uľahčil a spríjemnil každodenné presúvanie sa a tiež so zreteľom na poskytnutie radosti z jazdy bez kompromisov. Myslím, že toto všetko sa jeho tvorcom podarilo dosiahnuť.

Pokračovanie testu nájdete tu.

 

Výsledky v testoch EURO NCAP

Crash testy FORDa C-MAX a GRAND C-MAX prebehli len nedávno. Dosiahol päť hviezdičiek, podrobne:

C-MAX:

Ochrana dospelých: 92%

Ochrana detí: 83%

Ochrana chodcov: 50%

Asistenčné systémy: 71%

GRAND C-MAX:

Ochrana dospelých: 96%

Ochrana detí: 81%

Ochrana chodcov: 50%

Asistenčné systémy: 71%

Pri teste bolo staršie dieťa (3 roky) umiestnené v sedačke Romer Duo Plus v smere jazdy, mladšie (18 mesiacov) dieťa Britax Romer Baby Safe plus v protismere jazdy.

Vychádzajúc z dát od testovacej bábky, dosiahlo vozidlo pri nárazových testoch maximálny počet bodov v ochrane 3 ročného deťaťa. POhyb hlavy vpred nebol prílišný pri čelnom nárazy a pri bočnom náraze bola bábka náležite ochránená v rámci jej zadržiavacieho zariadenia, rovnako ako aj bábka 18 mesačného dieťaťa.

Testované vozidlo (Grand C-Max, 1,6 TDCI, v základnej výbave Trend) nebolo vybavené vypínačom airbagu spolujazdca, preto sa neuskutočnilo hodnotenie bezpečnosti dieťaťa umiestneného na sedadle spolujazdca pri vypnutom airbagu spolujazdca.

 

 

Foto: FORD

 

 

 

Odosielam Váš hlas...
Hodnotenie: 4.2 z 5. Celkom 17 hlas(ov).
Kliknite na hviezdičky pre ohodnotenie článku.

Najčítanejšie
Komentáre k článku

smile zwinker Big Grins Confused Cool Cry Eek Evil Frown Mad Mr. Green Neutral Razz Redface Rolleyes Sad Surprised





Komentáre k článku

smile zwinker Big Grins Confused Cool Cry Eek Evil Frown Mad Mr. Green Neutral Razz Redface Rolleyes Sad Surprised