AutotestyAutotesty

Mercedes Benz e-Vito Tourer. Dosť bolo CO 2 a interiérového dizajnu !

 Eva Pavlíková/ Benjamín Mazanka   18.08.2021   0

Medzinárodný panel pre zmenu klímy nás pred pár dňami obaril svojim ďalším výstupom o stave sveta. Nie je iná šanca - ak zatiaľ ešte stále nejaká je - musíme sa začať správať inak. Aj v mobilite. 

Mercedes pokračuje vo svojom elektrickom ťažení aj v rade úžitkových vozidiel, z ktorých jedno sme mali možnosť testovať počas prázdnin. Je ním e-Vito Tourer. Výskumná otázka stála:

Môže byť úžitkové vozidlo užitočné aj pre rodinu?

 

Model eVito je dostupný buď ako Skriňová dodávka na prevoz materiálu, výrobkov alebo iných vecí, alebo ako veľkopriestorové viacmiestne vozidlo na prevoz pasažierov tak ako v našom prípade.

Vozidlo je dostupné v dvoch dĺžkových variantoch karosérie a to dlhý a extradlhý variant, prípadne v číselnom vyjadrení celkovej dĺžky vozidla 5 140 alebo 5 370 mm. My sme mali dostupný dlhý variant.

Motor - All electric vyzerá pod kapotou a pod podlahou takto:

Pod prednou kapotou nášho eVita bol elektromotor s výkonom 150 kw (204 koní) a krútiacim momentom 362 newton metrov, ktorý je na každodenné jazdenie aj predbiehanie s plne naloženým autom primeraný.

Maximálna rýchlosť je buď 140 km/h, alebo 160 km/h v prípade príplatku.


Pod podlahou pasažierov je schovaný 100 kWh akumulátor, z ktorého je reálne využiteľných 90 kWh. Ten poskytuje eVitu za ideálnych podmienok dojazd do 361 kilometrov pri priemernej spotrebe výrobcom udávanej na hodnote 27.9 kWh/100km.

Pri našom naloženom stave, obsadení šiestimi členmi rodinnej posádky, nevyhnutnej augustovej klimatizácii bola realita dojazdu značne iná. Prižmúrme oči a posuňme to o tých 100 km menej (na 260 km do ďalšieho nabitia).

Nabíjanie v časovom horizonte trvania celovečerného filmu (alebo festivalu) 

Akumulátor sme po väčšinu času nabíjali prostredníctvom verejných nabíjacích staníc. Nabitie batérie jednosmerným prúdom pri maximálnom výkone 50 kW zaberie približne 80 minút.

Za príplatok je však možné odomknúť rýchlonabíjanie výkonom 110 kW. Pri tejto rýchlosti nabíjania sa akumulátor nabije z 10 na 80 % len za 45 min. To už znie tak použiteľnejšie.

Ideálne ale bolo pre nás nabíjať doma v garáži. Chce to len dostatok času:)

 

Módna polícia - prvý dojem

Neodpustím si poznámku smerom k interiéru. Chépem, že sme tu veľmi eko, že sme elektrizovali, ale prečo sa to až tak musí odraziť na tom interiérovom dizajne?

Veľmi minimalistický, veľmi lacno pôsobiaci. Ak ste "interiér senzitívny," chvíľu vám táto záhada nedá spávať. Hlavne pri kombinácii s cenou vozidla (začína pri 56 000 eur).

Síce nevyzerá, ale

Napriek tomu, že sa mi predný panel nepáčil, dotykový displej by som pochválila za  dobrú funkcionalitu napríklad v prepájaní multimédií. Jednoducho a intuitívne si prepojíte vlastnú spotify, bluetooth fungoval skvelo.

Naše auto nemalo navigáciu, ale je to asi len otázka výbavy.

 

Čoho má fakt dosť, to je priestor

Po praktickej stránke poskytuje uloženie lítium-iónovej batérie pod podlahou viac miesta pre cestujúcich. 

Batožinový priestor má maximálny objem monštruóznych 1410 litrov, ktorý vie veľmi ochotne zaplniť každá rodina :).

foto: media.daimler.sk

Jazda je fakt zážitok

Jazdí svižne, zrýchlenie je super. Je citeľné, že je živšie ako ne-elektro autá.

Vito bolo aj vďaka podvozku Airmatic v kombinácii so 17-palcovými diskami veľmi pohodlným spoločníkom na naše dlhé výlety.

Tento systém okrem zvýšeného komfortu (ako na obláčiku), zlepšuje aj zvukový komfort a prispieva taktiež k lepšej spotrebe energie pri vyšších rýchlostiach. Ak v aute niečo počujete, nie je to zvuk motora, ale vietor, ktorý vaše auto obteká.

Lepší dojazd je možné dosiahnuť buď prostredníctvom prepínania jazdných režimov, využívania viacerých režimov rekuperácie energie ako aj pred-klimatizovaním prípadne pred-hrievaním vozidla na diaľku prostredníctvom služieb konektivity od Mercedes-Benz.


 

Pre koho eVito inžinieri nakreslili?

V prvom rade je určený pre podnikateľské účely ako presúvadlo pre hotely, dokáže sa však ujať tiež ako veľkopriestorové taxi a v prípade kúpy NE-Tourer verzie je výbornou pracovnou dodávkou.

My sme sa na neho pozerali okom vodiča - rodiča. Ako rodinné vozidlo funguje primerane dobre. Má slušný dojazd, jazdí honosne ako Mercedes, akurát kto chce ešte viac pohodlia a luxusu v interiéri, siahne skôr po ešte elegantnejšom súrodencovi EQV 300.

Viem si ho predstaviť aj na každodennej trase ako školský mini bus alebo iný druh veľmi pohodlnej prepravy, ktorá rešpektuje 11. Božie e-prikázanie. Udržíš planétu našu!

foto: Filip Ferianec

 

Moja recenzia z letnej rodinnej dovolenky:

Mercedes-Benz V-Class. Auto nadživotnej veľkosti »»»

Odosielam Váš hlas...
Hodnotenie: 4.7 z 5. Celkom 3 hlas(ov).
Kliknite na hviezdičky pre ohodnotenie článku.

Najčítanejšie
Náš TIP