Hyundai i10 - Premyslené a hrdé mestské auto
12.01.2021 0Mestské auto má dve využitia. Buď je doplnkom, alebo nástrojom pre ľudí, ktorí majú vo svojej garáži aj výkonnejšie autá, no rozmýšľajú racionálne, a chcú v meste ľahšie zaparkovať. Tento segment je pomaly vymierajúcim, Hyundai sa však rozhodol to ešte nezabaliť, a prišiel s novým malým i10. Tento model je z praktického života veľmi obľúbeným najmä mladými asistentkami. To, akým autom je nový Hyundai i10 som si vyskúšal počas posledného týždňa.
- shutterstock
Malé autá to väčšinou hrajú na city svojou milosťou. Nová i10 však vyzerá nahnevane. S prednými okrúhlymi dennými svetlami pripomína prísnu učiteľku s okuliarmi na nose. Posed vpredu je celkom dobrý, sedadlo má v sebe taktiež zabudovanú sklápateľnú lakťovú opierku, takú akú majú aj vodiči autobusov. A predná doska, aj keď samozrejme nepôsobí prémiovo, čo ani nemá, je dobre logicky usporiadaná. Displej infotainmentu je kvalitný a jeho ovládanie a odozva sú výborné. Multifunkčný volant je potiahnutý kožou, a tiež vyhrievaný, čo som v aute tejto veľkosti naozaj neočakával. Okolo je taktiež veľa rôznych menších odkladacích plôch.
Priestor vzadu je na tieto pomery slušný. Kolená som mal síce v mäkkom sedadle, no inak bol posed vzadu príjemný. Okná sú veľké, takže je z nich dobrý výhľad. A myslené bolo aj na malé rodinky. Detskú sedačku je vďaka veľkému uhlu otvárania zadných dverí ľahko dostať dnu. Podobne pozitívny je aj môj pohľad na priestor pre nákupy a podobne. Objem je 252 litrov, a to je veľmi slušné. Som prekvapený, ako v tak malom aute vytvorili toľko priestoru.
Z jej dynamických parametrov už nezostane prekvapený nikto. Pod kapotou si pobehuje myška s objemom 1.2- litra a výkonom 84 koní. To je na auto vážiace len jemne cez 1000 kilogramov vlastne postačujúce. Motor je spriahnutý s 5- stupňovým manuálom. Ten je pocitovo dobrý, no má charakteristicky mäkkú spojku, na ktorú si treba zvyknúť. Podvozok je veľmi dobrý, pôsobí o kategóriu vyššie. Po slovenských cestách sa pretĺka s príjemnou plavnou jazdou cez nerovnosti, no je z neho cítiť istotu. Nezvyčajnosťou sú kotúčové zadné brzdy, ktoré ochránia vášho 18 ročného pred nárazom do ďalších áut v premávke, keď bude mať i10 požičané. A neochránia ho len brzdy, ale aj asistenčné systémy, chrániace či už pred zrážkou, alebo pozorujúce únavu za volantom.
Musím povedať, že keď prišla nová i10 nebol som z nej nadšený, prišla mi tuctová, ale po jej vyskúšaní musím konštatovať, že to je výborné a premyslené malé auto. Hyundai si dalo záležať na veciach, na ktorých pri malom aute záleží. Je dostatočne priestranné, dobre vyzerá, prekvapivo dobre jazdí. Zostáva už len cena, v mojej výbave so všetkými čačky-mačkami vyjde na niečo cez 15 000 eur, čo už nie je málo. Ostáva už len otázka osobných sympatií, či za to stojí.
Svoju i10 si môžete nakonfigurovať tu:
https://www.hyundai.sk/konfigurator/2-115-0-0-0--0-0/
