Auto novinkyAuto novinky

Prvý trip s európskou teslou – Renault Megane E-TECH Electric

 Rasťo Pavlík   21.06.2022   0

26 rokov Meganu a 10 rokov skúseností Renaultu s elektromobilitou. To bola cesta k dnešnej novinke Megane E-TECH Electric.

Vďaka májovému press tripu Renault Slovensko sme mali možnosť nie len si ho obzrieť, ale aj ohmatať a osedlať na ceste popod Karpaty do Piešťan a späť. Jazdili sme na EV60, s akumulátorom 60kW s udávaným dojazdom 450 km na jedno nabitie.

 

Elektrické a z Európy?

Megane E-TECH Electric je elektrické auto – čuduj sa svete - európskej produkcie. Auto je vyrobené v Európe na naše štandardy a potreby.

Vyrába sa vo Francúzsku v továrni Douai, v jednom z centier elektrickej mobility v Európe. Francúzi spolu v Aliancii s Nissanom a Mitsubishi si od neho sľubujú obrovský prínos pre európsky trh.  Kvalita tohto elektro-auta dala zadosťučinenie 10. rokom  vývoja konceptu európskeho elektrického auta, primárne cez model ZOE. Renault predal za toto obdobie 400.000 elektrických áut.

 

Potichu sme spracovávali nadšenie z jeho peknoty a inteligencie

Megane má čistý design, je ladný, nič vás pri ňom neruší. Potichu  sme spracovávali nadšenie z jeho peknoty. K dispozícii bol vo viacerých farebných prevedeniach. My sme si vybrali červenú vo farbe Flamme (ano, vyberala moja žena :) .

Dojem robustnosti auta navodzujú atribúty, ktoré pripomínajú  svet crossoverov: veľké dvacaťpalcové kolesá, ochrana podvozku a podbehu, vysoká línie karosérie (1,5m). Zvažujúce sa línie strechy, široký rozchod a zapustené kliky dverí pripomínaj svet kupé. Výška, priestornosť a objem batožinového priestoru zase odkazujú na svet tradičných „hatchbackov“ segmentu C.

Fičí to celé online cez Google

Sadol som si za volant a hneď ma osvetlili dve obrazovky OpenR 24''nabité technológiami. Obrazovka sa veľmi jednoducho a rýchlo ovládala, súčasťou je pripojenie USB-C a všetky technológie potrebné pre bezpečnosť a asistenciu pri riadení auta. Operační systém OpenR Link s integrovaným Google, zaisťujúci zážitok z intuitívneho a optimalizovaného pripojenia.

 

Tá v pravo od šoféra je väčší tablet s android systémom. Výrobca sa dohodol na spolupráci s Googlom. Cez Google maps sa jazda personalizuje, auto si plánuje trasu, navrhuje miesta, kde s autom zastaviť a nabiť a pod.

Táto obrazovka je aplikačnou podporou pre celé auto, nielen pre plánovanie cesty a šetrenie energie, ale aj pre zábavu – hudbu, podcasty a digitálne rádio. Je k dispozícii niekoľko desiatok aplikácií. Celý tento informačno-zábavny systém je napojený na internet, ktorý je v cene auta k dispozícií na 5 rokov. Potom si bude treba konektivitu prikúpiť.

Pred sebou za volantom som našiel prehľadný prepínateľný palubný panel, ktorý zobrazuje  vlastnosti auta. Používal som to, keď som chcel meniť dynamiku jazdy - vyberám medzi športovou verziou, ekologickou a klasickou.

Ako inak ako EKO

V koncepte nového elektro Meganu sa výrobca sústredil na ochranu životného prostredia. Hlavne na recykláciu po znížení výkonu alebo skončení životnosti batérií.

Veľký eko projekt okolo batérií pripravuje v Renaulte pôdu pre následnú recykláciu materiálov a kovov, ktoré sú v batériách použité.  Recyklované časti sa použijú na výrobu nových batérií. Na tento účel chystá Renault svoju gigafactory v Douai, ktorá otvorí svoje brány v roku 2024.

Ak sa vám vo vašom vozidle batéria pokazí, vyberie sa z nej iba chybný článok , a  nahradí sa  novým článkom. (as have you seen by Lego:) Naša eko-elektro dušička môže zostať na mieste.

 

Nie je to len "rimejk" z motora na fosílne palivo

Mnohí máme pri téme elektického auta v hlavách  mantrický predobraz - TESLU.
Musím konštatovať, že elektrický Renault sa priblížil, a v niektorých prvkoch ukázal aj niečo iné.  Megane E-TECH Electric nie je len nejakým “rimejkom”  auta  z fosílnym palivom na elektriku. Od začiatku jeho sveta bol stvorený už ako auto na čistý elektrický pohon.

Megan sa veľmi príjemné šoféruje. Dokáže brutálne zrýchliť,  a pritom nevydáva žiadne zvuky. Priznám sa, že takéto  zrýchlenie v Tesle mi bolo dokonca nepríjemné, čo sa mi v Megane nestalo. Zrýchlenie bolo plynulé. Auto sme vyskúšali na lahodne zvlnenom teréne so zákrutami medzi lesmi, poliami a vinohradmi pod Malými Karpatami. V zákrutách auto pevne sedelo, a mali sme naozaj veľmi bezpečný pocit.

Prvé dojmy v skratke:

  • Megane Electric je smart auto vyrobené ako elektrické auto
  • Je moderný, pohľadný, ale nie uletený
  • Spájajú sa v ňom skúsenosti z elektrických a palivového sveta motorov
  • Je postavený na špeciálnej platforme aj pre iné typy a značky vozidiel

Na čo by sme sa chceli ešte pozrieť:

  • Používanie plne elektrickéhovozidla pre rodinu
  • bezpečnosť a ochrana rodiny
  • nabíjanie a dojazd vozidla počas viacerých typov jazdy a podmienok
  • zábava a pohodlie počas dlhej cesty
  • kufor a priestor pre rodinných príslušníkov
  • technologické novinky tejto elektrickej triedy
  • dynamická jazda verzus šetriaca jazda
  • nabíjanie EV vo verejných priestoroch a doma
  • využitie fotovoltaických panelov a domácich akumulátorov v domácnosti pri nabíjaní MV
  • elektronické smart riešenia vo vozidle
  • elektrifikácia a jej riešenia z pohľadu Renaultu v Európe
  • EV platforma podvozku pre Renault a ich aliančných partnerov (Nissan, Mitsubishi)

Megane E-TECH Electric nás príjemne prekvapil svojou dokonalosťou a pripravenosťou na elektro svet. Je super,

Môžete ho začať predávať :)

Odosielam Váš hlas...
Hodnotenie: 5.0 z 5. Celkom 1 hlas(ov).
Kliknite na hviezdičky pre ohodnotenie článku.

Najčítanejšie
Náš TIP