Prvý transportér na elektrický pohon s akumulátormi – Mercedes-Benz Vito E-CELL vyrába závod v španielskom meste Vitoria pre rok 2010 v sérii prvých 100 a v roku 2011 to má byť ďalších 2 000 kusov.
Transportér je vhodný najmä pre oblasti so zvýšenými nárokmi na ochranu životného prostredia, nižšie emisie, či hlučnosť ako sú centrá miest, kúpele, alebo vnútropodniková doprava. Jazdí bez emisií a potichu, poskytuje veľký nákladný priestor a umožňuje vysoké užitočné zaťaženie (zhruba 900 kg).
Elektrické Vito je už v základnej výbave vybavené inteligentnou nabíjacou komunikačnou jednotku (Smart Charge Communication Unit, SCCU), ktorá umožní riadené nabíjanie vozidla. Zabezpečí, aby akumulátory boli počas vopred stanoveného časového rozsahu nabíjané presne vtedy, keď príslušní dodávatelia elektrickej energie dodávajú v noci „zelený“ prúd. To výrazne znižuje emisie CO2 v celkovej energetickej bilancii Vita E-CELL, odhliadnuc od nulových emisií vozidla už pri samotnej prevádzke.
Vysokokapacitné lítiovo-iónové akumulátory a silný elektromotor s vysokým krútiacom momentom mu poskytujú maximálny výkon 70 kW a krútiaci moment 280 Nm, rýchlosť do 80 km/h a umožňujú pritom na jedno nabitie dôjsť do 130 km.
Naviac jazdí Vito E-CELL výrazne lacnejšie. Pri porovnaní aktuálnej ceny motorovej nafty a elektrického prúdu vychádza násobok štyri až sedem.
Akumulátory Vita E-CELL sú nabíjané zo siete 380/400 voltov. Vstavané nabíjačky majú výkon 6,1 kW. V závislosti od stavu nabitia akumulátorov ich nabíjanie trvá najviac šesť hodín a to v prípade ak sú úplne vybité.
Vito E-CELL sa dá v prípade potreby nabiť (avšak pri dvojnásobnom nabíjacom čase) aj cez ďalší nabíjací kábel zo siete 230 V cez bežnú zásuvku s ochranným kolíkom. Napríklad vtedy, ak sa transportér počas noci nenachádza na nabíjacej stanici.