Čo v Paríži predvedie Chevrolet?

TS Chevrolet 0

Foto: Chevrolet Europe

Štyri svetové debuty, prevratná elektrická technológia a hrdá ukážka pretekárskych znalostí budú tvoriť skvelú expozíciu značky Chevrolet na blížiacom sa Mondial de L’Automobile v Paríži.

 

Významným exponátom bude prelomový elektrický automobil Volt, len niekoľko týždňov pred začiatkom jeho reálneho predaja na vybraných trhoch v USA. Bok po boku vystavené pretekárske verzie modelov Cruze a Corvette budú demonštrovať skutočné previazanie pretekárskych úspechov a vývoja produkčných vozidiel.

„Parížsky autosalón 2010 je jedinečnou udalosťou pre Chevrolet prinášajúci štyri svetové premiéry,“ hovorí Wayne Brannon, prezident a výkonný riaditeľ Chevrolet Europe. „Stánok značky Chevrolet je prehľadom celkom nového radu modelov Chevrolet, ktorý zákazníci uvidia v showroomoch v roku 2011, roku našej storočnice.“

 

Nové Orlando

Orlando je prvým zástupcom značky Chevrolet v segmente európskych MPV/rodinných vanov, je to pravý rodinný automobil spájajúci praktickosť 7- sedadlovej, flexibilnej kabíny s jedinečným vzhľadom crossovera. Orlando do segmentu rodinných automobilov prináša novú zmes funkčnosti a prístupu spolu s hranatou a výraznou tvárou značky Chevrolet a nízkou strechou, inšpirovanou siluetou crossoverov.

Ako doplnok vzhľadu exteriéru prináša Orlando moderný, svieži interiér s mnohými chytrými prvkami, ako sú „hľadiskové“ usporiadanie sedadiel v druhom a treťom rade a mnoho premyslených odkladacích priestorov. Disponuje tiež obrovským batožinovým priestorom.

Až príde Orlando začiatkom roka 2011 na európsky trh, budú si môcť zákazníci si vybrať z troch najnovších hospodárnych motorov Chevrolet – benzínového 1,8 l a dvoch dieselových 2,0 l s dvoma rôznymi výkonmi.

 

Nové Aveo

Nový, 5- dverový Chevrolet Aveo prináša do segmentu malých vozidiel trochu štýlu „hot-hatch“. Jeho produkčná verzia vyzerá presne rovnako dobre, ako štúdia Aveo RS, ktorú vystavili na autosalónoch v Detroite a Ženeve začiatkom tohto roka.

Nové Aveo profituje z rozsiahle európskeho vývojového programu. Výsledkom je automobil, ktorý uspokojí všetky európske chute, pokiaľ ide o vzhľad a dynamiku. Podobne, ako v prípade začiatkom roka predstaveného modelu Spark, Chevrolet očakáva, že aj Aveo zapôsobí na mladých zákazníkov, pričom si uchová svoju povesť praktického, priestranného hatchbacku.

Aveo, ktoré príde na európsky trh v lete 2011, je dlhšie a širšie, než súčasný model. Má priestranný interiér a tiež batožinový priestor, ktorý patrí k najlepším v segmente. Interiér nového Avea nevyniká iba priestorom, ale tiež motocyklami inšpirovaným prístrojovým panelom, hodnotným podsvietením a objímajúcim tvarom palubnej dosky, ktoré ho povznášajú na novú úroveň.

K dispozícii bude široký rad štvorvalcových benzínových a dieselových motorov, vrátane VVT, dvojitého plynule meniteľného časovania vačkového hriadeľa s technológie vstrekovania paliva common rail. K niektorým motorom bude možné objednať prvú 6. stupňovú prevodovku Chevrolet pre malé automobily.

 

Nová Captiva

Športový vzhľad a nový tvar prednej časti, mnoho vylepšení v interiéri, nové motory a prevodovky – takto absolvuje svoj svetový debut na Parížskom autosalóne nové SUV Captiva, ktoré na európske trhy dorazí na jar 2011.

Captiva si získala od roku 2006 mnoho priaznivcov pre svoj vonkajší vzhľad; jeho najnovšie zmeny sú odrazom tohto smeru dizajnu, no Captiva vyzerá ešte atletickejšie a funkčnejšie. Štyri nové výkonné motory, prepojené buď s manuálnymi, alebo novými automatickými 6- stupňovými prevodovkami, potvrdzujú zmeny, ktoré Captiva absolvovala pod povrchom a ešte viac posilňujú odkaz, že nová Captiva za svoju cenu ponúka poriadnu porciu SUV.

Po predstavení nového benzínového motora V6 3,0 l; 258 k s priamym vstrekovaním a variabilným časovaním ventilov, sa stane Captiva jedným z najvýkonnejších kompaktných SUV na trhu. Nové turbodieselové motory 2,2 l so vstrekovaním common rail budú k dispozícii s výkonmi 163, alebo 184 k. Ponuku uzatvára 2,4 l benzínový motor s dvoma vačkami v hlave valcov a výkonom 171k.

Dynamiku Captivy ešte vylepšujú modifikácie podvozka, zlepšujúce jeho ovládanie, ako aj jazdu a ovládanie. So systémami Electronic Stability Control, (ESC), Traction Control (TCS) a Brake Assist (BAS) v štandardnej výbave ponúka Captiva vysokú úroveň bezpečnosti.

Vyššiu úroveň interiéru novej Captivy dodávajú napr. materiály čalúnenia a dekoratívne prvky. Konštruktéri tiež zlepšili vnútornú akustiku znížením hluku prenášaného z vozovky a aerodynamického hluku, vďaka čomu si posádka môže na maximum vychutnať nový audio systém.

 

Cruze hatchback show car

V duchu zámeru značky Chevrolet prinášať hodnotu za peniaze vo všetkých hlavných segmentoch trhu, 5- dverový hatchback by mal nadviazať na celosvetový úspech verzie sedan, ktorá sa už predáva v 70 štátoch na celom svete a ktorá v súčasnosti na pozícii najpredávanejšieho modelu značky vystriedala Aveo.

Nový Cruze hatchback má vďaka klesajúcej strešnej línii v štýle kupé a krátkym previsom vpredu i vzadu rovnako dynamický výraz ako sedan a bude pritom kedykoľvek rozoznateľný. Bude tiež, vďaka využitiu nového systému vstavaného rámu (body-frame integral system; BFI) ťažiť z rovnakého pocitu tuhosti na ceste a finálneho naladenia komponentov podvozka. Objem batožinového priestoru je takmer 400 litrov.

Nový Chevrolet Cruze 5- dverový hatchback sa v Európe začne predávať uprostred roka 2011, ceny a ďalšie detaily budú oznámené bližšie k tomuto dátumu.

 

Chevrolet Volt

Prvá štúdia elektrického automobilu Chevrolet Volt bola vystavená na Detroitskom autosalóne len pre troma rokmi; Paríž 2010 sa však koná v predvečer príchodu vozidla na trh v USA, kde sa Volt začne vo vybraných oblastiach predávať už o niekoľko týždňov. K udalostiam súvisiacim s budúcoročným 100. výročím založenia značky Chevrolet bude patriť aj začiatok jeho výroby pre Európu v roku 2011, pričom prvý automobil predstavia v Európe pred začiatkom roka 2012.

Chevrolet Volt je elektrický automobil so schopnosťou predĺženého dojazdu a líši sa od hybridných vozidiel tým, že jeho kolesá sú vždy poháňané elektrinou. Volt využíva elektrinu ako primárny zdroj a palivo ako záložný zdroj na výrobu elektrickej energie. Na dosiahnutie plného výkonu využívajú hybridné vozidlá obidva zdroje, teda motor a batérie. Typicky je v hybridných vozidlách spaľovací motor väčší z dvoch pohonných systémov a poskytuje väčšinu výkonu počas energeticky náročných manévrov vozidla.

Volt sa líši od ostatných systémov elektrických, či hybridných. Až do 60 kilometrov prejde poháňaný elektrinou, uloženou v 16 kWh lithium-ionovej batérii. Keď sa vyčerpá, začne zabudovaný generátor produkovať elektrický prúd na pohon elektrického pohonu súčasné udržiavacie dobíjanie batérie, čím sa dojazd modelu Volt predĺži na vyše 500 kilometrov.

Na dobitie treba Volt pripojiť na akúkoľvek bežnú zásuvku s napätím 230 V, pričom na plné dobitie treba menej, než tri hodiny.

Na prístrojom paneli je umiestnený „merač účinnosti“, v reálnom čase informujúci vodiča u účinnosti pohonu, pričom tlačidlo „Green Leaf“ (zelený list), umožňuje vodičovi vstúpiť do toku energií vo vozidle, stavu nabíjania a informácií o energii. Vodič bude môcť nastaviť vo vozidle, alebo diaľkovo, rozvrh nabíjania, v závislosti od času, alebo ceny energie.

Tak, či onak – Volt je bežný, 5- dverový hatchback s pohonom predných kolies, ktorý ponúka veľký priestor pre štyroch pasažierov a 300 litrov pre batožinu. Vďaka krútiacemu momentu 370 Nm zrýchli Volt na 100 km/h za vynikajúcich 9 sekúnd a dosahuje najvyššiu rýchlosť 161 km/h. Pre porovnanie s obvyklými systémami pohonu – neustály vysoký krútiaci moment Volta dáva jeho jazde pocit, akoby ho poháňal výkonný motor V6.

 

Spoločná technológia: pretekárske a cestné automobily

Kým inovatívny inžinier Louis Chevrolet by bol hrdý na spájanie 100. výročia vzniku značky, ktorú založil v roku 1911, s výrobou elektrického modelu Volt, pretekár v ňom by bol rovnako hrdý na tradíciu výkonov, ktorú si značky za tie roky vybudovala a tiež na to, koľko znalostí a skúseností sa prenieslo do vývoja štandardných, produkčných modelov.

Dva z najnovších príkladov tohto prepojenia budú vystavené na Parížskom autosalóne; Corvette ZR1 tu stojí popri C6.R, svojmu pretekárskemu príbuznému, ktorý súťažil na 24 h Le Mans a v sérii American Le Mans; a tiaž Cruze sedan, v súčasnosti veľmi úspešne jazdiaci v majstrovstvách sveta cestovných automobilov WTCC, kde je na čele dve kolá pred koncom sezóny.

 

 

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (1 hlasov, priemerne: 4,00 z 5)
Loading...

Pridaj komentár