Populárne SUV či krabicovú dodávku? Pohodlne usadiť tri a viac detí v autosedačkách býva zložitým rébusom. Zvlášť v prípade, ak potrebujete ešte aj miesto na batožinu.

Autá sú častokrát našim druhým domovom, výber toho správneho je preto veľmi dôležitý. Pokiaľ hľadáme auto pre väčšiu ako klasickú štvorčlennú rodinu, výber sa zužuje.
V poslednej dobe už napríklad v ponuke nových áut nenájdete niektoré vozidlá typu van s plnohodnotnými siedmymi sedadlami, aké sa dovážali ešte pred pár rokmi.

Výrobcovia dávajú prednosť sklopným sedadlám v treťom rade, čo je už pre väčšie rodiny nevyhovujúce.
O tom, aké vozítko pohodlne pojme tri a viac detí aj s batožinou aj po čom je momentálne na trhu najväčší dopyt sme sa porozprávali s Karolínou Topolovou, generálnou riaditeľkou AAA AUTO.
Klasické 7-miestne vozidlá sú na ústupe. Prečo končia klasické vany?
Dopyt, ktorý však nebol až taký výrazný, ovplyvnil aj výrobu. Pre mnohých je praktickejšie mať multifunkčné auto, hoci aj menšie. Trh si isto podrží pár sedem miestnych modelov, trendom je však posúvanie sa z MPV vozidiel na SUV.
Pre väčšinu zákazníkov sú sklopné sedadlá praktickou voľbou. Autá so sklopným tretím radom sedadiel však nie sú praktické pre rodiny s viac, ako tromi deťmi.
Manipulácia s autosedačkami pri plne obsadenom aute je v prípade sklopných sedadiel pomerne náročná, na pravidelný prevoz detí až nevyhovujúca.
Okrem toho nezostáva dostatočný priestor pre batožinu.
Ktoré by ste doporučili vy?
Niekoľko modelových rád má za sebou VW Sharan, ktorý je ideálny na prevoz 7 osôb. Je to klasický voz, kde sa pomestíte aj s početnejšou rodinou.
Medzi 7-miestnymi vozidlami dominuje v obľúbenosti práve kvôli tomu, že zachováva sedem plnohodnotných sedadiel.
Za najpohodlnejšie auto však považujem VW Multivan 4×4.
Nie je to nevzhľadná krabica?
Áno je to dodávka, ale má výborné jazdné vlastnosti a veľký úložný priestor. Skĺbiť dizajn a 7-miestne vozidlo je problém. Multivan je síce dodávka a je možno považovaná za fenomén mužov, je však prispôsobená pre šoférovanie práve pre ženy.
Z osobnej skúsenosti môžem potvrdiť, že riadenie i manipulácia je veľmi jednoduchá mala som pocit, že jazdím na SUV. Auto je výhodné na hory i do mesta. Okrem toho má výborný prístup k zadným sedadlám cez posuvné bočné dvere.

Ktoré modely áut vyhľadávajú rodiny s deťmi?
Z vozidiel typu van sú obľúbené Citroen C4 Picasso, či Renault Espace – tie však majú tretí rad sedadiel v sklopnej verzii. Ďalej rodiny vyhľadávajú Renault Grand Scénic, Ford Galaxy, obľúbené sú aj americké Voyageri.
Už niekoľko rokov sú však aj u rodín s deťmi vyhľadávané práve SUV-ka. SUV je bezpečnejšie a väčšie – jazdné vlastnosti má však rovnaké ako osobné vozidlo. Každý rok dopyt po týchto autách rastie – najmä po modeloch ako Kia Sportage, Nissan Quasqai, či rada BMW.
Hoci SUV-ká vyzerajú väčšie – vnútri však až toľko priestoru nemajú. Zmestia sa tam deti s autosedačkami?
Záleží aj na veku detí a aké autosedačky potrebujú. SUV-ká sú štandardne skôr pre štvorčlenné rodiny. BMW X5 je o niečo väčšie – vojde sem napríklad jedna autosedačka a dva podsedáky.
Volvo XC 90 má zadnú plochu delenú na tri časti, v našich končinách však nie je veľmi frekventované a vyberajú si ho skôr muži.

Aké autá si vyberajú ženy?
Ženy nezaujíma až tak dizajn a motorizácia, ako skôr bezpečnosť. Mýtus je, že si vyberajú červenú farbu – preferujú skôr striebornú metalízu a neutrálne farby.
Za posledné roky sú ženy odvážnejšie. Neboja sa jazdiť aj na veľkých vozidlách. Je to aj vďaka jednoduchšej ovládateľnosti a pokroku v technológiách.
Ženy kladú dôraz aj na celkovú manipuláciu s autom, či praktickosť vnútorného usporiadania.
Skôr sa vedia prispôsobiť zmene oproti svojej pôvodnej predstave pri výbere ako muži. Mnohokrát sa stáva, že ženám sa auto nepáči, ale sú ochotné ísť mimo svojich očakávaní, čo sa týka vzhľadu.
Muži si vyberajú skôr značky ako Mercedes, BMW či Audi. Ženy sa pýtajú aj na menšie SUV-ká ako Forg Kuga, Suzuki 4×4, Nissan Juke.
Kupovať nové či ojazdené auto?
Túto dilemu rieši snáď každá rodina. Okrem podnikateľov si dnes nové auto kúpi málokto. Keď vieme, ako rýchlo cena auta klesá, za zváženie stojí pozrieť si ponuku „jazdeniek“.
Doporučujem pozrieť si ponuku Mototechny, čo je vlastná značka našej firmy a zastrešuje zánovné vozidlá – to znamená maximálne 2-ročné, s garanciou od výrobcu, do 40 tisíc najazdených kilometrov.
Tieto autá nahradzujú nákup nových áut pre bežného užívateľa. Autá sa dajú kúpiť s približne 40 percentnou úsporou. Autá majú kvalitu nového vozidla, hlavnou dominantou v segmente Mototechny sú modely BMW X3 a X5.

V rebríčku TOP 25 žien českého biznisu sa objavujete posledných 5 rokov. Máte pod sebou 2300 zamestnancov. Aké je to byť ženou v testorénovom segmente?
Stereotypy a predsudky sú v každom odbore. V spoločnosti AAA som 18 rokov, z toho 5 rokov ako generálna riaditeľka.
Keď som začínala, bola som jedinou ženou vo vedúcej pozícii medzi približne stovkou manažérov.

Muži v našej firme si však zvykli na to, že dominantne mužskú firmu vedie žena a môžem povedať, že prítomnosť žien zjemňuje tento, výlučne mužský, biznis.
Zvykli si na to aj zamestnanci, aj verejnosť. Dnes je to už bežné. My ženy zvládneme úplne všetko. Moja práca ma baví a napĺňa, každý deň sa tam deje niečo nové.
AAA AUTO zamestnáva približne tretinu žien, dokonca aj na pozíciách predajcov vozidiel. Sú to ženy, ktoré autá zaujímajú a sú ich koníčkom.
tiez by sa nam zislo vacsie auto, predsalen 3 deti vmestit do auta
ale tieto vany, to sa mne vobec nepaci….ach jo
velmi prijemna pani a velka odbornicka vo svojom fachu