Týždeň s Renault Arkana E-TECH Hybrid. Zmenila mi osobnosť

Eva Pavlíková 0

Som skromné dievča z dediny. Sebaistá len vo svojich bezpečných kruhoch, a ohmataných priestoroch.

Keď som stála v pondelok pred Arkanou, dostala som strach.

Toto auto, to vôbec nie som ja. Pôsobí okázalo, nadradene, športovo elegantné SUV, ktoré zbytočne na seba púta pozornosť. Nie, ja nemám svoj verejný instagram. Nepotrebujem obdiv a odberateľov. Potrebujem len auto, ktoré pekne ide, odvezie moju rodinu kam treba, v ktorom sa cítime bezpečne.

Bolo mi toto treba ?

 

Utorok – prekonávanie predsudkov

Poznáte tie autorecenzie, kde redaktori ospevujú, ako sa v aute “zabavili”?  Vždy mi to  prišlo ako úplná blbosť. Na čo by sa niekto zabával jazdou v aute??

Dnes k tomuto prúdu konvertujem. Moje dlhoročné neporozumenie tomuto druhu zážitku ruším. A možno som až teraz narazila na auto, ktoré mi to objasnilo.  Hybridná  ARKANA  je ako dron, v ktorom som vždy chcela lietať .

Môže za to Hybridná technológia E-Tech

Bavilo ma to.  Dupnúť na plyn, vyraziť, pridať, sedieť v zákrutách, brzdiť.  Všetko ide plynulo a s istotou, že máte vec pod kontrolou. Alebo ešte s bonusom, že vec má pod kontrolou  vás.

Vyzerá to tak, že niekto nad tým už dosť dlho rozmýšľal.  Pohon E-TECH Hybrid 145 k sa skladá zo 4-valcového benzínového motora, ktorému pomáhajú  dva „e-motory“. Celé to spolu funguje vďaka multimódovej prevodovke bez spojky.  Automat si to radí sám. Úplne hladko.  Spaľovací a elektrický motor sa dohodnú, kto kedy ťahá pílku a okrem príjemnej jazdy  to hrajú aj na  maximálne zníženie emisií CO2.

Hybridná technológia E-Tech sa opiera o viac než 150 patentov a využíva skúsenosti z Formuly 1.

 

Streda –  začiatok závislosti

Batérie sa rovnako ako u elektromobilov dobíjajú pri spomalení a brzdení. Keď už si s tým nevystačia, dobijú sa normálne, cez spaľovací motor (žerú benzín). Táto technológia je tichá a  obmedzuje straty energie.

Teraz, už keď viem, že s Arkanou hrám hru o budúcnosť ľudstva(CO2) a tiež moje prachy pri tankovaní, je to hra, ktorá sa neodmieta.

Viac než cestu pred sebou sledujem “ budíky” na palubnej doske. 

Kreslia animovaný príbeh o tom, ako dobíjam,  spotrebovávam baterku, alebo čo hovorí aktuálna spotreba.
Obávam sa, že táto hra je silnejšia ako čistý  kofeín.
Ráno vstávam s adrenalínom a  pripravená odolať svojmu mužovi, ktorý si chce Arkanu požičať. V žiadnom prípade! Určite by chcel skúšať športový mód a mužskú taktiku “nech ukáže čo to dá , a  pokazil by mi môj vysúťažený priemer!
Nová Arkana E-TECH Hybrid dokáže v čisto elektrickom režime dosiahnuť rýchlosť až 75 km/h.

Vďaka  lítium-iónnej batérii sa dá dosiahnuť až 80 % doby jazdy v meste v elektrickom režime a zníženie spotreby až o 40 % oproti tradičnému spaľovaciemu motoru. Nová Arkana E-TECH Hybrid by sa mala dostať v kombinovanej spotrebe pod 5 l ( uvádzajú 4,9 l/100 km) . Mne sa podarilo dostať sa najnižšie na 5,5 l . Mať to auto k dispozícii ešte na najeký ten čas, verím, že by som tých 5 litrov pokorila.

 

Štvrtok – stúpa mi sebavedomie a už viem prečo

EASY DRIVE sú užitoční asistenti pre šoférovanie, parkovanie a bezpečnosť. Dokážu všetko toto:


 ♥  Asistent pre jazdu na diaľnici a v kolónach
Adaptívny tempomat reguluje rýchlosť vozidla od 0 do 160 km/h a udržuje bezpečnú vzdialenosť od vozidiel idúcich vpredu. Napomína ťa, ak nejdeš pekne v strede jazdného pruhu. Miestami som sa cítila dosť nesvojprávne, keď ma volant začal opravovať vlastným ťahom. Auto sa vie zastaviť a opäť  rozbehnúť automaticky za 3 sekundy bez zásahu vodiča. Viem si predstaviť nebezpečné situácie, kedy by som to ocenila.

 ♥ Automatické prepínanie diaľkových svetiel
Pomocou prednej kamery systém automaticky prepne diaľkové svetlá na stretávacie, ak vyhodnotí, že treba, aby zjednodušil šoférovanie v noci.

 ♥ Aktívne núdzové brzdenie
Aktívne núdzové brzdenie s detekciou cyklistov a chodcov – upozorňuje vodiča na nebezpečnú situáciu a pokiaľ vodič nereaguje, môže spustiť brzdenie. Funguje za denného svetla aj za tmy.

 ♥ Signalizácia mŕtveho uhla
Toto zariadenie detekuje  akékoľvek vozidlo mimo zorného poľa vodiča, na strane alebo vzadu. Pri zmene jazdného pruhu tak bliká, alebo pípa, aby nedošlo k zrážke.

 ♥ Rozpoznávanie dopravných značiek s upozornením na prekročenie povolenej rýchlosti
Tento systém používa prednú kameru, aby automaticky upozornil vodiča na úsek najvyššej povolenej rýchlosti a doporučil mu prispôsobiť rýchlosť jazdy.

 ♥ Varovanie pred opustením jazdného pruhu a asistent držania sa v jazdnom pruhu
Tento dvojitý systém funguje pri jazde mimo mesta rýchlosťou nad 70 km/h. Upozorní vodiča a koriguje dráhu v prípade, že vozidlo sa chystá prekročiť čiaru bez predchádzajúceho zaplnutí blinkrov.

 ♥ Parkovanie
Kamera 360°
Cúvacia kamera sa dá doplniť o štvorkamerový systém, ktorý poskytuje pohľad na vrch vozidla a zobrazuje všetky prekážky okolo vozidla naraz. Použitie tejto kamery je veľmi jednoduché, zapína sa automaticky, keď vozidlo začne cúvať. Systém zobrazuje pohľad dopredu alebo dozadu podľa zvolenej rýchlosti a ako doplnok voľby medzi pohľadom 360° alebo zoomom na predné koleso na strane spolujazdca.

 ♥ Aktívna detekcia vozidla blížiaceho sa zozadu (Rear Cross Traffic)
Tento jazdný asistent používa radary na upozornenie vodiča na vozidlo, ktoré sa blíži zo zadu, keď opustí parkovacie miesto pri cúvaní.

 ♥ Asistent parkovania dopredu, dozadu a do strany
Dvanásť ultrazvukových senzorov upozorňuje vodičov na prekážly alebo predmety behom parkovacieho manévru.

 ♥ Easy Park Assist
Easy Park Assist (Asistent parkovania kolmo, šikmo alebo pozdĺž s vozovkou) uľahčuje manévrovanie a to ako pri parkovaní, tak pri vychádzaní z parkovacieho miesta. Systém ovláda šoférovanie, vodič ovláda pedály a používanie riadiacej páky.

Piatok – na dobré sa ľahko zvyká

Človek si zvykne rýchlo na celú túto pohostinnosť. Ten tabletík na palubnom čele  Renault EASY LINK, je multimediálny systém, ktorý vám kadečo dovolí. Naozaj multi. Nie len médiá. Napríklad spárovať ho bezdrôtovo s vašim smartfónom.
Neviem odkiaľ ťahá ten internet, ale EASY LINK má nepretržitú konektivitu 4G. Tj, keď vás naviguje mapami cez pole, vie prečo  (informácie o doprave a nebezpečných úsekoch v reálnom čase  má zo spolupráce s TomTom aj Google) , keď potrebujete tankovať, ukáže vám aktuálne ceny v okolí . Úplná špionáž.  
Ponúka tiež personalizované nastavenia profilov, lebo ja mám iné nároky na usporiadanie obrazovky, ako napríklad môj muž.

Do svojho profilu si pomocou MULTI-SENSE technológie môžete zaželať aj to, akým osvetlením bude hrať interiér auta (možností je až 8! ), ako sa vám bude zobrazovať práca motora (to sú tie závislosti na hrách  – dobíja, papá z baterky, žere benzí ) . Príjemné je tiež prednastaviť si svoj obľúbený jazdný režim :

  • Eco: pre zníženie spotreby a emisií CO2,
  • Sport: pre väčšie potešenie z jazdy, obratnosť a reaktivitu,
  • MySense: pre maximálnu individualizáciu.

Arkana  upravila môj svetonázor o namyslených autách

Nech sa tvári akokoľvek povýšenecky, cítila som sa v nej dobre. Bezpečne. Funkčne. Spokojne. Ekologicky aj úsporne. Ochočila ma.

Renault Arkana dosiahla najvyššie hodnotenie 5 hviezdičiek v crash-testoch EuroNCAP.

Myslím, že ju už ani nemusím roztrieskať o stenu, aby som s tými hviezdičkami súhlasila. 

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (1 hlasov, priemerne: 5,00 z 5)
Loading...