Toyota C-HR Spoľahlivosť a šetrnosť do “mestskej džungle”

Benjamín Mazanka 0

Ponuka medzi crossovermi je v súčasnosti veeľmi široká. Každá značka sa snaží zaujať niečím iným. Niekto vsadí na oživenie legendárneho mena, ako Ford alebo Mitsubishi. Niekto výrazne zlepší nový model, ako v prípade Peugeotu alebo Renaultu, a niekto doplní model len o novšie technológie, pretože ako auto je dostatočne premyslené. Týmto prípadom je aj “novšia” Toyota C-HR.

Dizajn

C-HR už na prvý pohľad zaujme svojím nezvyčajným vzhľadom s jemne stúpajúcou líniou, zadnými dverami (na prvý pohľad) bez rukoväte a ostrými líniami. Páčilo sa mi aj použitie spojleru, ktorý tam nie je len na okrasu.

Hlavnými zmenami na tejto aktualizovanej verzii sú najmä svetlá, ktoré používajú najaktuálnejšiu LED technológiu, vďaka ktorej sú smerovky žiarivé ako slnko a majú aj “luxusnejší” efekt prechodu.

 

Efektivita je všetko

Novinky však prišli aj pod kapotu. Toyota tu dovolila usídliť sa novému najsilnejšiemu agregátu dostupnému k modelu C-HR. Je ním hybridná sústava kombinujúca elektromotor s atmosférickým dvojlitrom. Dokopy dodávajú na predné kolesá výkon 184 konských síl, čo znie života schopne.

Ešte predtým, kým poviem ako životaschopne sa auto správa sa treba vyjadriť aj k vnútru. Veľmi sa mi páčili sedadlá, spracované v bielej koži. Boli pohodlné, vyhrievané, a kvalitne zošívané doplnené o emblém C-HR. Predné sedadlá však majú etický problém. V C-HR je jasne povedané, kto je vodič, a kto pasažier. Pokiaľ vodičove sedadlo je ovládané pohodlne elektronicky, spolujazdec musí použiť ruky a vlastnú silu. Okolie pred prednými pasažiermi je veľmi pekné, vďaka použitiu kože aj na prístrojovej doske a mäkkým plastom.

Všetko je taktiež japonsky logicky usporiadané. Infotainment so všetkým potrebným je veľmi prehľadný, a poteší aj kvalitou displeja. Pod ním je ovládanie klimatizácie natočené na vodiča a výrazná stredová konzola s kvalitným hliníkovým voličom prevodovky. Z výbavy možno vyzdvihnúť parkovacieho asistenta, ktorý je spoľahlivý, výbornú cúvaciu kameru i ďalších asistentov, ktorí zbytočne nezasahujú do riadenia s potrebou ochrániť.

Priestor pre rodinné záležitosti.

Priestor na zadných sedadlách ma na pomery SUV zaujal. Pohodlne som sa za seba usadil, a mal som dostatok priestoru vo všetkých smeroch. Okná vzadu svojou veľkosťou pripomínajú síce tie väzenské z amerických filmov, no sťahujú sa úplne dole, takže sklo nezavadzia. V zadných dverách je tiež integrovaný držiak na pomerne veľkú fľašu. Dozadu sa pohodlne zmestia dve detské sedačky. Objem pre batožinu je pri tomto najvýkonnejšom prevedení menší, ako pri lacnejších verziách. Objem 358 litrov oproti 377 zase nie je taký citeľný. Vozidlo bolo taktiež vybavené audiosystémom JBL, ktorý bol tak hlasitý, že po 15 minútach hlasnej hudby som vystúpil z auta s pocitom, ako keď som v 18-tich vyšiel na ulicu pod dobrom drumáči, t.j. hluchý.

Krátko k motoru

No k motoru. Spomínaný dvojliter taktiež drží prvenstvo, ako najviac tepelne účinný motor na svete. Jeho efektívnosť dosahuje až 41 percent. Preto musí byť veľmi kultivovaný. Kultivovaný je dokonca tak, že Toyota nemala potrebu tlmiť jeho hlasitosť plastovým krytom, úplne mu stačí izolácia kapoty. Výkon 184 konských síl je pre väčšinu jazdných situácií dostatočný. Skombinovaný je s prevodovkou CVT, takže človek vie čo čakať.

Jazda je základ

Hybridný systém v Toyote, funguje v skutku brilantne. Batérie uložené vzadu sa dobíjajú pri brzdení, plachtení a v nevyhnutných prípadoch sa pre ich dobitie zapne motor. Tento systém vytvára autu silný argument na kúpu pre každodenné jazdenie. Je ním spotreba. Kým ostatné autá podobnej veľkosti jazdia za niečo cez 7 litrov, Toyote nerobí problém jazdiť za niečo málo cez 5 l/100km. A to už je rozdiel hodný váhania.

Pritom jazdné vlastnosti sú taktiež výborné. Auto je dobre odhlučnené, takže aj na diaľnici je v ňom príjemné ticho. Podvozok je neutrálny, no bližšie nastavený k pohodlnej jazde. Avšak vďaka výbornému rozloženiu hmotnosti je aj dynamická jazda rozvážna a sebaistá. S cenou testovaného modelu jemne pod 31 000 eurami stojí C-HR-ka podobne ako konkurenti.

Ale je to Toyota, a táto značka je dlhoročným synonymom pre spoľahlivosť. Takže vo všetkom potrebnom je podobná konkurencii, výborne vyzerá, hlavne v niektorej zaujímavej farbe (ako napríklad tejto testovanej), no jazdí za výrazne menej benzínu a viem že bude výrazne spoľahlivejšia ako väčšina. A to sú dva najhlavnejšie dôvody na jej kúpu, ak stojíte pred touto otázkou.

Zostaviť sa v čase písania tejto recenzie nedá, preto tu je aspoň cenník novej C-HR:
https://pdf.sites.toyota.sk/cennik_chr.pdf

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (2 hlasov, priemerne: 4,00 z 5)
Loading...

Pridaj komentár