FORD FUSION nikdy nepatril k autám, ktoré by ma očarili. Naše prvé stretnutie zoči-voči však môj pohľad na toto malé veľké autíčko zmenilo. Dospela som k záveru, že vzhľad nie je všetko. FUSION má totiž mnoho iných predností, ktoré jeho trochu zastaralý design odsúvajú do úzadia.
ZHRNUTIE
Celkovo FORD FUSION v našom teste získal 125 bodov zo 150 možných a jeho celkový priemer je 4,17 bodu. Najlepšie obstál v kategórii Úložné priestory, najhoršie skóroval Prvý pocit / vzhľad.
Páči sa nám
Rozčuľuje nás
+ množstvo úložných priestorov
– ťažké dvere kufra
+ variabilita vnútorného priestoru
– zastaralý design
+ citlivé riadenie
– strohý interiér
+ kompaktnosť
– volant v syntetickej koži
Medzi najväčšie prednosti FUSION patri maximálne využitie vnútorného priestoru. Od množstva praktických odkladacích priestorov v interiéri, cez flexibilný systém sedadiel až po slušný batožinový priestor. Páčilo sa nám aj riadenie, ktoré reaguje veľmi citlivo a presne, či už pri parkovaní alebo na diaľnici. Osobne oceňujem to, ako výborne drží v zákrutách – vôbec som nemala pocit, že sa auto nakláňa, aj keď som do zákruty vošla rýchlejšie, ako by sa patrilo…
Oproti vyššie uvedeným silným stránkam sa tie slabšie javia ako banálne. Všetky by sa totiž dali vyriešiť v rámci faceliftu. Najviac ma rozčuľovali dvere kufra – boli ťažké a vnútorná úchytka na zatváranie bola na veľmi nepraktickom mieste. Pri zatváraní som ich musela chytiť zvonka – ak máte neumyté auto, zababrete si prsty…
KRITÉRIÁ HODNOTENIA
boli vytvorené tak, aby sme vám poskytli čo najobjektívnejšie výsledky z pohľadu rodiča, s cieľom zistiť, či je testované auto vhodné pre rodinu. Každé kritérium mohlo získať 1 – 5 bodov (5 je najviac). Čo sa skrýva pod týmto hodnotením, nájdete nižšie v šiestich základných kategóriách.
Detský svet
Detský svet
Počet bodov
Montáž autosedačky
5
Bezpečnostné prvky
3
Výhľad na dieťa
3
Úložné priestory
3
Je auto “babyfriendly”?
4
Priemer
3,6
Montáž autosedačky bola jednoduchá, najmä pri zapínaní “vajíčka” som ocenila dlhé pásy, ktoré sa nezadŕhajú. FUSION neponúka ISOFIX, asi preto, že ide už o starší model auta. V bezpečnostných prvkoch chýba aj vypínač airbagu spolujazdca a tiež viditeľné upozornenie na to, že sa nedá vypnúť a je preto nebezpečné umiestňovať detskú sedačku na sedadlo spolujazdca. Detské poistky na zadných dverách sú, používajú sa jednoducho.
Výhľad na dieťa je horší, spätné zrkadlo je pomerne malé. Rovnako ako pri Fiate Sedici nám pomohli tónované zadné sklá, ktoré robia odraz dieťaťa v spätnom zrkadle, keď svieti slnko.
Aby sme mohli zhodnotiť priateľskosť auta k deťom (babyfriendly), vyskúšali sme nasledovné:
- Dojčenie v aute je pohodlné, na sedadle spolujazdca aj na voľnom zadnom sedadle je dostatok miesta na lakte a to aj v prípade, že sú vzadu namontované dve detské sedačky!
- Prebaľovanie prebehlo taktiež bez problémov.
- Mínusom je spomínaný ISOFIX a vypínač airbagu spolujazdca.
- Za výhodu považujeme priestor pre väčšiu rodinu – 2 sedačky dozadu umiestníte bez problémov a zmestí sa k nim ešte aj dospelý človek. Podľa testu nemeckého časopisu AutoBild sa dozadu zmestia aj 3 detské autosedačky, aj keď s veľkou dávkou trpezlivosti a šikovnosti pri ich montáži. Otázne je, či aj deti v autosedačkách budú mať v rámci tohto riešenia dostatok priestoru a pohodlia…
- Poťahy vyzerajú príjemne a nie sú veľmi savé, rozliata voda uschla veľmi rýchlo.
Cena a prevádzka
Cena / prevádzka
Počet bodov
Cena testovaného auta
5
Výbava
3
Reálna spotreba
4
Náklady na servis
3
Náklady na pneum.
5
Priemer
4,0
Nami testovaný model bol v limitovanej edícii Ford Fusion X vo výbave Ebony X v cene len 10 085 EUR (vrátane príplatku za metalickú farbu Moondust Silver a DPH). Súčasťou tejto výbavy bol okrem iného palubný počítač (ukazuje dojazd, priemernú spotrebu, počet km, teplotu okolia,…), manuálna klimatizácia, airbag vodiča a spolujazdca, hmlovky, elektricky ovládané a vyhrievané spätné zrkadlá, ale i sklopné operadlo sedadla spolujazdca s pracovnou plochou na zadnej strane operadla. Najlacnejší model s benzínovým motorom vo výbave Trend X dostanete za 9 620 EUR.V cene je zahrnutá dvojročná záruka vrátane asistenčnej služby Ford Euroservice využiteľná v rámci celej Európy.
FORD uvádza kombinovanú spotrebu 6,5 l/100 km. Reálne je o niečo vyššia: mimo mesta (najmä okresky) sme dosiahli priemer 5,6 l (uvádzaná 5,3 l) a v meste od 6,0 až do 9,8 litra (podľa štýlu jazdy a množstva dopravných zápch) oproti uvádzanej 8,5 l na 100 km. Ak budete jazdiť podľa predpisov a nebudete sa veľmi ponáhľať, spotreba bude prijateľná.
Náklady na základný servis budú vyššie v prípade, že budete navštevovať autorizované servisy. Kvalitné letné pneumatiky na rozmer 195/60 R15 zoženiete za 48 – 61 EUR za kus.
Užívateľský komfort
Užívateľský komfort
Počet bodov
Komfort riadenia
5
Komfort radenia
4
Jazdné vlastnosti
4
Hluk
4
Svetlá
5
Priemer
4,4
Prekvapujúco som si šoférovanie FUSION užívala. Prekvapujúco preto, lebo to nie je žiaden športový model, testovaný model mal totiž pomerne slabý motor (len 58kW/80 koní). FUSION ma ale nenechal “v štychu” pri rozbiehaní na semaforoch, ani pri predbiehaní pomalšieho auta (aj keď pripúšťam, že sme neboli plne naložení – cestovala som sama s dieťaťom a s poloprádznym kurfrom). Nečakala som ani taký dobrý podvozok, aj keď Ford je dobrými podvozkami známy.
Ako som už spomínala v úvodnom zhrnutí – riadenie reaguje veľmi citlivo. Parkovanie je vďaka nemu, v kombinácii s kompaktnosťou zovňajšku a dobrým výhľadom von, jednoduché.
Hluk bol primeraný, užívala som si zvuk benzínového motoru (my máme diesel).
FUSION ponúka zaujímavú funkciu hlavných svetlometov – HomeSafe. Svetlá ostanú zasvietené ešte niekoľko sekúnd po tom, ako zaparkujete a osvetľujú vám cestu.
Interiér
Interiér
Počet bodov
Nastaviteľnosť volantu
3
Nastaviteľnosť sedadiel
5
Prehľadnosť ovládačov
5
Výhľad von
5
Pohodlie
5
Priemer
4,6
FUSION v tejto kategórii stratil body len za nastaviteľnosť volantu – chýba možnosť upraviť si volant pozdĺžne. Výškové nastavovanie bolo veľmi jednoduché. Sedadlo vodiča sa dá manuálne výškovo nastaviť, rovnako bez problémov ako volant.
Interiér je na prvý pohľad strohý. V testovanej verzii bolo ovládačov málo (no dostatok), všetky boli po ruke a dostatočne prehľadné. Dizajn a čitateľnosť displeja palubného počítača hodnotíme na výbornú.
Veľkou prednosťou FUSION je aj výborný výhľad všetkými smermi. Predné stĺpiky nezavadzajú, veľké bočné sklá pomáhajú pri parkovaní a výhľad vzad je tiež dostatočný (ak nie je zdvihnutná stredná opierka hlavy). Plusom je i vyšší posed vodiča.
Cestovanie je značne pohodlné – na mieste vodiča i inde v aute. Predné sedadlá majú aj bočné vedenie – možno preto ten dobrý pocit “držania” v zákrutách. Na mieste spolujazdca je dosť priestoru pre nohy, rovnako ako na zadných sedadlách.
Úložné priestory
Úložné priestory
Počet bodov
Veľkosť kufra
4
Variabilita batož.priestoru
5
Komfort pri nakladaní
5
Prístupnosť rezervy
5
Ostat. úložné priestory
5
Priemer
4,8
V tejto kategórii získal FUSION najvyšší počet bodov – a nie náhodou. Kufor je objemný, zadné sedadlá sú delené klasicky 40/60 a sklápajú sa jednoducho. Veľkým plusom je aj úplne sklopiteľná opierka sedadla spolujazdca, ktorá ma navyše na zadnej strane plastovú pracovnú plochu. Využijete to napríklad pri prevoze dlhších predmetov – odveziete predmet dlhý až 2,3 metra. Ak cestujete sami, môžte mať predné sedadlo sklopené a rozložiť si naň napríklad mapu alebo položiť obed 🙂
Komfort pri nakladaní je výborný – spodná hranica kufra je nízko – ťažké predmety tak nemusíme dvíhať zbytočne vysoko. Kočík naložíte aj jednou rukou. Za nižšiu hranu kufra však platíme daň vo vyššej hmotnosti dverí – sú pomerne ťažké a aj vnútorná úchytka je na nepraktickom mieste – mohla by byť radšej v strede. Musela som sa poriadne napriahnuť a zatvoriť ich razantnejšie.
Ostatných úložných priestorov v interiéri je dostatok. Sú praktické a poruke. Z viacerých spomenieme najmä odkladaciu schránku pod sedadlom spolujazdca, zatváraciu schránku na čelnom paneli a držiaky na fľaše v predných dverách i v stredovej konzole (je ukrytá pod popolníkom, ktorý sa dá vybrať). Schránka pred spolujazdcom je priestranná a obsahuje rôzne priečinky – na pero, na mince, na lístky.
Prvý dojem a vzhľad
Prvý dojem / vzhľad
Počet bodov
Prvý pocit
4
Predná maska
3
Zvyšná karoséria
3
Čalúnenie
4
Kolesá/disky
3
Priemer
3,4
Dizajn FUSION je jednoduchý – auto preto pôsobí skôr ako pracovný nástroj, než ako domáci miláčik. Mne osobne sa vzhľadovo FUSION nikdy nepáčil – mám radšej oblé tvary :), aj keď musím priznať, že som si ho nikdy nevšimla v striebornej farbe. Tá mu dodáva trochu viac elegancie, ako má v základných nemetalických farbách (biela, modrá). Jeho tvorcom išlo zrejme najmä o funkčnosť a maximálne využitie priestoru – preto aj zadná časť pôsobí priveľmi hranato.
Disky v tejto verzii výbavy boli len oceľové, kryty kolies však nepôsobia lacným dojmom – skôr naopak.
Čalúnenie je vzhľadovo príjemné, na dotyk skôr drsnejšie. Farebná kombinácia tmavšej sivej s kombináciou svetlomodrej a fialovej bola najmä na slnku nádherná a i keď dnu svietilo dlhší čas priame slnko, poťahy neboli horúce.
Toto auto znesie vsetko, ma tvrdy podvozok, kvalitny motor a pomerne velky batozinovy priestor, chodime na tomto istom na dovolenky do Chorvatska a Talianska a tak a podobne, 4-5 ludia, nabaleni tak, ze vykupime polovicu tesca, a ziaden problem. Nic sa nekazi, nic nehrdzavie, nic neklepe, nic napiska po 6 rokoch. Pre mna to bola dobra kupa za rozumnu cenu.
Váš komentár prekvapivo pekné
Výborný príspevok s ešte lepšími fotkami Lukáša Viciana,vysoko profesionálna práca.blahoželám…