Rodinka TEST: Renault Captur Intens. Auto, ktoré ide pekne

Eva Pavlíková 0

Ide pekne. Povedala som si v prvý deň svojho týždenného testu po pár kilometroch. A prvý dojem mi zostal až do konca. Je to to najvýstižnejšie, čo vám o ňom poviem. Ak ste teda na emócie a pocity.

Nepletie sa vám do života. Nekomplikuje. Poddá sa. Ide pekne. Máte ho za svoje. Hneď.

Pomôžem si netradične – dvoma respondentami. Sú to moje zletilé deti, ktorým sme nedávno investovali do vodičákov. Dostali do ruky kľúčik, a Renaul Captur Intens. Čo to s nimi spravilo?

 

Pavlínka: „Čo to bude až to pôjde?

Ja ako šofér  start-up-ista si všímam iné detaily, ako okázalý mnohoročný vodič. Do Capturu som si sadla s miernym rešpektom. „Čo to bude až to pôjde?“ A išlo to, prekvapivo veľmi jednoducho.

Nikto mi nič nevysvetľoval, a všetko mi bolo jasné. Miesto na kľúč vedľa sedadla vodiča, tlačidlo štart a ľahká manipulácia s manuálnou prevodovkou. V týchto teplých dňoch oceňujem nastavenie klímy, ktoré je naozaj jednoduché a  tam, kde by ste ho hľadali. Krásne manuálne otočné gombíky – kolotoč rýchlosti fúkania, ktorý potrebujem prestavovať viac krát počas cesty. Predsa len, som žena, stále nespokojná so svojimi vlastnými rozhodnutiami. „19 stupňov je super. Alebo dám si 22 ? “ 

Centrálny “tabletík” – digitálny dotykový panel, bol pre mňa z pozície šoféra šikovne ovládateľný.  Tento tabletík zabezpečuje správu navigácie, multimédií, rádia a informácie o jazde. Prehľadne. 

Uznávam, že Captur je dizajnovým kúskom. Či už ide o vonkajšie prevedenie alebo do oranžova zladený interiér, je to KUS pre ženu. Priestranný, neprehliadnuteľný z vonka i zvnútra. Je to jednoznačne vhodný kúsok. Štýlový a šik. Pre konečné zhodnotenie by som poznamenala,  že – toto je auto, na ktorom by som sa chcela učiť šoférovať. Pamätám si svoje začiatky v autoškole. Náročné prehadzovanie, problémy so spojkou, zdochýnanie motora..

Pri Capture by mi toto všetko nehrozilo.

Jednou vetou o Renault Captur na záver? Auto, do ktorého sadneš a všetko ide.

 

 

Adam, chlapčenský motoristický svetonázor :

Captur Intens už na prvý pohľad vie príjemne zaujať svojím futuristickým dizajnom. Tečie dimenziami útvarov, ktoré poznajú len v dielni Renaultu.

Som si takmer istý,  že ten nasledujúci model Renaultu vám bude vedieť minimálne zaviazať šnúrky,  alebo spomaliť čas.

Už dnes ponúka  top vymoženosti doby dokonca v základnej výbave. Či už je to 360 stupňová kamera pri parkovaní,  aplikácia sledovania pruhov pri jazde, aktívny brzdiaci systém s detekciou chodcov, sám rozpoznáva dopravné značky, systém pre privolávanie pomoci v prípade nehody …a mnohé iné vychytávky.

V odkladacom priestore na mobil je indukčná nabíjačka. Len tak, bez kábla. Potešila.

Jazdné vlastnosti ? Nenarazil som na nič nepríjemné  (ani som nenarazil:) – práve naopak. Captur jazdí na úrovni. Môžem vytknúť iba jednu vec.  Pri  tomto žánry auta – crossover s proporciami SUV – by som ocenil jemnejší podvozok, ktorý by bez otrasov zvládol aj tradičné slovenské výtlky. 

Duchaplný postreh manžela

O názor som požiadala aj svojho muža. Z hlboka sa nadýchol, zadržal dych na 5 sekúnd a veľkomyselne preriekol: Vieš o tom, že toto auto má farbu, ako RUM?

Toľko postrehy niektorých členov mojej rodiny, teraz skúsim ja:

Pár technických pocitov za matky

Akcelerácia. Brutálne dobré zrýchlenie. Klasická 5 stupňová manuálna prevodovka. Ako za starých dobrých čias.

Toto auto mi zmenilo život. Zmenilo moje strachoprďácke nastavenie voliť si na križovatkách cestu menšieho odporu.  Nie najkratšiu cestu, ktorou som chcela pôvodne ísť.

Poznáte také tie sídliskové výjazdy, kde sa musíte dostať durch cez veľkú štvorprúdovku, a takmer nikdy nenastane situácia, že máte na to bezpečný čas? Ja to s mojim bežným smrteľným autom riešim tak, že odbočím presne naopak, ako potrebujem, lebo je to jednoduchšie, lebo sa necítim ohrozene, lebo jedine tak to stihnem. A robím okruh okolo sídliska, aby som sa dostala tam, kam som pôvodne chcela.

S týmto Capturom sa mi zmenil život. Prestala som mať strach. Dupneš, vyštartuješ, ideš. Žiadne dlhšie trasy, žiadne trúbenie tých nebojácnych za zadkom. Už to dokážem! 

Takí tí naozajstní auto-moto-novinári síce pofňujávajú, že to má len trojvalcový motor s malým výkonom, a niečo o koňoch…. ale za mňa – motoricky skvelý voz. A to už som pár autíčok osedlala. 

Spotreba celkom v pohodičke

Výrobca  hovorí o spotrebe  6,0–6,3 l/100 km v meste. Ja som jazdila zväčša v meste, ale niekedy aj na dedine. No a medzi mestom a dedinou je sem-tam nejaká tá rýchlo cesta. Vo výsledku som mala spotrebu 6,6 l/100 km, čo je fajn.

Pasažieri v druhom rade sa necítia druhorado

Dokonca aj z druhého radu sedadiel sa ozývala spokojnosť. Dosť vysoké nastupovanie (akože SUV), príjemne dosť priestoru. Zadné sedadlá sú spojené do jednej lavice a dajú sa posúvať dopredu, alebo do zadu a tak možno zväčšiť kapacitu batožinového priestoru.

Z poza chrbta vodiča sa vytešovali moji odrastajúci rodinní pasažieri, plne využívajúc dva nabíjacie USB konektory. 

Tiež mali v ponunke 12 V elektrickú zásuvku a dva vlastné výduchy klimatizácie. Samostatný svet. 

Cena?

Najnovšia generáciu Renault Captur je na Slovensku iba celkom čerstvo, a kúpite ju od zhruba 14.000 eur (plus/minus).  S prihliadnutím na základnú výbavu, ktorá je značne tučná a v cene už zabalená, je to auto do bitky.

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (2 hlasov, priemerne: 4,50 z 5)
Loading...

Pridaj komentár