ZDRAVIE.sk Šport7.sk Rodinka.sk
Internet.sk
ĽudiaĽuďom.sk Fony.sk ephoto.sk Dnes24.sk
AutotestyAutotesty

Rodinka TEST: Osviežený Renault Captur 1.3TCe

 Benjamín Mazanka   18.03.2019   0

Malý mestský crossover Captur si ma svojim vzhľadom a ladnými líniami získal od prvého zbystrenia pred predajňou, a preto som sa na tento test nesmierne tešil.

No to, či si Renault Captur udrží moju náklonnosť z prvého dojmu, zistíme  v niekoľkých základných otázkach.

Pri prvej ceste domov som si zapolemizoval nad názvom.  Čo  by mi malo slovo Captur povedať? Pre mňa - Capture, ako zachytenie momentu prežívania v mysli. 

Tak poďme zachytávať. 

Ako sa zmestíme? " Záleží"  

Vhodným pojmom na opísanie miesta v Capture je slovo “Záleží”. Vpredu si nájde polohu aj vodič vyššieho vzrastu. Viem o čom hovorím:).

Predné sedadlá majú navyše vhodný tvar pre dlhšie cesty. Cenu za vynaliezavosť a praktickosť si zaslúžia poťahy, ktoré sú po krajoch jednoducho spojené zipsom, a keď príde ich koniec, je extrémne jednoduché ich vymeniť.

Priestorové podmienky vzadu spĺňajú spomenuté “Záleží”.

Človek mojej výšky sa za sedačku nastavenú pre seba posadí len skromne, a kolená si tlačí o plastový kryt predného sedadla. Miesta nad hlavou je však dostatok, takže pasažier s vysokým IQ sa nemusí o svoju hlavu obávať.

 

Ak vzadu sedia deti, určite sa na nič sťažovať nebudú. Zadná lavica je taktiež pozdĺžne polohovateľná, takže ak sa deťúrencom vzadu sedí až príliš luxusne, dá sa ich priučiť troche skromnosti posunutím dopredu, a zväčšiť si tak objem batožinového priestoru.

No keď už hovorím o priestore pre batožinu...

Zmestí sa kočík do kufra?

Po otvorení tohto priestoru som bol jemne zaskočený, pretože bol menší, ako som očakával. Jeho objem je 309 litrov a na kočík výrobca  veľmi nemyslel. Možno ho dizajnovali len pre etno matky, ktoré dnes nosia deti na sebe uviazané v šatkách a tak otázka kočíka v kufre nie je aktuálna. 

 

Kufor má aj svoje svetlé stránky. 

Má vyvýšené dno kufra na úrovni vykladacej hrany, takže ťažšie veci netreba pri vyberaní z kufra zdvíhať, stačí potiahnuť a je to! Dno je možné vybrať alebo vyklopiť pre dosiahnutie výrobcom uvedeného objemu.

 

Zadná lavica na sedenie je jednoducho sklopiteľná, jej sklopením vznikne priestor o hodnote 1235 litrov.

Zaujímavá je schránka pred spolujazdcom, ktorá sa nesklápa, no vyťahuje, podobne, ako je tomu u Vás doma v kuchyni. Boxy v predných dverách pojmú 1,5l fľašu, deti vzadu si musia vystačiť s malou pól litrovkou. Na vrchu stredovej konzoly je malá, no zároveň hlboká schránka vhodná na peňaženku a iné drobnosti. Mobil  si nájde svoje miesto popod stredovou konzolou, priečinok preň je zároveň pogumovaný, takže mobil nebude lietať hore-dole.

Pri tomto priečinku sa taktiež nachádzajú vstupy pre microSD kartu, AUX, USB vstup a samozrejme aj 12V zásuvku.

Je ťažké pripevniť autosedačku?

Vstupy ISOFIX sú na zadnej lavici dobre viditeľné a aj dostupné, avšak uhol otvorenia zadných dverí by mohol byť o pár stupňov väčší.

Upevnenie sedačky som mal aj napriek tomuto jednoduché a zvládol som ho s ľahkosťou. Som šikovný:)

Je interiér komfortný?

Áno, život v interiéri je príjemný. Spracovanie interiéru je na dobrej úrovni, mäkčené plasty hrajú s tými tvrdšími remízový stav. Miesta časté na dotyk ruky sú mäkké a príjemnejšie, tie menej obchytávané pomáhajú znižovať náklady tvrdším typom materiálu. 

Prístrojový panel pred vodičom kombinuje analógové budíky otáčkomera a ukazovateľa nádrže s digitálnym ukazovateľom rýchlosti. Ďalší dotyk digitalizácie sa nachádza na stredovej časti. Je ním displej multimediálneho systému R-Link. So systémom samotným som bol spokojný, je intuitívny a prehľadný, nechýba taktiež zrkadlenie telefónu.  

 

V systéme na vodiča čaká už známy spolusediaci inštruktor ekonomickej jazdy, ktorý po každom dorazení do cieľa cesty triezvo zhodnotí šoférsky výkon, a uvedomí ma o tom, ako som zase letel… Môj najlepší výsledok bol 81 bodov.

Istú výhradu som si však našiel pri navigácii, ktorej načítavanie, ako aj pohyb po mape nie je zďaleka tak hladký, ako  tok medu z lyžice.  Inou vecou, ktorá ma na ňom dokázala vytočiť, bolo vypínanie sa pri vypnutom motore, otvorením predných dverí alebo proste po niekoľkých minútach nič nerobenia. A tak počúvanie hudby v aute pri západe slnka bolo prerušované "nevábnymi citoslovcami môjho znepokojenia".

Pod displejom sú prehľadne umiestnené ovládače tepelného komfortu. Ovládacím prvkom, nie veľmi šťastne umiestneným, je podľa môjho názoru aktivácia tempomatu. Leží na stredovom tuneli pred ručnou brzdou, a nájsť ho si vyžaduje trpezlivosť na zvyk.  Ak už ho ale nájdete,  ovláda sa jednoducho na ľavej strane volantu.

Za príplatok je taktiež možné si dokúpiť lakťovú opierku. Keďže v mojom aute nebola,  chýbala mi. Namiesto nej som našiel len celkom veľký, hranatý a úprimne - pre mňa trochu zbytočný úložný priestor.

Dokáže ma  Captur zabaviť? 

Súčasťou faceliftu tohto milého mestského crossoveru, bolo aj oživenie v podobe nového koncernového motoru 1.3TCe. Dosahuje výkon 110kw, teda 150 koníkov pod kapotou, a produkuje krútiaci moment 250NM.

S nadšením konštatujem, že tieto parametre dokážu s Capturom v priamej osi pekne pohnúť. Zrýchlenie na Stovku zaberie 8.2 sekundy, a s ťažšou nohou na diaľnici sa ani nenazdáte a už atakujete 170km/h.

Asi jediným mínusom, ktorý je ale logický, je Turbodiera, keďže je motor dopovaný Turbom. Po zošliapnutí akcelerátoru trvá asi 1,5 sekundy kým sa Turbo preberie, po prebratí nasleduje príjemné zatlačenie do sedacieho elementu.

Celkovo sa motor cíti dobre v rozmedzí od 1900 až hore po hranicu 5500ot/min. V tomto rozmedzí je ťah výborný a pri nižších stupňoch vyžaduje aj jemnú výpomoc trakčnej kontroly.

 

Po šoférskej stránke, je podvozok Capturu príjemný, no v zákrutách som mal miestami pocit že zadok auta sa chystá odplávať a aj fakt, že auto je vyššie a skorej mäkkšie nastavené k tomuto pocitu prispieva.

Riadenie, posilňovač aj brzdy sú dimenzované skôr na pohodlnejší typ jazdy. Pri takomto jazdení alebo klasickom vyzdvihnutí detí zo školy z Vás cestou nevytrasie dušu. Podvozok naozaj pekne a s tichosťou filtruje nerovnosti.

 

Zruinuje  tankovanie náš rodinný rozpočet?

Testované auto sa nachádzalo stále len v zábehu. Preto bola kombinovaná spotreba na úrovni 7.2l/100km. Výlet ku starým rodičom so 4 osobami na palube znamenal v režime Eco spotrebu 7.3l/100km. Cestou spät po tej istej trase a tým istým tempom(diaľnica tempomat 132km/h, okreska 100km/h) som zostal v úžase zaskočený priemerom 6,1l/100km, čo je o viac ako liter lepšie v porovnaní so šetriacim Eco režimom.

Žiaľ, nádrž v Capture má len 45 litrov, a ukazovateľ paliva je nastavený na 36 litrový objem. Z tohto dôvodu bude tankovanie pri daných číslach častejšie.

Pre zaujímavosť, pri 130km/h točí motor na 6. prevodovom stupni 2900ot/min.

 

Vybavenie?

Testované vozidlo bolo v najvyššom výbavovom stupni Intens, a preto malo autíčko všetko, čo sa mi ako vodičovi hodí. Výbava zahŕňa parkovaciu kameru a senzory, spolu s asistentom, ktorý dokáže sám zaparkovať alebo vyparkovať, a ide mu to na výbornú!

Taktiež tempomat spolu s obemdzovačom, asistent rozbiehania do kopca, senzory mŕtvych uhlov na zrkadlách. Alebo aj dva vcelku zbytočné systémy. Systém Štart&Stop, ktorý treba po každom zapnutí motora vypnúť, alebo Eco režim, ktorý otupí reakciu akcelerátoru, no citeľné zlepšenie neprináša.

Z komfortnej výbavy je tu automatická klimatizácia, úžasne znejúce Bose reproduktory, kožený volant alebo vyhrievanie sedadiel. Za príplatok je možné dostať aj panoramatickú strechu alebo už spomenutú lakťovú opierku.

 

Možem si ho dovoliť?

Renault Captur je na našom trhu dostupný od 12 590 EUR, no základnému modelu by som sa vyhol a investoval aspoň okolo tisíc EUR viac za strednú výbavu Limited.

Vozidlo bude s Vami niekoľko rokov, tak nech má, čo treba k spokojnosti :) 

Za zváženie stojí aj  S-Edition od 17 340 EUR, ktorá dopĺňa najvyššiu výbavu o sedadlá v kombinácii koža/alcantara, koncovkou výfuku s jemne upraveným zvukom, ako aj možnosťou dokúpenia príplatkového systému Extended Grip pre lepšiu trakciu na ceste, alebo mimo nej.

Celkový dojem

Captur je príjemné vozidlo, ktoré sa človeku dokáže dostať pod kožu nielen svojim vzhľadom, ale aj každodenným spolužitím s ním.

Je dlhodobo najpredávanejším malým SUV vo svojom segmente v Európe.

V roku 2018 bol druhým najúspešnejším modelom z ponuky Renaultu, s takmer 50% nárastom predaja. 

Captur si často vyberajú najmä pre ženy v meste, ale aj rodiny na vidieku. Obľúbeným je najmä pre vyšší posed, kompaktnosť (do mesta aj na dlhé cesty), farebnosť a variabilitu exteriérového dizajnu.

Odosielam Váš hlas...
Hodnotenie: 5.0 z 5. Celkom 2 hlas(ov).
Kliknite na hviezdičky pre ohodnotenie článku.
O AUTOROVI

Benjamín Mazanka

Som chalanisko, ktorého vášňou sú okrem futbalu autá a technológie. V týchto témach vám rád poradím:) Ďalšie moje recenzie alebo rady pre vás nájdete na Instagrame alebo Facebooku BenTests 

Najčítanejšie
Komentáre k článku

smile zwinker Big Grins Confused Cool Cry Eek Evil Frown Mad Mr. Green Neutral Razz Redface Rolleyes Sad Surprised





Náš TIP
Komentáre k článku

smile zwinker Big Grins Confused Cool Cry Eek Evil Frown Mad Mr. Green Neutral Razz Redface Rolleyes Sad Surprised