A kráter po vytrhnutej prevodovke? Zaplnilo ho niekoľko čudných vecí, ktoré nepotrebujete. Len ak by ste náhodou chceli …
Zo stredovej konzoly ovládate centrálny mozog MBUX.
Lenže, ten už ste mohli ovládnuť aj dotykovými plochami na volante, dotykom na druhej obrazovke pre “dizajnérovú paničku” alebo jednoduchým zvolaním do priestoru “Ahoj, Mercedes.”
Potrebujeme teda ešte aj toto miesto? Nuž, kto potrebuje obchytkávať panel stredovej konzoly, je mu to dopriate. Mňa táto možnosť príšerne rozčuľovala, lebo mi tam stále strkalo ruku decko z druhého radu sedadiel. Kreslilo si na displej a ťukalo mi v nastaveniach. Ale poznám aj pár dospelých ľudí, ktorí sú z tejto možnosti nadšení.
Poďme do druhého radu
Zadné sedadlá sú pohodlné, dajú sa pozdĺžne posúvať a podľa potreby si nastavíte aj sklon ich operadla. Do výšky spokojnosť a na krátke cesty určite aj do šírky. Ale na našej niekoľkohodinovej ceste starým kontinentom v zložení – 3 deti vzadu – trochu “pizúkali.”
Stredné sedadlo naozaj nie je také úplne naozajstné a pri dlhých cestách by sme asi slovo “pohodlie” pre troch pasažierov vynechali.
Ponúka sa nám riešenie:
Jedno dieťa nechať u babičky a dvaja vzadu úplne luxusne
Je možné mať 7-miestne prevedenie GLB na želanie, teda v kufri mať vyklápacie 6. a 7. sedadlo
Nevyskúšaš – nevieš. Potešili veľké zadné dvere, ktoré dokážete otvoriť pod veľkým uhlom, nakladanie detských sedačiek dozadu nerobí problém.
Bezpečnostné systémy. Ochránia vás aj pred sebou samým
Napríklad mobil. Váš mobil zoznámite s vozidlom “ ein -zwei.” Cez Bluetooth, Apple CarPlay alebo Android Auto. Vaše telefonáty, hudbu, správy, kontakty, atď., už ovládnete dotykom prsta na obrazovke auta, nie mobilu. Bezpečné, že? A ešte si bezdrôtovo nabíjate svoj chytrý telefón so štandardom Qi.
Na displej si navolíte to, na čo sa práve chcete pozerať: otáčkomer, rýchlomer alebo niektorý z ukazovateľov štatistiky o jazde. Režim zobrazenia klasický, športový alebo progresívny. Prispôsobíte si ho vlastnému hormonálnemu cyklu. Podľa toho, čo vám chýba: adrenalín alebo serotonín.
Balík asistenčných jazdných systémov je ako úzkostlivá matka
Nielen, že vás napomína, ale niektoré veci spraví za vás. Len aby sa vám, prepánajána, nič nestalo.
Pribrzďuje, keď vojdete do obce, nedovolí vám priblížiť sa k autu pred vami, zahrkoce s vami, keď sa náhodou dotknete kolesom stredovej čiary a má dojem, že sa vrháte do protismeru.
A samozrejme, že ak sa máte rozplakať, radšej za vás zaparkuje sama. Toto sú asistenčné služby.
Kufor
Kufor bol parádny. Veľký, široký, vysoký. Pod podlahou batožinového priestoru je ešte jedna “tajná miestnosť.” Nehlásim žiaden nedostatok, naozaj sme sa zmestili na týždňovú dovolenku v plnom obsadení do pohody. Aj s tatinkovou elektrickou kolobežkou, ktorú všade vláči namiesto domáceho zvieraťa.
Záver
Nemám ich rada, tých ľudí v tom Mercedese. Strašne ma rozčuľujú, keď im po týždni testovania musím to auto vrátiť. Teraz? Keď už som si naň tak zvykla?! 🙂
Post Views: 298
Loading...