Ráno vykladať deti rovno pri prvom schode školy a potom ich čakať s raw olovrantom vo vakúovo uzavretej krabičke, ktorá sa otvára počas transportu mezdi tréningom scénického tanca a thai-chi.
Ak to potrebujete hrať na “džípovú matku”, spokojne to dáte aj s elegantným, ale zato robustným SUVčkom – Dacia Duster.
Ja som mala možnosť otestovať Duster 1,5 dCi (4×4) .
Poďme naňho od podlahy
Som fanúšikom vysokých podvozkov. Pri nastupovaní nepadáte do podlahy ako kabela, ale normálne nastupujete ako človek, na sedadlo auta v príjemnej “nadmorskej výške”.
Od podlahy k streche – strešné lyžiny – to je to, čo potrebujeme a nie len na lyže. V pohode odveziete čokoľvek. Či už v klasickej ” truhle”, alebo máte iný nápad.
To on má veľký zadok, nie ja
Pri prvej jazde ma vydesil môj veľký zadok. Pri pohľade do spätného zrkadielka vytŕčajú dizajnové zadné blatníky do priestoru. Pár krát som sa aj mykla, že to je cudzie auto, čo sa na mňa lepí, ale pár flochnutí do späťáku ma uistilo, že to som stále len ja.
Ale že aký dobrý pocit, že to je len váš vlastný veľký zadok? Zvyknete si. Aj na tento.
Pozor na zrkadielko
Šiniem sa večer proti zapadajúcemu slnku a manévrom ľavej ruky sklopím tiendlo pred oči. No už dlho som sa tak nevydesila! Namiesto slnka – JA! To zrkadielko na druhej strane tienidla nemá svoje tienidlo!
Chápem ale, že francúzski dizajnéri (pod ktorých značka Dácia už pre rokmi prešla) mysleli hlavne na džípovú matku, ktorá sa sama seba v zrkadle zvyčajne nedesí. Trávi veľa času čakaním na sedadle vodiča, kedy sa zíde pinzetka na obočie, prípadne denný krém a pocvičí sa tvárová gymnastika.
Tam je zbytočná každá obštrukcia.
foto: upravene zo zdroja Dacia.sk
Interiér
Do predného šuflíka spolujazdca sa zmestí notebook. Zaujímavý priestor. Mńa potešil.
Prístrojová doska vozidla vás nejako nevyvedie z miery. Stará dobrá klasika. Palubný počítač zobrazuje informácie o priemernej i aktuálnej spotrebe paliva, ale aj rýchlosť nastavenú tempomatom.
Chýbal mi len taký základný údaj, ako je “ Koľko je hodín?” . Ale možno som to len nevedela nastaviť, ako mi z vyvrátenými očami odsekol milujúci spoludlžník našej životnej hypotéky (rozumej – manžel).
Páči sa mi možnosť ovládať tempomat či multimédiá priamo z volantu.
Zobrazovacia jednotka na centrálnom paneli – po našom, autový tablet:
Ak by som si mala trochu pofrflať (sa mi zdá, že to tí naozajstí autonovinári robievajú) , tak displej je umiestnený trošku nízko. Ak som potrebovala na neho ” flochúť” pri sledovaní GPS, stratila som prehľad o tom, čo sa deje na ceste.
Ale centrálne dával na nás pozor. Napr. pri prekročení rýchlosti alebo inom probléme na nás zapípal. Hlási aktuálnu dopravnú situáciu.
Pubiši sa tešili z ľahko dostupnému USB portu, nakoľko “rádio” je dávno “out” (preto má Sajfa vlastný youtube channel) , a v aute treba počúvať len “prinesenú muziku”.
Testované deti ocenili aj úroveň audiosústavy. Repráky v zadnom rade sedadiel – vraj obstojne.
Vivat, mechanické veci.
Klíma je síce mechanická, ale ľahko manipulovateľná. Vlasy si už nemusíte sušiť fénom.
Na 6 stupňovú prevodovku som si rýchlo zvykla. Teraz mi pri mojom aute chýba.
Ale to volantovanie! Nedalo by sa ničo podniknúť s tým posilňovačom riadenia? Alebo možno tá námaha pri krútení volantom na parkovisku má len emotívne podčiarkovať, že to auto je naozaj, ale naozaj tereeennee.
To odsúhlasujem. Skúšali sme ho na vybraných cezpoľno/ lesných skratkách aj zdĺžkach, aby sme ho nevrátili ani náhodou čisté. Pri blatovom a jamovom teréne máte pocit bezpečia. Veríte mu, že vás nenechá v kaši. Je to auto, ktoré na to vyrobili. Jamy má DUSTER proste rád.
Kufor, alebo koľko sa nás zmestí
Objem batožinového priestoru v číslach (408 litrov) neznie veľmi nadrozmerne, ale kufor má pravidelný tvar a dá sa bez obštrukcií dobre využiť. Veľké piate dvere umožňujú nakladanie do pohody.
Ak treba, sklopíte druhý rad sedadiel a máte letisko. (Nie, deti tam nevozte. Tiež vzdialenosť predmetov odrazených v spätnom zrkadielku nezodpovedá realite:)
A kam teda s deťmi, ak nie do kufra?
Zostaňme pri tom, že pre štandardnú európsku rodinku s počtom detí 2 je toto auto rodinné. Ak máte už ale troch puberťákov, v druhom rade sedadiel sa pomestia len veľmi oklieštene.
A čo za to, alebo cena
Duster je najobľúbenejší a najpredávanejší model DACIA. Je to univerzálne auto, ktoré môžete mať za lacný peniaz.
Pomer cena výkon?
Máte auto od 9,990 eur, ktoré sa vám pri jeho mechanike tak ľahko nerozpadne, s nízkymi nákladmi na servis, s dobrou spotrebou (my sme mali 6,2 l / 100km). Neriešite problémy s komplikovanou elektornikou, keďže takmer žiadnu nemá.
Ak potrebujete auto, čo jazdí, nekomplikuje, a zahráte v ňom aj ” džípovú matku”, toto môže byť ono.
Post Views: 697
Loading...
Mne sa tieto velke auta pre matku/rodinu pacia sama by som take chcela, prave pre to ze sa vo vacsom citim bezpecne a je samozrejme priestrannejsie pre detske sedacky, kufor a pod.
Za seba určite môžem väčšie auto doporučiť, hlavne preto že tam je kopa miesta pre decká ja som si vyberala na nete, ale radila som sa s manželom
esteee