Rodinka test: Dacia Bigster Hybrid 155 – SUV, ktoré myslí vo veľkom

Rastislav Pavlík 0

Dacia Bigster vstupuje do segmentu C-SUV ako úplná novinka. Auto pôsobí robustne, priestranne a zároveň elegantne. V testovanej verzii Journey Hybrid 155 v modrej farbe Indigo s čiernou strechou má čo ponúknuť do bitky.

dacia bigster 2025

Dacia stavila na kombináciu praktickosti a modernej techniky. Bigster je veľké SUV s vysokou svetlou výškou. Vieme ho použiť na každodenné jazdenie – či už s deckami do školy či škôlky, na nákup, alebo na výlet a dovolenky.

V rámci testu sme ho vyskúšali v meste, na diaľnici aj v podzemnom parkovaní. Jazdili sme s ním aj po diaľniciach a po menej kvalitných okresných cestách. Počas testu sme ocenili, že Bigster zvláda sídliskové parkovanie aj jazdu na dlhé trasy.

Auto pôsobí dospelo a bezpečne. Je to vozidlo pre rodiny, ktoré nechcú SUV len ako dizajnový doplnok, ale ako praktického pomocníka na každý deň. Mamičky ocenia výborný prístup ku kufru, pohodlné nastupovanie aj výborný výhľad spoza volantu. Pôsobivý je celkový vzhľad, ktorý nevyzerá lacno, a napriek svojej veľkosti pôsobí Bigster moderne a civilizovane.

Verzia Bigsteru Journey má bohatú a konkurencieschopnú výbavu. Prístup ku kufru je jednoduchý, elektrický pohon veka kufra je praktický aj s rukami plnými tašiek. Dacia Bigster ukazuje, že dostupné SUV nemusí robiť kompromisy v dizajne ani v komforte. Prvý dojem je teda viac ako pozitívny.

Oceňujem priestrannosť

Jedným z hlavných dôvodov, prečo by rodiny s deťmi mohli Bigster zaradiť do svojho výberu, je veľkorysý priestor. Päťčlenná rodina sa pohodlne usadí a zbalí aj na týždňovú dovolenku. Kufor má až 702 litrov v základnom nastavení – a to je skutočný rekord v triede. Kočík, nákupné tašky, školské batohy aj kolobežky – všetko zmestíte bez problémov. Zadné sedadlá delené 40/20/40 umožňujú prepravovať napríklad lyže alebo skladačku bez nutnosti skladať celú lavicu.

Po sklopení operadiel vznikne rovnomerná podlaha a maximálna dĺžka ložnej plochy je až 2,7 metra. Oceníte vysoký posed, výborný výhľad a široké dvere, vďaka ktorým sa detské sedačky montujú bez námahy.

Vzadu je dostatok miesta pre nohy aj hlavu – aj staršie deti či tínedžeri nebudú protestovať. K dispozícii sú zadné výduchy klimatizácie, USB zásuvky aj háčiky na tašky. Veľmi praktické sú držiaky systému YouClip, kam môžete upevniť držiak na tablet alebo nápoj. Poteší aj gumová rohož v kufri, ktorá sa ľahko čistí aj po výlete do prírody. Oceníte aj množstvo odkladacích priestorov – na hračky, fľaše, hygienu.

Celkové spracovanie interiéru je praktické, ľahko sa čistí a je odolné voči detským nehodám. Bigster je skrátka ako navrhnutý pre potreby aktívnych rodín.

Technológie, ktoré nie vždy poslúchajú

Infotainment v Bigsteri tvorí 10,1” dotyková obrazovka so systémom Media Nav Live. Obsahuje aj zabudovanú navigáciu a prepojenie so smartfónom cez Apple CarPlay a Android Auto – čo je praktické, ak si deti chcú pozrieť rozprávku alebo počúvať hudbu. V praxi však systém pôsobí trochu neprehľadne, občas nereaguje plynule a logika menu nie je intuitívna.

Navigácia je slabšia ako Google Maps – chýbajú presné hlasové pokyny, rýchle prepočítanie trasy či aktuálne dopravné info. Mamičky, ktoré sú zvyknuté na Waze alebo navigáciu v mobile, môžu byť trochu sklamané. Dotykové ovládanie počas jazdy rozptyľuje.

Plusom je 3D audiosystém Arkamys s 6 reproduktormi – aj detské pesničky znejú kvalitne. Displej prístrojového štítu je dobre čitateľný a prispôsobiteľný. Nabíjacia plocha pre telefón je praktická, no plastové držiaky na mobil či tablet pôsobili krehko – pri silnejšom použití sme mali obavy, že sa zlomia.

V niektorých prípadoch je lepšie siahnuť po overených riešeniach – externý držiak alebo prísavku. Na druhej strane, systém YouClip umožňuje bezpečne upevniť drobnosti, ktoré sú pre mamičky dôležité – ako malá lampa, háčik na tašku, držiak nápojov. Celkovo technológie Bigsteru neurazia, ale rezervy by sa našli.

Dynamika v meste aj mimo neho

Bigster Hybrid 155 ponúka výkon, ktorý ocení každá mama počas každodenných povinností. Elektrický rozjazd je tichý a plynulý – ideálne na ranný rozvoz detí. Zrýchlenie na 100 km/h za 9,7 sekundy znamená, že predbiehanie aj s plným autom je bez stresu. V meste je jazda plynulá, vďaka automatickej prevodovke bez spojky nemusíte riešiť radenie – čo ocení každá mama s dieťaťom v autosedačke, ktorej sú dve voľné ruky často málo.

Parkovanie je jednoduché, pomáha kamera a parkovacie senzory. Veľké spätné zrkadlá dávajú dobrý prehľad. Bigster dobre reaguje aj pri náhlych brzdách – čo sa hodí aj pri prechádzaní cez školské zóny.

Pri pokojnej jazde sme dosahovali spotrebu pod 5 litrov – úsporné aj pri častom jazdení po meste. Využitie hybridu v mestskej premávke je ideálne – časté zastavovanie a rozbiehanie zvláda elektricky. Ovládanie je intuitívne, volant je mäkko čalúnený a dobre sadne aj do ženských rúk. Pri výjazde na nákup alebo do obchodného centra pôsobí Bigster obratne. Zároveň poskytuje pocit bezpečia a pevnosti. Ak máte v aute deti, oceníte, že kabína je tichá a auto sa rozbieha hladko.

Na diaľnici trochu hlučnejší

Na dlhšej ceste k starým rodičom či na dovolenku sa Bigster osvedčí, ale treba počítať s jednou slabinou – hluk. Od rýchlosti cca 120 km/h je v kabíne počuteľné svišťanie vetra. Hranatý tvar karosérie spôsobuje vyšší aerodynamický odpor, čo je daň za veľkosť a priestrannosť. Deti vzadu môžu tento hluk vnímať a môže rušiť spánok bábätka. Napriek tomu si Bigster na diaľnici zachováva stabilitu. Vodička sa cíti iste aj pri predbiehaní kamiónu. Adaptívny tempomat je skvelý pomocník, hlavne ak veziete unavené deti – stačí nastaviť rýchlosť a odstup.

Tlmiče dobre filtrujú nerovnosti, takže auto „neodskakuje“. Predné sedadlá sú pohodlné aj pri viac ako 2-hodinovej jazde. Zadné sedadlá by však mohli mať lepšie tvarovanie pre dlhé cestovanie.

Systém rekuperácie energie pri brzdení pomáha udržať nízku spotrebu aj pri jazde po diaľnici. Hoci hluk z vetra trochu kazí celkový dojem, Bigster je na dlhé cesty lepší ako niektoré menšie SUV. Ak často jazdíte po diaľnici, odporúčame si na testovacej jazde vyskúšať aj akustický komfort. Deti však ocenia panoramatickú strechu, cez ktorú môžu pozorovať oblaky.

Cena, výbava a kompromisy

Cena testovaného modelu bola 33 460 € – čo je za hybridné SUV s takouto výbavou veľmi férová suma. Dacia ukazuje, že praktické auto pre rodinu nemusí stáť 50-tisíc. V základnej výbave je už dvojzónová klimatizácia, adaptívny tempomat, bezkľúčový prístup, parkovacie senzory, kamera, multimediálny systém a elektricky ovládané všetky okná. Mamičky ocenia elektrické otváranie kufra, ktoré sa dá ovládať aj tlačidlom z karty – oceníte najmä pri nákupoch s plnými rukami.

Systém YouClip je vymyslený dobre – ale niektoré prvky pôsobia lacno a krehko. Sklopné zadné operadlá a rovná podlaha v kufri sú pri deťoch veľkou výhodou – ideálne pre kočík, odrážadlá či nákupy z IKEA. Spotreba je veľmi priaznivá a prevádzka auta nevyžaduje nič špeciálne – tankujete ako bežné auto, nabíjať netreba. Dacia poskytuje 3-ročnú záruku a jednoduchý cenník doplnkov. V rámci segmentu C-SUV ide o jedno z najdostupnejších riešení pre mladé rodiny. Ak niekomu neprekáža jednoduchší plastový interiér, nájde tu veľa úžitku za rozumné peniaze.

Pre koho je Bigster?

Pre mamy, ktoré denne vozia deti do školy a škôlky. Môže byť pre rodiny, ktoré chcú auto, čo pojme kočík, nákup či kolobežky – bez kompromisov. Bigster môže pre tých, čo občas vyrazia na výlet, k babke na dedinu alebo k moru. Alebo nakoniec pre rodičov, ktorým záleží na bezpečnosti, ale nemajú chuť preplácať za značku.

Bigster je ideálny pre tých, čo hľadajú spoľahlivé, priestranné a zároveň dostupné SUV. Má všetko, čo potrebujete: výbavu, pohodlie, ticho v meste, dostatok miesta aj praktické detaily. Nie je dokonalý – infotainment by mohol byť lepší, hluk pri rýchlosti menší. Ale ako celok – ponúka presne to, čo v každodennom živote potrebujete. Je to auto, ktoré nesklame, keď budete v daždi nakladať kočík. Ktoré zvládne prevoz bicyklov aj cestu na chatu. Nevadí, ak ho deti zapatlajú zmrzlinu – lebo sa ľahko vyčistí. Bigster je pripravený stať sa praktickým pomocníkom. . Nie je to luxusné auto, ale je to poctivý, veľký a dostupný parťák na každý deň. A to je celkom dosť.

🔍 Prehľad parametrov: Dacia Bigster Journey Hybrid 155

ParametreHodnota
PohonHybrid (benzín + elektromotor)
Výkon155 koní (115 kW)
PrevodovkaAutomatická, bezspojková
Pohon kolies4×2 (predný náhon)
Spotreba (WLTP)4,6 l / 100 km
Zrýchlenie 0–100 km/h9,7 s
Max. rýchlosť180 km/h
Objem kufra702 litrov
Počet miest5
Cena testovaného vozidla33 460 €

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (6 hlasov, priemerne: 5,00 z 5)
Loading...
Author image

Rastislav Pavlík

Na portáli rodinka.sk sa venuje testom áut. A je nadšencom ich elektrických verzií. Rasti sa venuje digitalizácií spoločnosti, eGovernmentu a elektronickým službam pre ľudí a firmy. Študoval politológiu vo Viedni a v Bratislave. Pracoval v IKT a finančnej branži. Je spoluzakladateľom rodinného portálu www.rodinka.sk, darcovského portálu www.ludialudom.sk, jazykovej školy v rakúskom Hainburgu www.hainburgin.at a eGovernmentového poradenstva www.epodpora.sk.

články autora...

Pridaj komentár