Renault Captur E-TECH plug in hybrid. Ako puberta bez akné

Adam Pavlík 0

Zapojíte auto na noc do zástrčky a ráno idete do práce a späť takmer zadarmo. Ak si naplánujte dlhšiu trasu, žiaden strach o ďalší čas na čakanie pri zástrčke. V zálohe máme aj benzín. Toto je plug in hybrid.

Na test som dostal Renault Captur E-TECH plug in hybrid vo verzii Intens.

Veľmi príjemné auto na prímestskú prevádzku s dojazdom 50km. Nie je to žiaden športovec, ale v elektrickom režime pružnostou štartovania z križovatky nezahanbí a príjemne oprie do sedadiel. V čisto elektrickom režime som bez problemov dosiahol aj 130km/h bez potreby automatickeho naštartovania motora, čo eko človek ako ja naozaj ocení. Nezavadziate dlho na ceste  a prídete  domov s 0% CO2. Vďaka tomu v ročnom úhrne jázd výrazne ušetrí na nákladoch na PHM.
Maximálna rýchlosť je limitovaná na 183km/h. Aj napriek pomalšiemu zrýchleniu na stovku pôsobí Captur E-TECH svižne.

Vďaka rekuperácii auto pekne dobíja bateriu a predlžuje dojazd na elektrinu.
Po pustení plyn pedálu auto rozumne plachtí a rekuperácia a spomaľovanie auta je len jemné .

Som fanúšikom tempomatu a technológie sledovania čiar. Pri vstupe na diaľnicu som nastavil  tempomat na 130 km/hod, položil ruky na volant a auto si išlo samé za svojím cieľom. Moja myseľ má v tomto stave len dve úlohy: sledovať prípadných psychopatov, ktorí by ma chceli zraziť a uvažovať nad tým, čo si dám dnes na obed. Tej magickosti jazdy dopomáha aj zvuk, alebo skôr prenikavé ticho, ktoré produkuje motor. Ale pozor na túto vymoženosť. Auto je tak tiché, že ak nemáš nastavený tempomat, ani sa nenazdáš a už prekračuješ povolenú rýchlosť.

Captur sa vďaka geniálnemu rozloženiu váhy v zákrutách drží na ceste ako belgický vlak.

Interiér je dobre prepracovaný a ergonomicky orientovaný na vodiča. Volant je úžasný a dobre sedí v ruke a jeho športový tvar ma bavil. Podsvietenie interiéru pridáva na výbornom pocite. Vyšší posed z tohto mestskeho crossoveru poteší každého, kto má rád prehľad a kontrolu nad okolím auta pri jazde.

V e-tech Renaultoch je nám digitálnou príručkou a rovno aj ovládačom  Easy-link. Intuitívny multimediálny systém nastavovania v centre palubnej dosky. Displej vám okrem aktuálne prehrávanej hudby, prezradí aj informácie o spotrebe, navigácii či výkone.
Pre čisto elektrickú jazdu je tu stlačitdlo  EV, respektíve  režim Pure
Športový režim je  jedinou voľbou, kedy sa k elektrike pripája aj spaľovací motor.
V Multi -Sense si tiež naťukáte, ktoré z ôsmich farieb ambientného podsvietenia sa vám dnes práve páči, alebo volíte medzi tromi možnosťami tuhosti riadenia. Ale toto fakt nemusíte riešiť, ak nechcete:)

Súčasťou interiéru je aj odkladacia polička na mobil, ktorá vám okrem postráženia mobil aj nabije.
Okrem vyhrievania predných sedadiel mi môj testovací model Capturu ponúkal aj vyhrievanie volantu, čo určite po náročnom dni lyžovania poteší. (už aby tu bol december)

Druhý rad sedadiel je na tip auta úplne komfortný. V testovanom modeli som bezpečne zapol len 2 detské autosedačky, ale pri troche snahy sa určite dá dotiahnuť i technické riešenie pre tri (ak by tom mal byť jediný bod sváru).

Batožinový priestor nepatrí k najväčším.  Má 261 l  a pod jeho dnom je úložný priestor pre nabíjacie káble a  kompresor pre dohustenie pneumatík.

Dobitie vozidla trvá pri výkone 3.7kW cca 3 hodiny. Pri  nabíjaní doma (2.3kW) je to tak na 5 hodín.

Pri nabitej batérii možno jazdiť po meste aj za menej, ako výrobcom udávaných 1.5l/100km. Toto číslo ma ženie k myšlienke, že vysoká nákupná cena nemusí byť vo výsledku tou najsilnejšou premennou v rovnici o výhodách tohoto auta.

Renault captur plug in hybrid je proste ako puberta bez akné. Kto by ju nechcel?

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (Žiadne hodnotenia)
Loading...

Pridaj komentár