AutotestyAutotesty

Prvé stretnutie s novou: Dacia Sandero

 Benjamín Mazanka   27.01.2021   0

Dacia Sandero je stále predajný hit. Zákazníka dokáže zaujať najmä svojou jednoduchosťou a úprimnosťou. Vždy to bolo auto, ktoré sa na nič nehralo, a ponúkalo všetko potrebné pre život, no žiadne zbytočné čačky-mačky naviac. Proste auto. Pre niekoho mohlo byť problémom, že používalo vždy o generáciu staršiu techniku z Clia. Nové Sandero toto ale mení, pretože stojí na platforme CMF, tak, ako aktuálna generácia Clia. Používa aktuálne motory aj prvky v interiéri, ktoré fungujú na rovnakom princípe, ako v aktuálnom Cliu V. generácie. Poďme si ho predstaviť:

 

Zvonku už nevyzerá skromne

Veru tak, nová generácia Sandero si je hrdá na to kým je, čo naznačuje aj sebavedomie prednej masky. Tá zaujme odhodlaným pohľadom horizontálne uložených svetiel s aktuálnym svetelným podpisom Dacie v tvare písmena Y. Sústredený pohľad podčiarkujú črty nárazníka pod nimi. Zadná strana nebyť znaku Dacie pôsobí ako VW Polo. Zboku je jasná jeho zhodnosť s Cliom, auto má však trochu hranatejší bokorys.

Čo sa rozmerov týka, Sandero meria na dĺžku 4 088 centimetrov. Na tejto dĺžke ponúka 2 604 centimetrov rázvoru. Šírka v interiéri pre cestujúcich je 1 410 centimetrov. Auto stojí na 15-(185/65 R15) alebo 16-(195/55 R16) palcových diskoch kolies.

Decentný a praktický interiér

Interiér je taktiež celý nový. Pocit pohodlia dotvára jeho potiahnutie látkou navôkol vodiča. Nový je displej systému MediaNav s 8-palcovým dotykovým displejom. Systém MediaNav má nové jednoduchšie, sviežejšie, prehľadné užívateľské prostredie. Ponúka vstavanú navigáciu, Apple CarPlay aj Android Auto(pri MediaNav aj bezkáblovo), ako aj odnímateľný  držiak telefónu medzi volantom a displejom.

Medzi volantom a displejom sa nachádza taktiež podsvietený USB konektor pre káblové pripojenie telefónu aj na účely médií. Jeho prístup mi prišiel trochu malý, aspoň pre moje ruky. Pre účely vyslovene nabíjania zariadenia sa USB konektor nachádza v spodnej stredovej časti palubnej dosky.

Prvou interiérovou vecou spoločnou s Cliom je ovládanie tempomatu aj palubného počítaču na volante. K dispozícii je taktiež aj hlasový asistent. Volant má klasický čisto okrúhly tvar. V najvyššej výbave Comfort je potiahnutý umelou kožou. Má široký rozsah vertikálneho aj pozdĺžneho nastavenia.

Sedadlá sú látkové, s priemerným bočným vedením, ale výraznejším v porovnaní s predchodcom. Nastaviteľné sú manuálne. Rozsah výškového nastavenia je dobrý, dá sa posadiť vcelku nízko. Stále absentujú aj vyhrievanie. Pribudla vyvýšená, plnohodnotná lakťová opierka aj s úložným priestorom.

Sedenie vzadu je také, ako človek od mestského auta čaká. Vysoká osoba sa za seba posadí s jemným tlačením kolien do predného sedadla. V ostatných aspektoch je sedenie fajn. Preto je dobre, že predné sedadlo je zo zadnej strany poddajné. Vzadu sa taktiež nachádza jedna 12V zásuvka pre nabíjanie, USB konektory by boli štastnejším riešením. Okrem toho je v zadných dverách miesto pre malú fľašku, okná sú vo výbave Comfort elektrické a chýbať nesmú ani úchyty ISOFIX na krajných sedadlách.

Kufor ponúka na svoju cenu veľkorysých 328 litrov úložného miesta. S dvoma háčikmi na oboch krajoch. Pod vcelku hlbokým dnom sa ešte nachádza plnohodnotná rezerva, čo je super. Ako ľaváka ma potešili madlá na zatváranie na oboch stranách. 

Výbava

Auto je možné si okrem všetkých základných vecí vybaviť aj aspektmi zvyšujúcimi komfort. Je tu bezkľúčové odomykanie, štartovanie a zamykanie, pri ktorom auto jemným trúbením pozdraví. Automatická klimatizácia, systém sledovania mŕtveho uhla, núdzového brzdenia aj volania záchranných zložiek pri dopravnej nehode.

Sandero je taktiež vybavené parkovacími senzormi vpredu aj vzadu spolu so zadnou cúvacou kamerou. Taktiež je tu aj automatické prepínanie svetiel(ktoré sú vo výbave Comfort LED), aj spúšťanie stieračov.

Motory

Pod kapotou sa nachádzajú benzínové agregáty. Vrchol ponuky tvorí benzín v kombinácii so skvapalneným ropným plynom.

Základným motorom je 1.0SCe, s výkonom veľmi skromných 65 koní. Je dostupný ku základnej výbave Access, prekvapivo aj k najvyššej Comfort (pre tých krotí chcú výbavu ale chcú ušetriť… hádam)

Nasleduje TCe90, ktorý je na výber so 6-stupňovým manuálom alebo automatickou prevodovkou CVT(tá je dostupná len ku najvyššej výbave Comfort). Tento motor si možno zaobstarať v strednom výbavovom stupni Essential aj vrcholnom Comfort. Podobne ako tento motor, je v rovnakých dvoch výbavách dostupný aj najsilnejší agregát TCe100 LPG. Ponúka najvyšší výkon, aj najdlhší dojazd(cez 1000 km na jednu nádrž).

Jazdné vlastnosti

Nové Sandero je prekvapivo na rozdiel od predchodcov postavené na aktuálnej platforme CMF. Samozrejme je v niečom trochu zjednodušená, pre prívetivejšiu cenu. Preto je možné ho porovnať s Cliom takto:

Pruženie je nastavené skôr na komfort, preto je nižšia spätná väzba o povrchu cez telo a zadná náprava má tendenciu viac odskakovať. Ľahšie je tiež riadenie. Je mestskejšie a preto aj menej komunikatívne. Toto všetko je ale v poriadku. S ohľadom na cenu a zameranie vozidla je tento set-up presne taký, aký by mal byť.

Mal som možnosť zajazdiť si na verzii s motorom TCe 90 so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. V prvom rade treba pochváliť zmenu z 5 na 6 stupňov. Sprevodovanie má krátky prvý stupeň a aktuálnu radiacu páku. Motor je živý. Zobúdza sa do svojho maximálneho krútiaceho momentu dosť skoro a náhle. Vecou ktorá vždy poteší je príjemný zvuk syčania turbodúchadla pri akcelerovaní. Motor ako taký nemá sýty zvuk. S autom sa dá jazdiť hravo a dynamicky. Jediné čo sa mu dá vytknúť je sila pri vyšších rýchlostiach, vtedy už akceleruje pomalšie. Jeho hospodárnosť si vyskúšame v klasickom teste. Ale prvé dojmy sú pozitívne.

Ceny sú Dobrou Správou!

Ako by povedal britský novinár James May. It´s good news! Nové Sandero je v základe trochu drahšie, ako aktuálne, auto je však stále veľmi dostupným. A to poteší.

Ceny

Základná verzia Access:

  • SCe 65 - 8900€

Stredná výbava Essential ponúka:

  • TCe90 - 10 250€.
  • TCe100 LPG - 10 800€ (10 250€ v aktuálnej akcii)

Najvyššia výbava Comfort vyzerá nasledovne:

  • SCe 65 - 10 400€
  • TCe 90 - 11 200€
  • TCe 90 CVT - 12 400€
  • TCe 100 LPG - 11 750€ (11 200€ v aktuálnej akcii)

 

K dispozícii je aj zvýšený a dobrodružnejší model Stepway dostupný vo dvoch výbavách nasledovne:

Essential:

  • TCe 90 - 11 350€
  • TCe 100 LPG - 11 900€ (11 350€ v aktuálnej zľave)

Comfort:

  • TCe 90 - 12 650€
  • TCe 90 CVT - 13 850€
  • TCe 100 LPG - 13 200€ (12 650€ v aktuálnej zľave)

 

 

Odosielam Váš hlas...
Hodnotenie: 5.0 z 5. Celkom 1 hlas(ov).
Kliknite na hviezdičky pre ohodnotenie článku.
O AUTOROVI

Benjamín Mazanka

Som chalanisko, ktorého vášňou sú okrem futbalu autá a technológie. V týchto témach vám rád poradím:) Ďalšie moje recenzie alebo rady pre vás nájdete na Instagrame alebo Facebooku BenTests 

Najčítanejšie
Komentáre k článku

smile zwinker Big Grins Confused Cool Cry Eek Evil Frown Mad Mr. Green Neutral Razz Redface Rolleyes Sad Surprised





Náš TIP
Komentáre k článku

smile zwinker Big Grins Confused Cool Cry Eek Evil Frown Mad Mr. Green Neutral Razz Redface Rolleyes Sad Surprised