AutotestyAutotesty

Peugeot 508. Dámy a páni. Peugeot je späť!

 Benjamín Mazanka   28.09.2020   0

Peugeot je náladová značka, ktorá počas svojej histórie často menila svoje presvedčenie, o tom, čo vyrábať. Vyrábali mlynčeky na korenie, korzety, bicykle, muníciu, až sa napokon rozhodli, že tým správnym, čo chcú vyrábať, sú autá.

Ich počiatky boli spojené najmä s nepriestreľnou spoľahlivosťou, neskôr začali vyrábať perfektné športové modely svojich áut. Modely ako 505 GTI, 405 Mi16, 309 GTI alebo najviac ikonický z nich, 205 GTI. Modla fanúšikov malých rýchlych hatchbackov. Potom prišlo obdobie, v ktorom si povedali, že budú vyrábať proste autá. Až na pár modelov, a to športových, vyzeral Peugeot, akoby váhal, akou cestou  chce vlastne ísť.

No najnovšie modely ukazujú, že francúzi znovu našli svoju DNA a sebavedomie. Ukážkou tohto sebanájdenia je aj vrcholný model 508, konkurent, napríklad pre nové Audi A4. Toto je auto, ktoré som testoval posledný týždeň.

 

Do očí bijúcim je hlavne ostrý a odvážny dizajn

Keď som sa tak viezol mestom, zjavilo sa za mnou čisto nové Audi A4. Popri Peugeote vyzeralo ako obyčajné auto. Model 508 ma zaujal niekoľkými prvkami výbavy, ktorú BMW alebo Audi ponúka až pri vyšších modeloch. Prvým je nočné videnie, ktoré sa aktivuje automaticky večer. Takže je vidno všetky pohybujúce sa objekty väčšie ako 50 centimetrov, deti, zver, priateľku. Druhým sú masážne sedadlá, ktoré spríjemnia každú cestu a napravia aj ten najškaredší deň. Mojim obľúbeným typom bola mačička, kráčajúca po mojom chrbte.

Auto je taktiež vybavené jednoduchým autonómnym riadením, teda jeho prvým stupňom. To znamená že pri zapnutom tempomate sa teoreticky netreba držať volantu, a auto dokáže udržovať odstup, reagovať na 105 ročného dedka, ktorý sa odvážil predbehnúť kamión alebo úplne zabrzdiť. A ak sa stojí len sekundičku, znovu sa rozbehnúť.

Toto všetko ale len teoreticky. V realite som každú chvíľu obdržal upozornenie, aby som držal volant. A nie je to len prípad Peugeotu. A ak už mám držať volant, prečo si radšej schuti nezašoférovať?

Ostatná výbava zahŕňa ďalšie prvky ako automatické svetlá a stierače, ventilované a vyhrievané predné sedadlá, digitálne displeje spolu s prehľadným infotainmentom, príplatkové reproduktory Focal, ktoré by v prípade potreby ozvučili aj menší koncert (naozaj výborné) a michelinského kuchára Pierra vzadu.

 

Keď už som sa vykašlal na tempomat a rozhodol sa zašoférovať si, auto pôsobilo sebaisto, ako francúzska futbalová reprezentácia. Z 5 jazdných módov mu, keďže je to manažérsky typ vozidla, svedčí najviac komfortný mód. V ňom je auto príjemne plavné, a aj napriek obrovským 19-palcovým kolesám je jazda veľmi dôstojná.

V športovom režime sa však pán manažér len prezlečie do dresu a môžeme ísť na vec. Vďaka obutiu “kopačiek” Michelin Pilot Sport 4, o poznanie tvrdšiemu podvozku, dynamickejšej reakcie na akcelerátor je z 508ky atlét. Jedinou neatletickou vecou na ňom bol motor. Je to dvojlitrový diesel s výkonom 180 koní a 400 Nm krútiaceho momentu. Výkon je prenášaný na hraciu plochu zvanú aj cesta cez 8-stupňovú prevodovku.

Teda takto, motor sám o sebe nie je zlý. Je porovnateľný s akýmkoľvek iným dieslom podobného výkonu. Ťahá veľmi pekne, a na diaľnici je vďaka ôsmim prevodovým stupňom auto tak tiché, že 800 eurové pokuty môžu byť častou náhodou. Na športovú jazdu je však benzínový agregát vďaka svojim prirodzeným vlastnostiam lepšou voľbou. A konkrétne tomuto autu sa určite  hodí viac.

 

Praktickosť?

Vpredu hlboká jaskyňa v stredovej konzole. Dozadu sa celkom pohodlne zmestí aj vysoký človek, no vďaka coupe línii si môže búchať hlavu o strop, tak ako ja. Detské sedačky sa tam zmestia tiež v pohode, o tom niet pochýb. Keďže je 508ka liftback, dvere kufru sú obrovské, preto Bohu vďaka za elektrické ovládanie (aj zvnútra). Samotný objem 487 litrov je pre mňa dostatočný.

 

Chyby? Ťažko povedať, pretože auto je to naozaj dobré

Snáď len po štarte chvíľu trvá, kým sa infotainment rozbehne a každý krát keď som zo svojich (vodičových dverí) vytiahol veľkú fľašu, tak som ňou udrel o smerovku a naznačil všetkým, že áno! Ja idem doprava… Inak je fakt skvelé a veľmi ho odporúčam.

 

Peugeot 508? Niečo, čo v novom Audi A4 nevidím

Možno si hovoríte, no dobre, ale prečo by som mal minúť 50 000 eur na francúzsku vlajkovú loď, keď o 15 000 viac môžem mať porovnateľné Audi? Audi A4 je samozrejme veľmi nemecké, kvalitné a vážne. Moderní francúzi sa však výrazne dotiahli. Peugeot 508 je sebaisto a dôstojne jazdiace auto, s pravým dubovým drevom vnútri, výbavou, ktorú v Audi nedostanete, jazdí za 6 litrov nafty a čo je hlavné, vďaka mini chybyčkám, ktoré sú bezvýznamné a skvelému dizajnu, má charakter. Niečo, čo v novom Audi A4 nevidím.

Odosielam Váš hlas...
Zatiaľ nehodnotené. Budete prvý!
Kliknite na hviezdičky pre ohodnotenie článku.
O AUTOROVI

Benjamín Mazanka

Som chalanisko, ktorého vášňou sú okrem futbalu autá a technológie. V týchto témach vám rád poradím:) Ďalšie moje recenzie alebo rady pre vás nájdete na Instagrame alebo Facebooku BenTests 

Najčítanejšie
Komentáre k článku

smile zwinker Big Grins Confused Cool Cry Eek Evil Frown Mad Mr. Green Neutral Razz Redface Rolleyes Sad Surprised





Náš TIP
Komentáre k článku

smile zwinker Big Grins Confused Cool Cry Eek Evil Frown Mad Mr. Green Neutral Razz Redface Rolleyes Sad Surprised