Peugeot 3008 – Rodinný hybrid s výkonom

Benjamín Mazanka 0

Peugeot, si tak ako ostatní,  napĺňa svoj záväzok voči matičke zemi, a elektrizuje. Okrem nových čisto elektrických vozidiel, ako Peugeot 208, alebo jeho väčší brat 2008. Pre tých, ktorí sa ešte nechcú upísať baterkám má Peugeot aj svoj hybridný systém, ktorý vyvíjal niekoľko rokov. Dostupný je napríklad aj v modeli 3008, o ktorom bude dnešný stĺpec.

Píšuc po predstavení faceliftovanej verzie, už treba napísať že dizajn je outdated, stále však vyzerá pekne. Keďže patrí do segmentu stredne veľkých SUV, mala by spĺňať všetky požiadavky. Takže nastupovanie je príjemné, a prahy dverí sú zakryté, takže aj pri jazde terénom si človek nezamaže nohavice.

Vzadu je dostatok miesta pre deti aj detské sedačky a kufor má objem pre každodennosť, a pod dnom miesto na káble, ktorými si možno auto doma nabiť.

Interiér je už klasicky – výrazný

Zaujme typicky malým volantom, výraznou stredovou konzolou s obrovským priestorom vo vnútri a analógovými skratkami ku infotainmentu na spôsob klavírnych kláves. Infotainment, ktorý je vcelku dobrý avšak nie je najspoľahlivejší. Niekoľkokrát nebolo auto schopné komunikovať a pripojiť sa k mobilnému zariadeniu.

Tým hlavným je však hybridný systém

Batérie s kapacitou 13,2 kWh poslúžia na dojazd až do 60 kilometrov. Keď sa však vybijú, k slovu sa dostáva 1,6 PureTech o výkone 200 koní. Kombinovaný výkon tohto ústrojenstva je 300 francúzskych žrebcov. Na aute sa mi pochopiteľne najviac páčil prepínač jazdných režimov. Electric, Sport, Hybrid a 4×4. V elektrickom móde disponuje Peugeot 110 elektrokoňmi, a vybíja sa rýchlo.

Nabitie konektorom AC na nabíjacej “rýchlostanici” zaberie hodinu a pol. V hybridnom režime sa auto stále snaží uprednostňovať elektrický pohon, klasický motor zapína len pri vyšších rýchlostiach. Samostatná rekuperácia energie počas jazdy funguje na rozdiel od iných systémov len pri brzdení a spustením motora.

Športový mód pochopiteľne využíva všetkých 300 koní, a robí z Peugeotu pohyblivé SUV. Peugeot dokonca preukazuje tendenciu ísť ochotne do pretáčavého šmyku, keďže elektromotor poháňa práve zadnú nápravu. Tento puristický kus zábavy však okamžite blokuje stabilizačný systém, ktorý má v nastaveniach možnosť off, no vzápätí sa automaticky zapne naspäť, takže zábava sa nekoná. No pri rýchlej jazde treba pochváliť veľmi dobré brzdy, celkovú stabilitu a odozvu.

Mimo cesty sa to 3008-ke príliš nehodí, a ani jej to príliš nejde. Autu som skrížil nápravy a zároveň sa snažil otočiť. Výsledkom bolo cukanie, a musel som naozaj pritlačiť ku krku, aby levík z tejto situácie vyskackal.

Takže Peugeot 3008: 

Ako rodinné auto spĺňa všetky potreby. Dôvodom na kúpu je najmä tých 300 koní, takže sa s plne naloženým Peugeotom dá veľmi bezpečne predbiehať. A pri nabitých batériách sa dá kľudne jazdiť aj za výrobcom spomínaných 2,2 l/100km.

Pri vybitých batériách sa spotreba pohybuje okolo 8 litrov. Peugeot 3008 HYbrid 4 je hlavne kvôli výkonu zaujímavým autom, a to by mu malo stačiť. Ak však nechcete práve Peugeot, rovnaký systém majú aj koncernoví súrodenci, t.j. Opel Grandland, resp. Citroen C5 AirCross. Voľba je teda na Vás.

Svoju 3008ku si vytvorte tu:
https://www.peugeot.sk/modely/konfigurujte-vas-peugeot.html

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (Žiadne hodnotenia)
Loading...

Pridaj komentár