Peugeot 2008 – jazdí ako kocúr počas párenia

Benjamín Mazanka 0
foto: Peugeot.sk

Kupovať si tričko môže byť zapeklitá záležitosť. Existuje v toľkých farbách, strihoch, s dierami na sedláka, hlbším výstrihom a čo je hlavné nespočetne veľa značiek.

Ekvivalentom tričiek v motoristickom svete sú v súčasnosti takzvané mestské SUV alebo crossovery. Každá značka už má svoje, každá sa snaží byť niečím originálna, a čo je pekné, crossovery hrajú farbami, nikto od nich nevyžaduje vážnosť alebo dôstojnosť. Tak napríklad Ford chce menom Puma spraviť throwback na malé “športovejšie” kupé, ktoré kedysi robili, Renault dal Cliu podstavec, BMW svoju X1ku síce propaguje ako crossover, no svojou veľkosťou sa už blíži stredne veľkým SUV.

To je len zopár z plejády, prietrže týchto zdvihnutých mestských áut, ktoré sú v súčasnosti trendy. O svoje slovo sa pýta aj Peugeot, novým modelom 2008.

Priestor, ktorý vás objíma

Predchádzajúca verzia mi prišla ako jednoducho zdvihnutá 208čka s inou prednou maskou. Nová je síce tiež založená na podvozku víťaza ankety Auto Roku 2020. No oproti svojmu predchodcovi pôsobí 2008ka výrazne masívnejšie a priestrannejšie.

Tento pocit ma však opustil po nastúpení do auta. Vnútri pôsobí stiesnenejšie, čo sa mi však v poslednej dobe veľmi zapáčilo, pretože ma objíma, ako oblek šitý priamo na moje miery. Obklopený som tým výborným Peugeoťáckym interiérom zvaným i-Cockpit.

Zaujímavým sú akoby klavírne tlačidlá pod displejom, ktoré sú dotykové, škoda že bez nejakej haptickej odozvy. Inou vecou, ktorá v interiéri zaujme je 3D displej pred vodičom. Radšej by som síce klasiku, ale fungoval a bol jednoznačne tým, čo by som nazval originálne. Dá sa na ňom prepínať niekoľko štýlov ukazovateľov, tiež som si mohol nastaviť, čo tam chcem mať ja.

Podsvietenie interiéru je možné nastaviť v troch farbách. Veľmi dobré boli aj sedadlá s dobrou bočnou oporou, aj v oblasti stehien, ktoré nasvedčujú športovejšiemu duchu auta. 

Výbava je dostatočná, vyhrievané sedadlá, schopná klimatizácia, tempomat aj so základom autonómnej jazdy,  uzatvárateľná schránka v ktorej je podložka s bezdrôtovým nabíjaním telefónu.

Vyzdvihnúť musím hlavne svetlá, ktoré svietili výborne, a aj v automatickom režime fungovali spoľahlivo, takže nie veľa ľudí mi blikalo, že som im práve vypálil sietnicu oka. Automatickou funkciou, ktorá ale nefungovala tak spoľahlivo boli stierače, v prudkom lejaku a pri jazde síce fungovali, no stačilo zastaviť a musel som automatickú funkciu obnoviť zapnutím a vypnutím.

 

Šialenejším chúťkam tigríka

nasvedčuje aj fakt, že po každom zapnutí motoru je auto nastavené v športovom režime. O podporu tejto športovej ambície sa stará aj motor. Na test som dostal najvýkonnejšiu dostupnú motorizáciu. Je ňou motor s objemom 1,2 litra posilnený turbodúchadlom, vyladený na 155 koníkov. Tento trojvalec vyprodukuje tiež 240 Nm krútiaceho momentu, ten je dostupný už od 1750 ot/min. Motor má pri nízkych otáčkach typický zvuk trojvalca, no stačí mu naložiť a jeho zvuk má naozaj príjemný tón aj hlasitosť.

Pokiaľ som bol v aute sám, mohol som s ním z chuti lietať, podvozok je výborne naladený. Cestu dáva pocítiť dostatočne presne, no bez toho aby som si dolámal kríže. Výborne zvláda prudké zmeny smeru, aj napriek pneu s vyššou bočnicou.

Dynamiku plne naloženého auta som si vyskúšal po tom, ako som sa spolu s troma kamarátmi zbalil, cez Booking vybavil chatu, ktorej sme boli úplne prví hostia a vyrazil do obce Beňuš, neďaleko Brezna. Na diaľnici je auto vďaka výbornému odhlučneniu a 8 stupňovej prevodovke pokojné. Pri 150ke, ak si dobre spomínam točil motor 3000 ot/min.

Diaľničná spotreba s týmto autom bola 7,8 l/100km, čo pripisujem za dôsledok hlavne hranatejšiemu pôdorysu vozidla, vertikálnejšie uloženému čelnému oknu, takže 2008 pôsobí trochu ako valiaca sa kocka. Dynamicky som mal problém len, ak ma v kopci spomalil nejaký dedinský frajer idúci so svojim starším Fordom Mondeo v ľavom pruhu takmer predpisovou 125kou. Aby som následne zrýchlil na svoju diaľničnú rýchlosť, musel si trojvalec podradiť a nechať sa vytočiť. Inak predbiehanie kolóny idúcej 90kou nie je žiaden problém, no pri zaťaženom aute odporúčam prepnúť do režimu Sport, teda ak ste ho ako ja vždy po zapnutí vozidla prepli do Normal. 

 

Nech zaberiem aj sekciu o praktickosti a mieste.

Vzadu sa chalanom sedelo pohodlne, sú síce nižšieho vzrastu ako ja, no keď som si to vyskúšal aj ja samotný, nebolo to vôbec zlé.

Páči sa mi, že všetky svetielka na “čítanie” v aute sa zapínajú dotykom. Dozadu sa v poriadku zmestí aj detská sedačka, o tom niet pochýb.

Kufor, ten oproti predchodcovi narástol o výrazných 55 litrov. Má teda 405 litrov, čo nie je málo. Má tiež dvojité dno, takže na prvý pohľad neohromí. No na vrchnú časť sme sa v pohode pobalili. Každý mal svoj backpack a ako to ja volám, väzenský kufor (rozumej športovú tréningovú tašku).

Vpredu ma zaujalo miesto pod lakťovou opierkou, otvor bol síce úzky, no vnútro pokračovalo smerom dopredu ako taký tunel, takže keď som si tam odložil peňaženku, prípadný zlodej by nemal tušenia, že tam niekde je.

 

Chce to teda verdikt

Ako tak píšem, spomenul som všetko, čo som spomenúť chcel. Chce to teda verdikt.

Peugeot 2008. Okrem klasických motorov je dostupný aj ako čistý elektromobil. Vyzerá ako šperk, jazdí ako kocúr počas párenia, vnútri je útulný, no dostatočne priestranný a s cenou okolo 27 000 stojí približne ako konkurencia. To však môže byť problémom.

Podobne ako pri tričku, na výber je z toľkých, že naozaj záleží len na osobných preferenciách. Nedávno som videl video s Andreou Zahurancovou (snáď neporušujem GDPR), ktorá v spolupráci s Peugeotom rozprávala niečo o bezpečných slnečných okuliaroch pre šoférovanie, čo je nezmysel, pretože aby boli bezpečné, musia byť tak veľké, aby neprekážal ich rám zornému polu, inak by robil len ďalšiu prekážku, no potom by dobre nevyzerali… Chcem však povedať, že bola veľmi sympatická, s dobrým vkusom. Takže si myslím, že tento typ zákazníčok dokáže 2008ka zaujať, mladé “influencerky”. Škoda len, že zvolila klasickú čiernu, spravila presne to čím Peugeot 2008 nie je, spomenul som to vyššie. Mne sa ale páčil, preto ho môžem s čistým svedomím odporučiť.

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (Žiadne hodnotenia)
Loading...

Pridaj komentár