Mitsubishi bolo vo svojej nie tak dávnej minulosti známe najmä vďaka motoršportu. Darilo sa im v rally, ponúkali výborné off-roady, ako aj modely, ktoré boli rally autami upravenými pre každodenné použitie. V zmysle stále prísnejších regulácií sa však automobilka dostala do bodu, kedy musela povedať zbohom legendárnym modelom ako Lancer Evo, Pajero, a tak ako ostatní, sústrediť sa na znižovanie uhlíkovej stopy.
Takže čo toto znižovanie prinieslo? Väčšinu ponuky tvoria hybridné SUV. Nedá mi nespomenúť Eclipse Cross, ktorý má s krásnym coupe z 90-tych rokov spoločné iba meno. Mitsubishi má však v ponuke stále jeden konvenčný model dostupný výhradne s klasickým spaľovacím benzínovým motorom bez žiadnej podpory batérií. Je ním zlatý drobec SpaceStar.
Motorček
Pod jeho kapotou sa skrýva útly atmosférický trojvalček s výkonom 80 koní. Vyzerá veľmi jednoducho, ako motory z 80 – 90 tych rokov, a podobne aj znie. Ako jeho výhody Mitsubishi vyzdvihuje jednoduchú údržbu, výbornú spotrebu, ba dokonca je pribalená aj 5 ročná záruka!
Bohu vďaka že nikde nespomínajú niečo ako výbornú dynamiku, pretože tá výborná nie je. Auto je síce veľmi ľahké, s hmotnosťou len okolo 900 kilogramov, avšak motor je spojený s automatickou prevodovkou CVT, a tá nedokáže tento už na pohľad malý potenciál využiť naplno. Taktiež vďaka nej auto nemá tak výbornú spotrebu, ako na papieri. Najnižšie číslo, ktoré som počas týždňa dosiahol bolo 6 l/100km, čo je možno dosiahnuť aj s výkonnejšími agregátmi, a to som jazdil s kľudnou nohou. Som si istý, že s manuálom, ktorý je dostupný v nižšej výbave, by som si jazdu na aute viac užil a dosiahol aj spotrebu, ktorá robí rozdiel. CVT je však dobrou voľbou pre tých, ktorí sa nekamarátia so spojkou, taktiež automat je do mesta proste pohodlnejší.
Nevyhnutná výbava
Auto vyzerá veľmi sviežo a športovo. Uprimne vyzerá rýchlejšie ako v skutočnosti je, a to je škoda. Páčila sa mi krásna žltá metalíza s červenými pásikmi po obvode.
Interiér je jednoduchý, no funkčný. Sedadlá sú látkové, s nevýrazným bočným vedením, lakťová opierka je skôr taká provizórna, je v nej aj malý odkladací priestor.
Výbava je taká, ako som čakal, všetko potrebné, no nič, čo by ma prekvapilo. V tejto myšlienke zahŕňa vyhrievané sedadlá, tempomat, klimatizáciu, stierače, kombinácia halogenových hlavných aj LED denných svetiel a multimediálny systém SDA3. Jeho menu ponúka rádio, bluetooth konektivitu a zrkadlenie telefónu aj s AppleCarPlay.
Taktiež niekoľko možností nastavení zvuku, displeja a cúvaciu kameru, na ktorej som mohol taktiež nastavovať veci ako kontrast, jas, vyváženie bielej, čo mi pripomenulo obdobie života, keď som s radosťou testoval telefóny.
Sedenie vzadu je v poriadku, po väčšínu času bude využívané deťmi, pre ktoré to nebude žiadny problém. S malým uskromnením sa však dozadu pomestia aj urastenejší jedinci. Kufor má vzhľadom na veľkosť auta rozumný objem, 235 litrov. Pri nakladaní však môže byť problémom jeho úzky nakladací otvor.
Jazda
Jazda na Mitsubishi je pohodlná, cez nerovnosti na ceste takmer letí, a auto sa naozaj dosť nakláňa. Celé je tak nejak mäkko nastavené. Odvezie, no radosť z jazdy tu ťažko hľadať. V riadení nie je veľa spätnej väzby ani priamosti. Preto ma rýchla jazda celkom omrzela a vozil som sa, ako slušný človek, predpisovo a socialisticky.
Mitsubishi SpaceStar je proste príjemné mestské auto, ktoré vyzerá výborne a rýchlejšie, ako v skutočnosti je. Má jednoduchý motor, takže by malo byť spoľahlivé. Jeho spoľahlivosti hrá do karát aj úspech istého amerického páru, ktorí s týmto autom najazdili bez väčších problémov 666 000 kilometrov! Je k nemu až 5 ročná záruka a je skutočne lacné. Testovaný kus má síce cenovku okolo 15 000 eur, no SpaceStar ako taký, začína s cenou už od 8 990 eur. Siahol by som si vzal po výbave Invite s týmto motorom a 5-stupňovým manuálom za 11 290 eur.
SpaceStar podľa seba si možno nakonfigurovať tu:
https://www.mitsubishi-motors.sk/modely/novy-space-star/konfigurator/












Loading...
Prehľad konsolidačných opatrení 2026 – čo berú rodinám a mamám na materskej
Daňový bonus od januára 2025: koľko máš detí, koľko zarábaš, koľko dostaneš?
Vysvetľujeme: aké odvody sa majú po novom platiť na materskej či PN
Hviezdoslavov Kubín 2026. Básničky a texty podľa ročníkov
Rodičovský príspevok 2025
Koľko eur dostanem na dieťa v roku 2026: kompletný prehľad dávok
RodinkaTEST: Dacia Spring Electric
Rodinka test: Renault Rafale E-Tech 4x4 300k - konečne jedno dospelé auto
Test: Dacia Bigster Expression TCe 130 4×4 – väčší brat Dustera, ktorý sa nebojí ničoho
RENAULT SCÉNIC E-TECH elektrický: Výborné auto pre tých, ktorí chcú veľa – a vedia prečo.
Rodinka test: Dacia Bigster Hybrid 155 – SUV, ktoré myslí vo veľkom
Renault 5 E-Tech elektric – elektro evolúcia, alebo retro stretnutie s budúcnosťou