Snáď v každom zamestnaní existuje kolega, ktorý je nešťastník. Akokoľvek sa snaží, život ho zvykne prefackať nešťastnosťami. Obleje sa horúcou kávou, na stretnutia preto potom mešká, no vtedy je zbytočné vysvetľovať, prečo. Na druhej strane, keď už s niečím príde, je to výborný nápad. Pán kolega je tiež dobrým človekom. Pomôže, keď môže a aj napriek “nešťastnostiam” srší pozitivizmom.
Podobne je na tom aj Honda Jazz. Nikdy nebola najkrajším alebo najzábavnejšie jazdiacim autom, vždy však vynikala svojou brilantnou praktickosťou. Vždy v nej bolo na pomery mestského auta kopec miesta, až by sa človek čudoval, kde sa to v nej berie.
Táto nová má však nezvyčajný , no vcelku zaujímavý dizajn. Osobne mi pripomína veľkú vyholenú hlavu na kolesách. A svetlomety, vyzerajúce ako veľké oči toto prirovnanie len podpisujú. Originálna je aj z praktického hľadiska. Okrem klasického sklopenia zadného radu sedadiel si zachováva aj možnosť vyklopiť iba sedáky. Týmto vznikne veľký priestor medzi prednými a zadnými sedadlami, pre detský bicykel, psa, malú skrinku alebo niečo obdobné. V kufri je pod podlahou presne rozmerovo vyhradené miesto pre kapsičku so základnou výbavou, takže nezavadzia. Na ukladanie ponúka Jazz priestor s objemom 304 litrov a výnimočne nízkou nakladacou hranou, skutočne. Cenu za vrchol rozumného rozmýšľania odo mňa dostávajú držiaky na fľaše, ktoré sú umiestnené na oboch stranách prístrojovej dosky, priamo pred výduchmi, takže v lete bude nápoj príjemne chladený klimatizáciou. Dostal ma tiež priestor vzadu, oproti iným malým autám segmentu B skutočne OBROVSKY. Pohodlne by sa doň usadil aj The Big Z (Zdeno Chára), a to nežartujem. Vpredu sa nachádza vkusný interiér s dvomi obrazovkami. Hlavný stredový displej vyzerá, akoby prišiel dizajnér interiéru Hondy jedného dňa do roboty, capol displej do stredu cez výduchy klimatizácie a šiel domov… trochu nejaponská predstava. Okrem toho všetko pôsobí veľmi kvalitne spojené dokopy. Celý interiér je oživený kvapkami detailov v bielej farby sem a tam, ako aj vkusným dvojramenným, síce penovým multifunkčným volantom. Vo výbave je všetko čo si človek dnes môže priať. Vyhrievané sedadlá, adaptívny tempomat, LED svietenie aj posádku chrániaci asistenti jazdy. Sedadlá sú ergonomické, avšak s veľmi nevýrazným bočným vedením. Honda Jazz je v duchu znižovania svojej uhlíkovej stopy dostupná len s hybridným pohonom. Pri jazde v meste je auto poháňané elektromotorom, ktorý čerpá energiu z batérie. Avšak z dôvodu neveľkej kapacity batérie sa však už po približne dvoch kilometroch zapne aj spaľovací motor, ktorý nenechá batériu úplne sa vybiť a dobíja ju. Pri rýchlej jazde sa zase elektromotor odpojí a auto je poháňané spaľovacím motorom v kombinácii s prevodovkou CVT. Regenerácia batérie začína spustením nohy z akcelerátoru. Pre silnejšiu rekuperáciu má auto aj mód B, takže regenerácia je prudšia, a preto efektívnejšia pre dobitie šťavičky do akumulátoru. Systém je to komplikovaný, ale funguje. Priemerná spotreba presne 5 l/100km počas celého týždňa je toho pravým dôkazom. Jazda je pohodlná a mäkká. Ekologickosť podpisujú aj úzke pneu s rozmerom 185/60 R15. Výkon 109 koní neznie a ani nie je veľký, avšak Jazz, podobne ako štýl hudby, po ktorom má názov, sa dokáže okolitej premávky ako tak držať. Rýchlosť však naozaj nesedí k feelingu tohto auta. S Jazzom človeku nenapadne po cestách lietať, ale skôr plachtiť. Takže Honda Jazz. Je to auto pre ľudí, ktorých autá nezaujímajú, chcú sa pohodlne, úsporne odviezť do cieľa a mať aj praktickosť pre svoje veci. Netreba si klamať, u Hondy Jazz to sú prevažne starší ľudia, vždy boli, ale aj oni sa potrebujú prepravovať na chalupy, na nákup do záhradníctva alebo na partičku Binga. Nie je na tom nič zlé, a na všetky tieto aktivity je Honda Jazz ako stvorená. Nový Jazz si však možno predstaviť aj ako ideálne auto pre osadenstvom menšie mladé rodiny.
Post Views: 332
Loading...