Ford Tourneo Custom – dostatočne rýchly dom na kolesách

Benjamín Mazanka 0

Na svete je veľa vecí, s ktorými sa treba vyrovnať. Pomalí vodiči, ženy, rady na pošte. No potom sú tu ešte náročnejšie záležitosti, nad ktorými sa mi zastavuje rozum.

Keďže dnes ležali takmer všetky moje rifle v koši na pranie, zostali mi v šatníku len jedny. Tie otravné, čo majú predné zapínanie na gombíky. Gombíky na rifliach musel vymyslieť niekto veľmi zlý. Z tých troch gombíkov sa proste vždy jeden rozopne, a keď sa už na to vykašlete, pripomenie Vám to najbližší kamarát spôsobom, po ktorom netúžite.

Presným opakom nepraktickosti mojich rifiel je ale auto zvané Ford Tourneo Custom.

 

Z dodávky rodinné auto? To je ono.


Ono to vlastne nie je až tak auto, ako legendárna dodávka Ford Transit pretransformovaná na ubytovanie menšej kočujúcej rodiny.

Musím ale uznať, že táto transformácia Fordu vyšla. V dodávke sa necítite ani chvíľu ako kuriér DHL. Všade sú lesklé plochy, ako v nejakom klube, kožené sedadlá a poriadna výbava s vyhrievanými sedadlami a všetkými asistenčnými systémami.

Dominantou takéhoto obydlia na kolesách musí byť ale praktickosť a priestor, ktorého je tu neúrekom. Len vo dverách sú tri poličky odkladacích priestorov. Vodiča obklopujú dve miesta na pitie. Pri kolene na 2 litrovú Pepsi, a vedľa volantu pekne ochránenú pred slnkom na Bucks alebo niečo podobnej veľkosti.

Miesto na papiere je v strope. A čo ma hlavne teší, všetky priestory sú pogumované, takže v nich veci nebudú lietať sem a tam. V aute je celkovo 10 možností pripojenia a nabíjania. Pre lepšie porozumenie, osem USB vstupov, dve 12V zásuvky a jedna poriadna 230V zásuvka na podlahe hneď vedľa vodičovho sedadla.

Praktickosť na pokračovanie

Klimatizácia pre zadných pasažierov má v strope 6 výduchov, no aby toho nebolo málo (a aby decká z tretieho radu nekričali, že síce na hlavu im je teplo, ale nohy im mrznú), Ford spravil do každého radu aj výduchy pre nohy.

Sedadlá sú vyberateľné a druhý rad je možno otočiť takže si zadní pasažieri vytvoria vlastnú skupinku, avšak sedadlá sú ťažké ako žula.

ISOFIX úchyty sú na krajných sedadlách, preto inštalácia detských sedačiek bude jedna radosť.

Mne nepríjemným bolo otváranie bočných dverí, ktorých úchyt kľučky mal byť na pravej strane. Takto je to skôr tréning tricepsu. Vzrastom menších potešia nástupné prahy. Pri všetkých vyklopených sedadlách zostane vzadu priestor tvaru vstavanej skrine. Piate dvere síce vytvoria doslova strechu, no sú nepraktické. Zbytočne ťažké, dlhé, a pri parkovaní v nákupných centrách neotvoríte kufor, pretože ste radi že ste sa s tak veľkým autom vôbec zmestili do parkovacieho boxu.

Dostatočne rýchly dom na kolesách

Po výkonnostnej stránke by ste ho nenazvali rýchlym, to sa od neho ani nečaká. Výkon 185 koní je tak akurát, aby ste držali krok s dnešnou premávkou a nezabili sa. Dvojlitrový diesel v ňom má aj prívlastok MildHybrid a je žiaľ dostupný len s manuálnou prevodovkou. V takomto type auta som  za automat, ale nevadí , kuriéri to takto zvládajú, tak prečo ja nie?

Späť k MildHybridnému systému. Reálne to nie je nič veľké, akurát má silnejšiu batériu a štartuje cez alternátor, takže štarty sú pocitovo jemnejšie. Na výber sú dva jazdné režimy. Normal a Eco, v ktorom auto citeľne uberie z výkonu, a ako som mal možnosť zistiť, na diaľnici nepustí nad 130km/h. Pri jazde po diaľnici, je akustický komfort v aute znesiteľný, ale zodpovedá jeho veľkosti.

Tej zodpovedá aj spotreba. Netreba sa nechať tým MildHybridnym systémom zmiasť. Z mojej skúsenosti takto. Diaľnica za 9 litrov, mesto za 8,6 a okresky za 7.4litra. Čo sú čísla primerané, a keďže má Tourneo Custom 70 litrovú nádrž, tankovanie nebude tak časté. Väčším problémom bude nádrž nájsť. Tri krát som musel obehnúť auto, kým som zistil, že otvor je hneď vedľa vodičových dverí. Samozrejme, tomuto trapasu som sa mohol vyhnúť čítaním manuálu. ( Tie sú ale pre ženy).

 

Len sa tak plavím

Jazdné vlastnosti tohto kolosu sú očakávane pohodlné. Auto je plavné a nerovnosti žehlí ako valec. Vďaka zadnému vzduchovému pruženiu sa zadní pasažieri nebudú po ceste cítiť akoby sa práve vrátili z misie na Blízkom východe.

 

Lepší ako veľké SUV

Aký je teda Ford Tourneo Custom? Kráľom tejto kategórie vozidiel je samozrejme Volkswagen Multivan, no Ford Tourneo Custom od kvalít Multivanu nie je vôbec ďaleko. Vyzerá výborne, vnútri nie je chladný, ako by ste od dodávky čakali, jazdí pohodlne, pripojíte v ňom aj klasickú práčku, a čo je hlavné, pre život je omnoho praktickejší, ako tie moje rifle s otravným zapínamím na gombíky.  

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (1 hlasov, priemerne: 5,00 z 5)
Loading...

Pridaj komentár