Na našich cestách je už dlhšie cítiť trend vanúci z krajiny pána Trumpa. Čím väčšie, tým lepšie. Vozíme sa na zbytočne veľkých kravách, ktoré sú na ceste asi tak obratné, ako Atilla Végh v ústave vied pri rátaní kvantovej fyziky. Všetci chcú vytŕčať, no pritom zapadajú. Pri nich je Focus Active príjemným osviežením. Na prvý pohľad síce vyzerá tuctovo, no vypovedá o Vás dobré veci.
Je to ako mať Nemeckú manželku s talianskymi koreňmi
Chlapec sa nezdá. Nepôsobí síce mohutne, ale kým ho váš starý otec obíde, zadýcha sa. Inak je to jednoducho o 15mm zvýšený Focus Kombi, s prídavným oplastovaním, nech vyzerá viac Indiana Jones a menej ako obchodný zástupca Jack.
Klasická karoséria je hlavným dôvodom mojej oslavy. Pretože aj napriek zvýšenému podvozku zostalo ťažisko relatívne nízko, čo je výborné pre radosť z jazdy. Podvozok je vynikajúci, istý vo väčšine situácií, s jemným náznakom vášnivej pretáčavosti na hrane, keď si Focusa pekne hodíte do zákruty. Je to ako mať Nemeckú manželku s talianskymi koreňmi.
Interiér je kombináciou utilitarizmu a pohodlia
Veľa odkladacích priestorov, jednoduché ovládanie a všetko kvalitne spojené dokopy. Ale luxus typu ambientné podsvietenie tu nenájdete. Taktiež žiaden elektrický kufor alebo nastavenie sedadiel.
Aj to je súčasťou aktívneho života. Nebyť príliš pohodlný. Z výbavy je tu dvojzónová automatická klíma, vyhrievané sedačky a volant, adaptívny tempomat a ostatné potrebné asistenčné systémy, ku ktorým nemám väčšiu výhradu.
Páči sa mi, že dozadu sa zmestím tak akurát, kufor pojme s pohodlím jedného veľkého psa a ešte zostane dostatok miesta na týždenný nákup. Zadné sedadlá sa skladajú jednoducho z kufra potiahnutím páčky. Samozrejme ako rodič detské sedačky do ISOFIXU, ktoré sú vzadu tri, rýchlo zapichnem a hotovo.
A deti? Tie si spredu pekne zamknem.
Prejdime k srdcu Focusu, klenotu inžinierstva. Motor 1.5 EcoBoost.
Má presne 110,6KW čo je na Ford až podozrivo presný údaj. V prepočte to je 150 koníkov, takže nejaký výkon už vyvinie. Podľava turba je citeľná menej ako pri autách konkurenčných značiek, no motoru sa citeľnejšie chce “až” od 2300 otáčok.
S nohou na plynovom pedáli cítiť jemné vibrácie trojvalca. Jeho väčším mínusom je, že tento motor je dostupný len s manuálnou prevodovkou, čo je fajn, pokiaľ ste horlivý zástanca šaltpáky. Ale buďme k sebe úprimní, ten 8 stupňový automat je lepší na každodenné používanie, aj spotrebu.
A ozaj, ohľadom nej, keďže je to trojvalec, čakal som výborné čísla, no 8.3l/100km za celý týždeň a 7l/100km pri kuracej nohe ma máličko sklamali. Ako keď má vaše prvorodené dieťa zle známky v škole, a vy rozmýšľate, po kom to vlastne je?
Active chce byť aktívny, avšak bez pohonu 4×4.
Keďže je Focus Active vyšší ako klasický o 15mm, mal by niečo prejsť terénom, štvorkolka mu určite pomôže. Až na to, že žiadnu nemá.
Active chce byť aktívny, avšak bez pohonu 4×4. Túto absenciu sa snaží prekonať stlačením tlačidla. Okrem klasických režimov Šport a Eco ponúka aj režim pre klzké povrchy, a nespevnenú cestu, ktorý vypne kontrolu trakcie.
Pre zistenie funkčnosti spomenutých vychytávok som si s Fordom Activia po poslednej skúške vyšiel trochu sa zablatiť. Sebavedomo v bielych teniskách. Výsledok? Pán, ktorý ma ťahal s jeho bágrom povedal, že tam zapadajú aj štvorkolky a že sa vlastne čuduje, že som sa dostal tak ďaleko. Obe nastavenia mi v tom pomohli, a to znamená, že fungujú.
Ford Focus Active Kombi, je suma sumárom výborným rodinným autom, a s cenou 28 000€ vo výbave v ktorej nič rozmarné nechýba nie je ani zbytočne drahý.
Je to výborné auto, pretože pojme rovnako veľa ako stredne veľké SUV, lepšie vyzerá a jazdí a spotrebuje podobné množstvo paliva, ktoré ako nám hovorí EÚ o 50 rokov nebude. Je preto lepší ako ktorékoľvek SUV typu Hyundai Tucson.
Ja ale viem, že Vy si ho aj tak nekúpite. Sme národ príliš zaťažený ukazovaním sa, porovnávaním a veľkosťou. Avšak pre tých, ktorí sa necítia až tak národne a hľadajú dobré rodinné auto, ktoré niečo prejde mimo asfaltu, no zároveň na ceste dokáže všetko čo má, pre Vás je Focus Active dobrým riešením. Škoda len tej štvorkolky…
Post Views: 160
Loading...
Mame ho. Milujem toto auto.