Určite to poznáte, stierače vám začnú zle stierať, voda v ostrekovačoch sa vám minie alebo zamrznú trysky ostrekovačov akurát v tej najnevhodnejšej chvíli. Dobrý výhľad z auta je však pre bezpečnú jazdu nevyhnutný.
foto: sxchu
Stierače
Gumičkám na stieračoch extrémne počasie neprospieva. Ani horúčavy, ani námraza. Veľmi efektívnym “kazičom” gumičiek stieračov je aj hmyz na čelnom skle.
Nedostatočne fungujúce stierače sú veľmi nepríjemné najmä v zime v čase odmäkku , keď sú cesty neustále vlhké, pokryté vrstvou soli a blata. Pri jazde po takomto koktejli špiny majú stierače čo robiť, aj keď práve neprší/nesneží. Veľmi nepríjemné je aj priame slnečné žiarenie cez mastné sklo.
Stierače sú často na pokraji nášho záujmu a všimneme si ich, až keď začnú vypovedať službu. Ich prácu im nijako neuľahčujeme a poriadne ich počas ich (poväčšinou) krátkeho života vytrápime. Najhoršie je v chvate pred cestou do práce primrznuté stierače nasilu odlepiť od skla. A priznajme sa, tenkú vrstvu námrazy takmer nikto z nás neoškrabkáva . Pustíme si vyhrievanie skla a po chvíľke postriekame ostrekovačmi a pustíme stierače. Pre mrazom skrehnuté gumičky je to ako priamy let do pekla.
Všeobecne sa odporúča kontrolovať stav gumičiek pred a po zime a meniť ich hneď ako začnú “šmuhovať”, alebo vŕzgať či vydávať iné zvláštne zvuky ☺
Ako sa starať o stierače?
Pravidelne čistite a odmasťujte sklo a stieracie gumy – námraza, mastnota, nečistota, prach a hmyz vytvárajú veľmi odolnú vrstvu, ktorú neodstránia ani tie najkvalitnejšie stierače.
Stierače umývajte pórovitou špongiou , bočné drážky v profile stieracej gumy musia byť čisté.
Odstraňujte voskový film zo skla po návšteve umývacej linky.
Po očistení skla sklopte stierače jemne späť na sklo. Nikdy ich nenechajte prudko spadnúť.
V zime nepoužívajte stierače skôr, ako rozmrazíte sklo, a v prípade primrznutia na sklo ich najprv jemne mechanicky uvoľnite.
Zmesi do ostrekovačov
Nikdy nemiešajte letnú a zimnú zmes! Nech vám nie je ľúto nepoužitej zmesi – ak si chcete ušetriť nervy, vystriekajte najskôr všetku neminutú zmes a až potom nalejte druhú. Ak totiž tieto dve spolu zreagujú, narobia vám viac starostí ako úžitku. Po chemickej reakcii totiž vznikne na skle mastný film, ktorý sa veľmi ťažko odstraňuje.
V zime odborníci neodporúčajú zmesi riediť na menej ako do -20 st. Celzia, resp. pri prechodnom oteplení dolievať zimnú zmes vodou. Ak takáto zriedená totiž ostane v tryskách, môže pri silných nočných mrazoch zamrznúť.
Rozmrazovanie trysiek nie je žiadny špás – treba na to veľa času. Pomôcť si môžte handrou namočenou v teplej vode, ktorú priložíte na trysky. Pomôcť môže aj dlhší pobyt v krytej garáži, kde neklesá teplota pod nulu.
Prípadne dolejte neriedenú nemrznúcu zmes (ideálne aspoň do -40 st. Celzia) a púšťajte ostrekovač v krátkych intervaloch (ale nie v kuse, aby ste si neodpálili motorček), kým sa Vám nepodarí ostrekovacou zmesou “pretlačiť” zamrznuté trysky.
Post Views: 451
Loading...
Pri starsich autach (viac ako 5000 km) nestaci sklo len umyvat a stierace nen vymenit. Je potrebne obcas sklo PRELESTIT a odstranit mikropory (z narazu vzduchu a mikrocastic), ktore stieracom stazuju pracu robia ich neucinnymi.
Lestenie skla je velmi jednoducha a velmi ucinna vec, ktoru velmi odporucma robit z casu a cas – najma ak badame ze stierace (aj ked nove na cistom skle) nestieraju, ako by mali.