Malé vany sú čoraz populárnejšie. Tieto obľúbené rodinné vozidlá sa stále viac rozrastajú. Výrobcovia ich vylepšujú, aby zákazníkom ponúkli veľký a flexibilný vnútorný priestor s čo najatraktívnejším obalom.
Opel otáľal s faceliftom Merivy dosť dlho a vďaka tomu sa zdá, že vytvoril automobil, ktorý zaujme minimálne otváraním dverí Flexdoors, ktoré nie je v automobilovej výrobe novinkou, no v sériovej výrobe ich často nevidno. Zadné dvere sa otvárajú proti smere jazdy, aby však opel zaručil bezpečnosť pasažierov, dajú sa otvoriť len pri zastavenom aute. No ich otváranie takmer do pravého uhla, by rozhodne malo poskytnúť lepší prístup do vozidla na zadné sedadlá.
Variabilitu vnútorného priestoru vytvára systém FlexSpace. Ide o vylepšený systém manipulácie s posuvnými a sklápateľnými zadnými sedadlami. Dokonca aj stredová konzola medzi prednými sedadlami je variabilná, Opel nazval tento systém FlexRail a predstavuje balík zameniteľných posuvných odkladacích schránok. Chýbať nebude ani systém Flexfix, teda upevnenie bicyklov na vyťahovateľnú plošinu ukrytú v nárazníku. Systém poznáme už z Corsy.
Dizajn exteriéru má nádych najnovších modelov značky Opel: Insignia a Astra. Nová Meriva dostala dlhší rázvor a širší rozchod kolies. Na ceste by mala byť teda stabilnejšia a aj komfort jazdy by mal byť lepší. Ponuku motorov automobilka zatiaľ bližšie neuviedla, no Meriva by mala byť dostupná so šiestimi preplňovanými agregátmi s výkonom od 75 do 140 koní.
www.opel.sk
S tou “zapchou” mas asi pravdu, ak sa stretnu medzi dverami dvaja urasteny typci, ale kedze je to auto asi primarne vymyslane pre rodiny s detmi, tak asi to bude vacsinou pouzivane tak, ze pockas, kym sa usadia deti, rspt. ich usadis do sedacky a nastupis. Ono to auto vyzera dost male na obrazku, real je vzdy trochu iny. Vraj ta nova Meriva oproti starej riadne narastla (ze uz skoro ako Scenic) a co som cital nejake testy, tak vacsina si to pochvaluje.
Z aktualnych aut to maju este Rolsy – aj Ghost aj Phantom, takze ak clovek setri na Rolsa, moze si to zatial natrenovat…
Pouzivalo sa to na autách z pociatku predchadzajuceho storocia a fiziologicky je to ovela prirodzenejsi sposob otvarania a hlavne zatvarania. Malo by to vyznam, keby tam nebol stredovy stlpik – jednak pri nastupovani, ale aj pocitovo by bol interier vzdusnejsi…takto to chapem skor ako pokus o odlisenie sa, kedze auta tejto kategorie su naozaj velmi podobne…ale odvaha sa ceni – a hlavne u nemeckych vyrobcov je to raritka…
si myslim ze sa pri nastupovani aj vystupovani celej rodiny vytvori “zapcha” v priestore medzi otvorenymi prednymi a zadnymi dverami … tato koncepcia sa neujala u ziadneho rodinneho auta, ci?