Po predstavení modelu Juke verejnosti na ženevskom autosalóne v marci tohto roka sa zdvihla vlna záujmu zákazníkov. Spoločnosť Nissan sa preto rozhodla prijímať objednávky u dílerov značky Nissan už od 1. júna 2010.
Nissan Juke bude dostupný vo viacerých verziách, ktorých ceny sa budú pohybovať v nasledovných cenových reláciách:
Úroveň výbavy | Cena (vrátane DPH) |
Visia | od 14.990 EUR |
Accenta | od 16.640 EUR |
Tekna | od 18.090 EUR |
Díleri začnú prijímať objednávky od 1. júna, záujemcovia o toto vozidlo sa môžu zaregistrovať aj on-line na zákazníckej webovej stránke Nissanu [www.nissan.cz/juke] a tím Nissanu pre vzťahy so zákazníkmi im poskytne ďalšie informácie.
Dodávky zákazníkom sa začnú v októbri. Verzie vozidla Juke s pohonom prednej nápravy sa budú vyrábať v závode Nissanu pri meste Sunderland v Spojenom kráľovstve, spoločne s vozidlami Note, Qashqai a Qashqai+2. Verzie s pohonom všetkých štyroch kolies bude vyrábať závod Nissanu v japonskom meste Oppama.
Simon Thomas, senior viceprezident pre predaj a marketing Nissanu v Európe, k možnosti príjmu objednávok na vozidlo Juke hovorí: „Zaplavila nás vlna záujmu a otázok zákazníkov, ktorí chceli vedieť, kedy si môžu vozidlo Juke objednať. Preto sme sa rozhodli začať s prijímaním objednávok. Dopytom po vozidle Juke sme veľmi nadšení, keď uvážime, že dodávky sa začnú až na jeseň. Teraz, po oznámení cien, očakávame, že sa záujem o Juke ešte zvýši.”
A dodáva: „Juke zavŕši náš rad crossoverov a upevní tak pozíciu Nissanu ako priekopníka v tomto segmente. Úspech vozidla Qashqai nás presvedčil o tom, že je tu veľa záujemcov o kúpu auta, ktorým doterajšia ponuka na trhu pripadala neatraktívna. Juke im dá niečo skutočne nové a vzrušujúce.”
Najmenší Juke dopĺňa radu crossoverov
Model Juke posilní vedúcu pozíciu Nissanu v oblasti crossoverov a zvýši celkový počet crossoverov v ponuke na štyri: Juke, Qashqai, Qashqai+2 a Murano. S dĺžkou 4,13 m je Juke menším bratom vozidla Qashqai, ale vďaka svojmu odvážnemu vonkajšiemu vzhľadu mu rozhodne nechýba sebavedomie! Záujemcom o malé vozidlo sa tak ponúka originálna alternatíva k tradičným a nenápaditým hatchbackom, ktoré v súčasnosti dominujú segmentu B v Európe.
Ako crossover v sebe Juke spája rysy výrazne odlišných koncepcií automobilov: SUV a športového hatchbacku. V spodnej časti karosérie sú badateľné vplyvy SUV s výraznými podbehmi kolies a robustnými tvarmi karosérie, no svoju vysokú a skláňajúcu sa ramennú líniu a profil okien akoby prevzal od športového kupé.
Emocionálne pôsobiace vyhotovenie prednej časti kombinuje guľaté svetlá zapustené hlboko do výraznej čelnej masky so štíhlymi svetlometmi v hornej časti predných blatníkov, v podstate až nad prednými kolesami.
Vzadu sú svetlá, ktoré sa nechali inšpirovať vzhľadom svetiel vozidla 370Z, umiestnené v zadných partiách a len zdôrazňujú dojem sily a dynamiky.
Originalita dizajnu sa však neobmedzuje len na exteriér. Aj interiér ponúka atraktívne a neobvyklé prvky. Stredová konzola našla inšpiráciu v tvaroch palivovej nádrže motocykla a aj prístroje a ich kryt sú podobné svojim motocyklovým náprotivkom.
Bez konkurencie?
Celkovo vzaté nemá Juke žiadneho konkurenta, pokiaľ ide o štýl a pozíciu na trhu – zákaznícky prieskum Nissanu ukázal, že zákazníci sú sklamaní nedostatkom originality v segmente malých vozidiel. Práve táto originalita je však to, s čím Juke prichádza.
Napriek jeho okúzľujúcemu vzhľadu však zákazníci nemusia pri každodennom používaní robiť žiadne kompromisy. Život v kabíne je pohodlný, príjemný a praktický. Pomocou celkom nového interaktívneho rozhrania Nissan Dynamic Control System môže vodič ľahko a rýchlo meniť nastavenia klimatizácie a dynamických prvkov vozidla bez toho, aby sa stretával s množstvom ovládačov alebo študoval nespočetné systémové ponuky.
Nákladový priestor má objem 251 l a vo verziách s pohonom prednej nápravy disponuje úložnými priestormi pod podlahou. Zadné sedadlá sa delia a sklápajú v pomere 60:40.
Ako je na tom po technickej stránke?
Juke bude dostupný s celkom novým zážihovým motorom s turbodúchadlom a priamym vstrekovaním s objemom 1,6 litra, ktorý je schopný vyvinúť výkon 140 kW (190 k) a krútiaci moment 240 Nm. V ponuke je aj atmosférický vznetový motor s objemom 1,6 litra (117 k a 158 Nm) a vznetový motor dCi s objemom 1,5 litra (110 k a 240 Nm).
Pokiaľ ide o prevodovku, benzínová 1,6 litra s turbodúchadlom a pohonom prednej nápravy je dostupná so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Prevodovka Nissan XTRONIC CVT so šesťstupňovým manuálnym režimom bude dostupná v najvyšších verziách s pohonom všetkých kolies a zážihovým motorom s turbodúchadlom. K atmosférickému zážihovému motoru s objemom 1,6 litra sa dodáva buď päťstupňová manuálna prevodovka alebo modernizovaná prevodovka XTRONIC CVT, pričom 1,5-litrový diesel bude dodávaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.
Vysokovýkonný zážihový motor je k dispozícii so systémom pohonu všetkých kolies novej generácie Nissan ALL-MODE 4×4-i využívajúcim technológiu smerovania krútiaceho momentu. Táto technológia zvyšuje stabilitu a živosť pri dynamickej jazde tým, že v zákrutách posiela viac krútiaceho momentu na vonkajšie koleso, čo potláča nedotáčavosť, a tak umožňuje rýchlejší prejazd zákrutami.
Zdroj: PR Nissan Europe
Úroveň výbavy
Cena (vrátane DPH)
Visia
od 14.990 EUR
Accenta
od 16.640 EUR
Tekna
od 18.090 EUR