Prečo mať veľa detí?

PR 0

Každého rodiča zaujímajú pri výbere auta najmä bezpečnosť a priestor. Mercedes triedy B uspokojí aj tých najnáročnejších.

Keď za vami prebieha boj o nadvládu na zadnom sedadle, jeden pár očí nemusí stačiť. Preto má nová triedy B v rezerve ešte sériový systém predvídania a prevencie kolízií COLLISION PREVENTION ASSIST. Systém sa pozerá dopredu aj vtedy, ak náhodou riskujete krátky pohľad dozadu. Až desať ďalších asistenčných systémov sa stará o to, aby nová trieda B bola pre vašu rodinu mimoriadne bezpečným útočiskom. Veď na palube je to najcennejšie, čo máte.

Veľkorysý pohodlný priestor zaručuje až päť miest na sedenie. To však detským pasažierom nestačí. Potrebujete v aute uložiť všetko, bez čoho sa vaši najmenší nezaobídu. Do batožinového priestoru s objemom 486 litrov zmestíte kočík aj nákupy na celý týždeň. Vďaka voliteľnému systému EASY VARIO PLUS získate ešte viac priestoru.

A tam, kde sa dnes na zadnom sedadle hompáľajú detské nôžky, zajtra nájdu dostatok miesta vaše dospievajúce deti.

Nový, tradične priestranný Mercedes-Benz triedy B (dĺžka/šírka/výška: 4 359/1 786/1 557 mm, priemer otáčania iba 11 metrov), poskytuje tvarmi limuzíny s takmer kolmou zadnou časťou nielen veľa miesta ale zároveň presvedčuje aj dynamikou vzhľadu. Je takmer o 5 cm nižší a o 86 mm má od vozovky nižšie aj sedadlá, ktoré sú na prianie zákazníkov vzpriamenejšie, čo v oboch prípadoch ďalej zvyšuje pohodlie. Vďaka vycizelovaným aerodynamickým tvarom má vo svojej triede s odstupom najnižší koeficient odporu vzduchu cW = 0,26. Interiér novinky vylepšujú vysokokvalitné materiály a jemne štruktúrované povrchy, ušľachtilé detaily, precízne spracovanie a viaceré prvky doposiaľ použité iba vo vyšších triedach vozidiel.

Svetovú premiéru trieda B absolvovala už na IAA vo Frankfurte (13. až 25. september 2011). Do Európy, aj na Slovensko sa začala dodávať v novembri 2011.

Nový asistenčný a brzdový systém v sérii

Svetovou novinkou v kompaktnom segmente je sériové vybavenie triedy B radarovým systémom na výstrahu pri hroziacej kolízii s adaptívnym brzdovým asistentom, ktorý zníži riziko nárazu vozidla do prekážky. Asistenčný systém COLLISION PREVENTION ASSIST upozorní nepozorného vodiča opticky a akusticky na zistenú prekážku a pripraví brzdového asistenta na čo najpresnejšie brzdenie. Toto brzdenie sa spustí, keď vodič výrazne stlačí brzdový pedál.

Na rozdiel od systémov nachádzajúcich sa na trhu v kompaktnej triede u nového brzdového asistenta COLLISION PREVENTION ASSIST nejde o čisto mestský systém na minimalizáciu zanedbateľných škôd. Cieľom tohto moderného riešenia je ochrana pred typickými prípadmi nárazu do prekážky v nebezpečných dopravných situáciách pri rýchlosti nad 30 km/h. Mercedes-Benz očakáva, že s novým bezpečnostným systémom docieli významné zníženie počtu nehôd.

Do triedy B bol prevzatý celý rad ďalších asistenčných systémov z vyšších modelových radov. Medzi ne patria:

  • adaptívny asistent osvetlenia vozidla
  • asistent mŕtveho uhla a asistent udržiavania jazdného pruhu
  • ATTENTION ASSIST (sériová výbava)
  • asistent sledovania povolenej rýchlosti (rozpoznávanie dopravných značiek)
  • aktívny parkovací asistent
  • funkcia brzdy HOLD (sériová výbava v prípade 7G-DCT)
  • asistent rozjazdu na stúpaní s funkciou Hill Hold
  • LINGUATRONIC
  • cúvacia kamera
  • DISTRONIC PLUS

Pohon: latkou je čo najvyššia úspornosť

Agilnej a úspornej jazde novej triedy B prispievajú nové štvorvalcové motory i nové prevodovky (spoločne štvorbodovo uložené s cieľom maximálne znížiť hlučnosť), interne vyvinuté aj vyrábané.

Benzínové motory s priamym vstrekovaním tretej generácie budú k dispozícii najskôr so zdvihovým objemom 1,6 litra: pri B 180 s výkonom 90 kW (122 k) a B 200 s výkonom 115 kW (156 k). Maximálny krútiaci moment 200 respektíve 250 Nm bude pri oboch k dispozícii už od 1 250 otáčok za minút. Dieselové motory so systémom priameho vstrekovania Common Rail tretej generácie so zdvihovým objemom zníženým na 1,8 litra: pri B 180 CDI s výkonom 80 kW (109 k), maximálny krútiaci moment 250 Nm od 1 400 ot./min. a pri B 200 CDI 100 kW (136 k), maximálny krútiaci moment 300 Nm od 1 600 ot./min.

Nová, prvýkrát v triede B použitá dvojspojková prevodovka 7G-DCT je veľmi kompaktná a vďaka siedmim rýchlostným stupňom extrémne variabilná v prispôsobení sa otáčkam motora. Použitím elektrického čerpadla oleja prevodovka podporuje funkciu štart – stop, radí bez prerušenia ťažnej sily a spája komfort automatu s úspornosťou manuálnej prevodovky.

Rovnako kompaktná, nová 6-stupňová manuálna prevodovka je koncipovaná ako trojhriadeľová blízka k DCT. Charakterizuje ju vysoký komfort radenia, nízka sila potrebná na radenie, malé vnútorné trenie a nízka hmotnosť.

Úspory prináša i elektromechanické riadenie, ktorého posilňovač spotrebováva energiu iba vtedy, keď je použitý. Výrazne vyššej dynamike jazdy zasa prispieva nielen znížené ťažisko, ale aj nová zadná náprava s lichobežníkovými závesmi a zdokonalenie elektronického stabilizačného programu ESP®.

Vnútorný dizajn: nová dimenzia vysokej kvality

Vysokokvalitné materiály a jemne štruktúrované povrchy, ušľachtilé detaily, precízne spracovanie a nová veľkorysosť – interiér triedy B posúva vyššie latku v segmente kompaktnej triedy.

Mnohé vyhotovenia boli doteraz vyhradené vyšším automobilovým triedam a zodpovedajú osobitným nárokom Mercedes-Benz v otázkach vzhľadu a hodnoty. Napríklad prístrojová doska je na želanie potiahnutá kožou ARTICO a má ozdobné šitie. Štyri balíky výbavy (balík pochrómovaných doplnkov, športový, exkluzívny a nočný balík) umožňujú individualizáciu podľa osobného vkusu.

V interiéri na prvý pohľad zaujme veľký, trojrozmerne tvarovaný dekoratívny prvok, ktorý siaha cez celú prístrojovú dosku. Je k dispozícii v štyroch variantoch, ktoré pokrývajú široké spektrum – od moderného cez športový až po klasický štýl. Spoločný pre všetky verzie je dojem vysokej hodnoty, ktorý okrem vizuálneho a hmatového zážitku zahŕňa samozrejme aj ľahkú údržbu a dlhú životnosť.

3-ramenný volant so sponou v strednom ramene, združený prístroj so štyrmi analógovými okrúhlymi prístrojmi a visiacimi ručičkami, ako aj sedadlá s kontrastnými ozdobnými švami podčiarkujú športové ambície.

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (6 hlasov, priemerne: 3,80 z 5)
Loading...

Pridaj komentár