Na autosalóne v Ženeve bolo predstavené ďalšie auto vyrábané na Slovensku. Bola som zvedavá, ako vyzerá, tak som si našla zopár fotiek a poviem vám, že sa mi zapáčilo na prvý pohľad. Zaujímavý však nie je len jeho vzhľad, ale aj pomer cena-kvalita a množstvo vychytávok, ktoré uľahčia a spríjemnia jazdu najmä nám ženám.
Ceny a výbava
Najlacnejšia benzínová verzia (motor 2,0i s výkonom 163 koní), s 5 stupňovou manuálnou prevodovkou so základnou výbavou Classic vás vyjde na 18 599 EUR. Najlacnejší diesel so 6 st. manuálnou prevodovkou v základnej výbave stojí 21 299 EUR.
Už základná výbava Classic je však veľmi slušná, najmä čo sa bezpečnosti týka – 6 airbagov, brzdové bezpečnostné systémy ABS+EBD, stabilizačný systém ESP, protipreklzový systém TCS a systém zabraňujúci prevráteniu vozidla ROP, asistent pre rozjazd do kopca HAC a pre zjazd z kopca DBC, varovné svetlá pri núdzovom brzdení, Isofix.
Ďalej sú to strešné lyžiny, autorádio s CD a MP3, elektrické okná, centrálne zamykanie + alarm, manuálna klimatizácia, funkcia komforného blikania – trojklik a novinka – kontrolka ekologického štýlu jazdy. Systém vyhodnotí váš štýl jazdy a pomocou zeleného, bieleho alebo červeného svetielka vám dá vedieť, či jazdíte ekologicky. Blikaním počítadla kilometrov vás upozorní, že by ste mali preradiť. Veľmi užitočná vecička ☺.
Predné hlmovky, automatické zapínanie svetiel, rozšíriteľná slnečná clona s osvetlenými zrkadielkami, kožený volant a Bluetooth handsfree ponúkajú vo výbave Comfort.
Ak si priplatíte, vo verzii Style okrem 17 palcových zliatinových kolies získate vyhrievané predné i zadné sedadlá, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, tempomat, inteligentný parkovací asistent, ktorý zvládne zacúvať medzi stojace vozidlá úplne sám a dažďový senzor – teda všetko pre pohodlnejšiu jazdu.
Výbava Premium obsahuje kožený interiér, bezkľúčové ovládanie, parkovaciu kameru a 18 palcové zliatinové disky.
Automatická prevodovka je snom mnohých žien, vo verzii Style a Premium ju môžte mať za 1500 EUR.
Batožinový priestor
Až 590-litrový batožinový priestor oproti predchádzajúcej verzii narástol do dĺžky o 67 mm dlhší a o 8 mm do šírky, jeho výška sa,však zmenšila o 80 mm. Škoda len, že sa zadné sedadlá nedajú sklápať každé jednotlivo.
Bezpečnosť
Vďaka vylepšeniam vo výstuži karosérie dosiahol nový Hyundai ix35 päť hviezdičkové hodnotenie pri nárazoch spredu a zboku v testoch EURO NCAP.
Pri núdzovom brzdení sa automaticky rozsvietia varovné svetlá, čo pomáha znížiť riziko nárazu zozadu. Novinkou sú aj aktívne opierky hlavy, ktoré sa spúšťajú zaťažením operadla váhou cestujúceho a automaticky sa sa pohybujú vpred a vzad. Pomáhajú tak predchádzať zraneniam hlavy, krku a trupu pri nárazoch.
Rozšírená záruka
Ďalším plusom je 12 ročná záruka na neprehrdzavenie karosérie, 5 ročná záruka bez obmedzenia počtu kilometrov (aj na lak) + 5 ročné asistenčné služby + 5 zľavnených servisných prehliadok.
Som zvedavá, ako Hyundai ix35 uspeje v konkurencii Fordu Kuga, Škoda Yeti, Nissan Quashqai či svojej “sestry” Kia Sportage, taktiež vyrábanej na Slovensku.
Zdroj: www.hyundai.sk