Na slovenský trh prichádza nový CITROËN C4

barbora 0

Rok 2011 bude v znamení viacerých noviniek, či už pôjde o celkom nové modely, alebo vynovené osvedčené modely, ako je aj nová generácia CITROËNu C4.

Nová C4 je oproti svojej predchodkyni elegantnejšia, ponúka viac priestoru pre posádku, batožinu a drobnosti. Okrem toho sa pýši 5 hviezdičkami v teste bezpečnosti EURO NCAP a viacerými inováciami v technike. Tak ako ostatné značky, aj CITROËN nastúpil na cestu ekologickej zodpovednosti a v novej C4 ponúka aj mikrohybridný pohon zosobnený motorom e-HDi.

Novú C4 môžte mať od 12.740 EUR (benzín VTi, 95 koní, výbava Attraction/najnižšia/).

Viac elegancie

Nový CITROËN C4 sa na prvý pohľad vyznačuje pocitom robustnosti a stability, pod čo sa podpisujú vyvážené proporcie a karoséria, ktorá sedí nízko nad kolesami. Vzadu sa po prvý raz predstavil nový kryt batožinového priestoru s veľmi čistými tvarmi, novým logom a originálnymi zahnutými svetlometmi, ktoré podčiarkujú sebavedomie kompaktného vozidla.

O presnosti spracovania svedčia minimálne medzery medzi jednotlivými dielcami karosérie a ich veľmi dobré vzájomné lícovanie, rôzne chrómové doplnky (predný a zadný nárazník, obruby okien…) a tvar kolies z ľahkých zliatin s diamantovým povrchom, ktoré ozvláštňujú celú siluetu vozidla.

Na výber budete mať z 10 farebných odtieňov a disky s rozmerom 15 až 18 palcov.

Interiér je zostavený elegantne a racionálne, dostal nové povrchové materiály, ktoré zvyšujú jeho hodnotu.

Keďže väčšina vodičov si čoraz viac potrpí na funkčnú ergonómiu, ktorá napomáha pri šoférovaní, prístrojová doska sa dostala pred vodiča priamo do osi jeho tela a všetky ovládacie prvky mu ideálne padnú do ruky:

  • tri kruhové ukazovatele spájajú návrat k zobrazovaniu analógových a digitálnych údajov a vďaka efektu hĺbky a kontrastu poskytujú jedinečnú čitateľnosť.
  • nový, prepracovaný volant s ovládacími prvkami pre najčastejšie používané funkcie, ktoré sú rozdelené do presne určených skupín (audio, telefón, tempomat/obmedzovač rýchlosti, komfort).

Viac priestoru

Nový CITROËN C4 je priestrannejší, variabilnejší, ale zároveň aj útulnejší, ako jeho predchodca. Vozidlo prichádza predovšetkým s novou koncepciou v triede kompaktných automobilov:

  • kompaktné rozmery zostávajú nemenné: 4,33 m na dĺžku (+ 5 cm), 1,79 m na šírku (+ 2 cm) a 1,49 m na výšku (+ 3 cm).
  • zmenil sa spôsob nastupovania do vozidla a upravil sa vnútorný priestor, z čoho ťažia cestujúci na zadných sedadlách a to najmä v oblasti hlavy.
  • batožinový priestor je spomedzi konkurentov najväčší (až 408 litrov) a veľmi dobre využiteľný (pravidelné tvary, nízko umiestnená a krátka nakladacia hrana, vnútorné úložné priestory).

Pribudli aj odkladacie priestory na každodenné drobnosti: priestranná skrinka pred spolujazdcom, priečinky v predných dverách, ktoré pojmú fľašu s objemom 1,5 litra, zásuvky pod prednými sedadlami, schránky v stredovej konzole a predovšetkým prevratná novinka v podobe veľkej priestrannej konzoly medzi prednými sedadlami rozdelená na 4 zóny s rozdielnymi úložnými priestormi.

Najnovšou súčasťou je veľká klimatizovaná a osvetlená priehradka v prednej časti, ktorú kryje zasúvacia roletka. Zmestia sa do nej až štyri fľaše s objemom 0,5 litra a obsahuje aj vyberateľnú poličku, ideálne umiestnenú pred zásuvkami určenými na pripojenie externých hudobných zdrojov. Druhá hlavná odkladacia priehradka sa nachádza pod prednou stredovou lakťovou opierkou. Zmestia sa do nej CD a takisto ukrýva aj zásuvku na 230V.

Osvedčené motorizácie

Nový CITROËN C4 využíva motorizácie, ktoré spĺňajú ekologickú normu Euro V a počas prevádzky sa osvedčia ako ekologické a úsporné: 4 dieselové motorizácie HDi (HDi 90 FAP, HDi 110 FAP, e-HDi 110 FAP a HDi 150 FAP) ako aj 3 benzínové motory (VTi 95, VTi 120 a THP 155). Motory THP 155 a e-HDi 110 FAP sa spájajú so 6-stupňovou robotizovanou prevodovkou. Jednotky HDi 110 FAP a HDi 150 FAP sa spájajú so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. No a nakoniec motor VTi 120 je v ponuke s manuálnou 5-stupňovou alebo automatickou 4-stupňovou prevodovkou.

Emisie CO2 naftových motorov nového modelu CITROËN C4 sa systematicky dostávajú pod hodnotu 130 g/km, hodnoty benzínových motorov sa pohybujú medzi 140 g/km a 162 g CO2/km.

Nový CITROËN C4 dostal aj signalizáciu správneho momentu zmeny prevodového stupňa smerom nahor, ktorý sa dostal do stredu prístrojovej dosky a výrazne prispieva k ekonomickej a ekologickej jazde.

Nová generácia mikrohybridných pohonných jednotiek e-HDi

Viacero pohonných jednotiek nového modelu CITROËN C4 získalo technológiu e-HDi. Táto technológia kombinuje novú generáciu systému Stop&Start, alternátor spojený so štartérom a naftový motor. Umožňuje okamžité vypnutie a opätovné naštartovanie motora v situáciách, kedy vozidlo stojí a s robotizovanou šesťstupňovou prevodovkou aj pri spomaľovaní pod rýchlosť 8km/h (červená na semaforoch, dopravné zápchy…). Základné funkcie komfortnej výbavy (klimatizácia, rádio…) a asistenčné systémy (riadenie, ESP…) fungujú aj v momente, keď vozidlo stojí. Toto zariadenie umožňuje zníženie spotreby paliva naftových motorov HDi a emisií CO2 až o 15 %.

Viac pokoja na palube

Nový CITROËN C4 prináša viacero prvkov, ktoré ochraňujú vodiča, cestujúcich aj ostatných účastníkov cestnej premávky:

  • jedinečný systém ultrazvukového snímača mŕtveho uhla, ktorá informuje vodiča o prítomnosti ďalšieho vozidla v mŕtvom uhle. Využíva na to oranžovú diódu umiestnenú v rohu spätného zrkadla. Funguje v rýchlostiach od 12 do 140 km/h a kontroluje vopred určený priestor, ktorý sa nachádza 5 m za zadným nárazníkom a 3,5 m nabok od vozidla.
  • programovateľný tempomat/obmedzovač rýchlosti. Vodič si môže do pamäte uložiť až 5 hodnôt rýchlosti a v priebehu jazdy ich jednoducho vyvolať a nastaviť, aby dodržiaval všetky dopravné predpisy.
  • predné hmlovky so statickým osvetľovaním zákrut a križovatiek, ktoré umožňujú dodatočné osvetlenie vnútornej časti zákruty a tým zvyšujú viditeľnosť a bezpečnosť v zákrutách a na križovatkách. Môžu sa spustiť dvoma spôsobmi: zapnutím príslušnej smerovky, alebo natočením volantu o viac ako 60°. Hmlové svetlomety zväčšia svetelný uhol až o 75° na pravú alebo ľavú stranu od vozidla.
  • CITROËN eTouch, ktorý buď automaticky alebo na pokyn vodiča zrealizuje núdzové volanie a na základe zabudovanej SIM karty (v závislosti od krajiny bezplatne a 24 hodín denne, 7 dní v týždni) aktivizuje a navedie záchranné zložky na presné miesto, kde sa práve nachádza vozidlo, čo v prípade nehody výraze urýchli zásah.

Zdroj a foto: CITROËN

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (Žiadne hodnotenia)
Loading...

Pridaj komentár