Citroën C4 Picasso a Grand C4 Picasso

TS Citroen 0

Visiospace, presvetlené vozidlo C4 Picasso a Grand C4 Picasso, dva kompaktné vany značky Citroën, sa zjednotia s novým imidžom značky a dostanú mikrohybridnú technológiu e-HDi.

Od začiatku predaja si obe karosárske verzie pripísali viac ako 650 000 predaných kusov a teraz prišiel čas na niekoľko úprav týkajúcich sa vzhľadu a pohonných jednotiek.

CITROËNY C4 Picasso a Grand C4 Picasso, ktoré sa vďaka veľkému panoramatickému čelnému sklu vyznačujú mimoriadne presvetleným interiérom, dostali na prednú masku chladiča a veko batožinového priestoru nové logo značky Citroën a novú svetelnú identifikáciu v podobe LED v prednom nárazníku pod hlavnými svetlometmi, ktoré fungujú ako denné svetlá a nevypínajú sa ani pri prepnutí do režimu stretávacích svetiel.

Inštalácia mikrohybridnej technológie e-HDi spája systém Stop&Start druhej generácie spolu s robotizovanou prevodovkou a motorom HDi 110 FAP. To znamená, že vozidlo ponúkne vodičovi vyšší komfort jazdy, nižšiu spotrebu paliva (4,8 l/100 km) a výraznú redukciu škodlivých emisií CO2 (125 g/km).

CITROËNY C4 Picasso a Grand C4 Picasso navyše môžu mať vo výbave aj zariadenie CITROËN eTouch, balíček služieb založených na núdzovom volaní a asistenčných službách, virtuálnu servisnú knižku a poradcu ekologickej jazdy.

Nové vozidlá sa začnú predávať od tretieho štvrťroku 2010.

 

Nový, elegantnejší vzhľad

CITROËNY C4 Picasso a Grand C4 Picasso dostanú viacero úprav smerujúcich k posilneniu elegantného vzhľadu ako napríklad:

  • na mriežku chladiča a dvere batožinového priestoru sa dostane nové logo značky, ktoré sa bude nachádzať aj v strede kolies z ľahkých zliatin, v strede volantu a na diaľkovom ovládaní centrálneho uzamykania;
  • do ponuky farebných vyhotovení modelového radu C4 Picasso sa dostane kombinácia Black Top, ktorá umožňuje spojenie jedného zo šiestich farebných odtieňov laku karosérie v spojení so stĺpikmi karosérie a strechy v čiernej trblietavej farbe;
  • obe karosárske verzie dostanú spoločný predný nárazník s dennými LED svetlometmi, ktorý doteraz používala iba verzia C4 Picasso (5-miestna);
  • obe karosárske verzie dostanú nové predné svetlomety s bielymi smerovkami;
  • na C4 Picasso sa dostanú zadné svetlomety s čiernym orámovaním;
  • úroveň výbavy Exclusive dostane ozdobné chrómované lišty na vonkajšie kľučky dverí;
  • úroveň výbavy Exclusive dostane novú povrchovú úpravu palubnej dosky ako aj poťahy sedadiel a výplní dverí.

 

e-HDi: mikrohybridná technológia znižuje emisie a spotrebu

Nový mikrohybridný systém e-HDi sa dodáva v spojení s motorom HDi 110 FAP a robotizovanou prevodovkou BMP6.

Mikrohybridná technológia je založená na druhej generácii funkcie Stop&Start. Funkcia vypínania motora využíva alternátor spojený so štartérom s upraveným výkonom. Jeho výkon vzrástol oproti predchádzajúcej generácii o 70% na 2,2 kW a konštruktéri do neho integrovali aj výkonovú elektroniku.

Rýchle a prehľadné štartovanie motora trvá 400 ms, čo je polovica času, ktorý na rovnaký úkon potrebuje konvenčný štartér.

Použitie remeňového prevodu namiesto ozubených kolies bežného štartéra odstránilo hluk pri štartovaní motora.

Použitím dvojhmotového zotrvačníka, utesneného zásobníka vzduchu a rýchlejším poklesom otáčok sa podarilo eliminovať vibrácie pri vypínaní a opätovnom štartovaní motora.

Do elektrickej sústavy vozidla pribudlo zariadenie e-booster, ktoré umožňuje krátkodobo zvýšiť dodávku elektrickej energie do alternátora, aby mohol pracovať spolu s batériou ako sériovo zapojený zdroj. Toto zariadenie umožňuje viacero výhod:

  • zvýšenie pretekajúcej energie, čo zlepší účinnosť opätovných štartov a rozšíri teplotné rozpätie až do -5 °C;
  • podporu elektroinštalácie vozidla vyrovnávaním poklesu napätia pri zvýšenom odbere štartéra, čo umožní jednoduchšiu prácu svetlometov, stieračov, klimatizácie či audiosústavy;
  • optimalizáciu nabíjania batérie a energetických nárokov rekuperáciou energie získanej pri brzdení a tým pádom aj zvýšenie brzdného účinku motora.

CITROËNY C4 Picasso aj Grand C4 Picasso dostali výkonnejšie dimenzovanú batériu, ktorá vydrží až 600 000 cyklov opätovného štartovania.

Obidve karosárske verzie dostali upravené silentbloky uchytenia motora, čo vedie k pokojnejším prejavom vozidla pri vypínaní motora a jeho opätovnom štartovaní.

Úpravami sa podarilo dosiahnuť veľký pokrok predovšetkým v oblasti spotreby paliva a množstva vypúšťaných emisií CO2. CITROËN C4 Picasso spotrebuje v zmiešanom režime v priemere 4,8 l nafty/100 km (Grand C4 Picasso 5,0 l/100 km), čo zodpovedá vypúšťaniu 125 (130) g CO2/km.

V mestskom cykle môže dosiahnuť zníženie spotreby paliva a množstva vypustených emisií až 15 %.

 

CITROËN eTouch pre stále spojenie

CITROËN eTouch je k dispozícii aj pre CITROËNY C4 Picasso a Grand C4 Picasso. Ide o zariadenie, ktoré buď automaticky alebo na pokyn vodiča zrealizuje núdzové volanie a na základe zabudovanej SIM karty (v závislosti od krajiny bezplatne a 24 hodín denne, 7 dní v týždni) aktivizuje a navedie záchranné zložky na presné miesto, kde sa práve nachádza vozidlo, čo v prípade nehody výraze urýchli zásah. Zariadenie okrem toho obsahuje aj virtuálnu servisnú knižku a poradcu ekologickej jazdy.

Realizácia telefonátov prostredníctvom CITROËN eTouch pracuje úplne nezávislo. Systém je vybavený modulom GPS a zabudovanou SIM kartou, ktorá si počas celej prevádzky nevyžaduje žiadnu predplatenú službu. Na palube vozidla sa nachádzajú dve tlačidlá. Jedno SOS na núdzové volanie (hovor sa môže v prípade nehody spustiť automaticky), druhé s dvojitým šípom slúži na spojenie s asistenčnou službou.

Núdzové volanie umožňuje skrátiť čas potrebný na príchod záchranných jednotiek aj v prípade, že ste sa stali svedkom alebo obeťou zločinu.

Obe služby sú bezplatné a nepretržite dostupné.

 

Zdroj: PR CITROËN

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (2 hlasov, priemerne: 3,00 z 5)
Loading...

Pridaj komentár