Nová generácia OPEL ANTARA má viacero technických vylepšení a vynovený dizajn nesúci viacero prvkov spoločných pre všetky modely OPEL.
Podľa slov jej tvorcov SUVčka sú čoraz obľúbenejšie, v Európe SUV vlastní jeden z desiatich ľudí, na Slovensku je každé ôsme nové kúpené auto SUV (zdroj: www.zapsr.sk). Zo štatistík OPELu vyplýva, že o SUV majú v Nemecku záujem najmä starší ľudia, ktorým pomáha udržať si po skončení práce ich status v spoločnosti, poskytuje dostatok pohodlia a dajú sa s ním podnikať aj výlety napríklad do prírody, na lyžovačku a pod.
U nás je zreteľný trend, kedy za volantom SUV vidíme častejšie ženy, v ktorých vyšší posed za volantom vyvoláva väčší pocit istoty a bezpečia na cestách. A povedzme si otvorene, aj zapínanie dieťaťa do autosedačky je omnoho pohodlnejšie, keď sa pritom nemusíme zohýbať 🙂
Priestor pre rodinu
ANTARA ponúka dostatok vnútorného priestoru – nad hlavami, “na šírku” aj v batožinovom priestore. Kufor je skôr plytší, no pod jeho podlahou sa skrýva organizovaný priestor na všakovaké drobnosti (Systém FlexOrganizer®). Navyše je dostatočne široký, takže naložiť kočík nebude problém. Praktický je aj systém Flex-Fix®: je to inovatívny držiak na dva bicykle ukrytý v zadnom nárazníku. Tento systém nájdete aj v nových verziách CORSA a MERIVA.
Nakladacia hrana batožinového priestoru je v optimálnej výške, dvere kufra nie sú príliš ťažké, takže ich pohodne zavriete na jedenkrát.
Nový dizajn v štýle OPEL
Zvonku pôsobí nová ANTARA robustne, no elegantne. Faceliftom prešla predná maska – väčší je otvor mriežky chladiča, viac sa usmieva. Hmlovky sú zasadené do otvorov, lemovaných chrómovými lištami. Vďaka týmto zmenám pôsobí oproti svojej predchodkyni priateľskejšie, viac zapadne do mestského prostredia.
Interiér ponúka nové kvalitnejšie materiály, zmenami prešla aj grafika displejov a flexibilná stredová konzola s rôznymi možnosťami využitia úložných priestorov. AJ napriek množstvu ponúkaných elektronických systémov sú ovládače a vypínače umiestnené logicky a prehľadne.
Drobným nedostatkom počas testovacej jazdy bolo rezonovanie vnútorného ovládača zámku dverí (v polohe otvorené) pri jazde v teréne.
Ponuka motorov
V ponuke je jeden benzínový: 2,4 ECOTEC (167 koní) a dve verzie dieselovej 2,2 CDTI (163 a 184 koní). Silnejší diesel je v ponuke len s pohonom všetkých 4 kolies. Oproti predchádzajúcej verzii sa konštruktérom podarilo zvýšiť výkon a znížiť spotrebu paliva, tak aby nové motory spĺňali normu Euro 5.
Mali sme možnosť vyskúšať si obe dieselové verzie, silnejšiu i slabšiu a obe ponúkajú kvalitný výkon. Zaberajú už od 1750 otáčok, čo oceníte pri rozjazde v náročnejšom teréne.
Motor
Pohon
Výkon
Prevodovka
Spotreba*
CO2**
2,4 ECOTEC
FWD
167 k
M6
8,8
206
2,4 ECOTEC
AWD
167 k
M6
9,1
213
2,4 ECOTEC
AWD
167 k
A6
9,3
219
2,2 CDTI
FWD
163 k
M6
6,3
167
2,2 CDTI
FWD
163 k
A6
7,5
199
2,2 CDTI
AWD
163 k
M6
6,6
175
2,2 CDTI
AWD
163 k
A6
7,8
205
2,2 CDTI
AWD
184 k
M6
6,6
175
2,2 CDTI
AWD
184 k
A6
7,8
205
* kombinovaná
** v g/km
Kompletne nový podvozok
ANTARA patrí medzi stredné SUV, čiže sa pohodlne pohybuje mimo mesto aj v mestskom prostredí. Vďaka úplne novému podvozku je pocit na asfalte príjemný aj pri väčších nerovnostiach, v nenáročnejšom teréne sú jazné vlastnosti tiež výborné.
Kompletne prepracovaný podvozok ponúka výborné jazdné vlastnosti a vďaka asistenčným systémom aj vysokú úroveň aktívnej bezpečnosti.
ANTARA s pohonom všetkých kolies ponúka aj pôsobivé predpoklady pre jazdu v náročnejšom teréne:
- elektronicky kontrolované variabilné rozdelenie pohonu na prednú a zadnú nápravu,
- svetlá výška 176 mm,
- 450 mm hĺbka ponoru,
- uhol 20 stupňov vpredu a 24 vzadu.
Ceny
Nová ANTARA bude napriek mnohým vylepšeniam cenovo prístupnejšia ako jej predchádzajúca verzia. Podľa vyjadrenia PR manažéra Opel C&S, pána Martina Hejrala bude základná cena novej ANTARY začínať pod hranicou 20.000 EUR. Ceny doplníme po ich zverejnení.