Uvedením účinných technológií pokračuje Nissan v napĺňaní Zeleného programu Nissan 2010 – ekologického akčného plánu spoločnosti Nissan.
„Vďaka využitiu širokej škály technológií na znižovanie emisií môžeme riešiť odlišné požiadavky na jednotlivých trhoch. Zákazníci si budú môcť vybrať z rozsiahlej ponuky modelov s označením PURE DRIVE, podľa svojich finančných možností a ekologických nárokov,” uviedol Shuichi Nishimura, viceprezident spoločnosti pre divíziu pohonných sústav.
Spoločnosť Nissan Motor predstavila súbor vyspelých technológií na úsporu paliva, ktoré budú využité v nových modeloch uvádzaných na trh v najbližšom období.
V rámci Zeleného programu pracuje Nissan na dvoch základných konceptoch – ZERO EMISSION (nulové emisie) a PURE DRIVE (čistá jazda), ktoré spotrebiteľom ponúkajú široký výber z množstva ekologických technológií. Aj keď konečným cieľom sú nulové emisie, Nissan priebežne inovuje technológie, ktoré zvyšujú účinnosť a znižujú emisie. Výsledkom je celý rad technológií – napr. vylepšená prevodovka s plynule meniteľným prevodom (CVT), Start – Stop systém, alebo čistý vznetový motor (Clean Diesel), ktoré prispievajú k dosiahnutiu čo najnižšej spotreby paliva a tvorby emisií CO2.
Pohonná sústava pre Micru
Nový Nissan Micra dosahuje spotrebu umožňujúcu prejsť na liter paliva 26 km. Túto hodnotu pomáha dosiahnuť novo vyvinutá pohonná sústava s trojvalcovým motorom a prevodovkou novej generácie XTRONIC CVT.
Úplne nový, trojvalcový motor s objemom 1,2 l bol vyvinutý s cieľom znížiť predovšetkým hmotnosť a rozmery.
Nová prevodovka XTRONIC CVTje menšia a ľahšia než predchádzajúci typ, zároveň dosahuje o 30 % nižšie trenie, čo prináša výkonnejšie zrýchlenie, tichšiu prevádzku a nižšiu spotrebu paliva.
Súčasne bol zavedený aj nový Start – Stop systém. Motor sa dá opätovne naštartovať aj vo svahu bez toho, aby sa vozidlo pohlo dozadu.
X-Trail Clean Diesel
Pohonná jednotka X-Trailu Clean využíva vysoko presné konsolidované riadenie motora. Úplnou novinkou je katalyzátor LNT (Lean NOx Trap), ktorý sa v praktickej prevádzke využije pri tomto type vozidla vôbec prvýkrát. Táto inovácia rieši problém poklesu účinnosti spôsobeného znížením plochy z dôvodu agregácie vzácnych kovov v bežných katalyzátoroch. Výsledkom je možnosť znížiť množstvo použitých vzácnych kovov a dosiahnuť stabilnejšie riadenie emisií výfukových plynov. Čistý vznetový motor sa používa v kombinácii s automatickou prevodovkou.
1,5-litrový diesel s dvojitými vstrekovačmi pre JUKE
Ako prvý na svete uvádza Nissan do sériovej výroby 1,5-litrový motor s dvojitými vstrekovačmi (2 kompaktné vstrekovače na každý valec). Použitie dvoch vstrekovačov stabilizuje spaľovanie a v kombinácii s technológiou plynulého časovania ventilov (Continuously Variable Valve Timing Control – CVTC) zvyšuje tepelnú účinnosť a znižuje sací odpor. Výsledkom je zníženie spotreby paliva o zhruba 4 % v porovnaní s konvenčnými motormi rovnakej triedy. Tento motor je montovaný do vozidla JUKE, ktorý práve prichádza na náš trh.
Benzínová 1,6-tka s turbom a priamym vstrekovaním
Kombináciu turbodúchadla s motorom s nízkym zdvihom bol dosiahnutý vyšší výkon a zároveň aj nižšia spotreba. Aj táto pohonná jednotka využíva technológiu plynulého časovania ventilov CVTC, povlak z materiálu bezvodíkového DLC (pseudodiamantového uhlíka) a ďalšie nové technológie. Vďaka tomu dosahuje výkon porovnateľný s 2,5-litrovým motorom no pri výrazne nižšej spotrebe paliva. Nový motor bude prvýkrát použitý taktiež v modeli JUKE.
Zdroj: PR Nissan