Foto: Ingimage.com
Typy autosedačiek
Skupina 0+
pre deti od 0 do 13 kg: Dojčatá musia byť prepravované vo škrupine, ktorá umožňuje transport polosede. Autosedačka sa upevňuje v polohe proti smeru jazdy na zadné sedadlo. Ak dieťa dosiahne maximum váhy pre škrupinu alebo keď je vrchol jeho hlavy vyšší ako horná časť sedačky, je čas na nákup nového typu z ďalšej váhovej kategórie.
Skupina I
pre 9-18 kg (asi 1-4,5 roka): Deti by už mali vedieť sedieť samé, ale spočiatku potrebujú oporu do všetkých strán.
V tejto kategórii si už môžete vybrať z niekoľkých typov autosedačiek (systém upevnenia proti smeru jazdy, systém so záchytným telesom, systém nohavicových trakov, trojbodový pásový systém bez vlastného popruhového systému).
Skupina II
pre 15-25 kg (asi 3,5-7 rokov): V tejto kategórii máte opäť možnosť voľby medzi niekoľkými typmi sedačkového pútanie. Vybrať si môžete buď systémy so zadržiavacím telesom, kedy dieťa sedí na normálnom sedadle a zadržiavacie teleso je umiestnené cez nohy dieťaťa, alebo zadržiavacie systémy so zvýšeným sedením.
Skupina III
pre 22-36 kg (od 6 rokov do výšky 150 cm): V tomto veku už sa nepoužívajú klasické autosedačky, ale zvýšené sedenia, ktoré umožňujú, aby bol popruh pásu pre dospelých v správnej pozícii (pásy by mali viesť cez panvu a rameno).
Prečo je protismerné cestovanie bezpečnejšie?
Najmenšie deti musia používať sedačky umiestnenej proti smeru jazdy, a to predovšetkým kvôli ochrane krčnej chrbtice v prípade čelného nárazu.
Odborníci teraz stále viac odporúčajú rovnaký systém používať aj pre deti staršie – až do štyroch rokov .
Sedačky pre dojčatá a batoľatá by tak mali byť vždy umiestnené proti smeru jazdy. Táto poloha je totiž mnohonásobne bezpečnejšia než klasická pozícia po smere jazdy, kedy pri nehode dochádza k výraznému zaťaženiu ešte nevyvinutej krčnej chrbtice malých cestujúcich.
Foto: Ingimage.com
Čo hovoria odborníci?
“Ženy hľadajú bezpečné autá pre svoje rodiny,” hovorí Karolína Topolová. Sama je matka a dbá na bezpečnosť v cestnej premávke. Pocit bezpečia a dôraz na rodinu sú dôvodom, prečo stále častejšie siahajú po SUV, MPV alebo kombi.
“Dopyt po SUV sa u žien za posledných 5 rokov viac ako zdvojnásobil. Veľký nárast obľuby zaznamenávame aj v prípade MPV a kombi, kedy si u nás zákazníčky kúpili o 27% viac týchto typov áut. Na úkor toho potom klesá záujem o sedany, ktoré poklesli z dlhodobého tretieho miesta až na piate,” doplnila generálna riaditeľka AAA AUTO Karolína Topolová.
Opatrnosť žien sa prejavuje aj pri výbere miesta, kde si svoje auto zaobstarajú. Vyhýbajú sa nákupu vozidla na inzerát alebo z dovozu a uprednostňujú overených predajcov, ktorí sa im venujú, dávajú záruky nielen na pôvod auta a stav tachometra, ale tiež im umožnia priviesť si vlastného mechanika alebo kamaráta, ktorý sa v autách dobre vyzná.
Ženy kladú čoraz väčší dôraz na komfort pri jazde, čo dokazuje nárast dopytu po vozidlách s automatickou prevodovkou a náhonom na všetky štyri kolesá, a to jeden a pol krát za posledných päť rokov.
Oproti minulosti volia ženy vozidlá so silnejším motorom. V roku 2012 sa u najväčšieho predajcu ojazdených áut u nás predalo najviac áut s výkonom 55 kW a dnes vyhráva výkon 77 kW.
Kvôli stúpajúcemu záujmu o SUV a vozidlá 4×4 otvorilo AAA AUTO v uplynulých rokoch na svojich najväčších pobočkách špecializované centrá pre tento segment ojazdených áut.
Post Views: 249
Loading...