Rodinka TEST: Renault, ktorý sám zaparkuje

Saša 0

Šikovné kombi s typickým francúzskym dizajnom má svojich fanúšikov v rôznych vekových kategóriách. Moderné auto s nízkou spotrebou a cenou má výbavu, ktorú by ste ťažko hľadali u iných značiek.

Renault Mégane Grandtour nás v redakcii rodinka.sk milo prekvapil.

Za volantom vás privíta príjemné prostredie interiéru, dobrá ergonómia sedadiel, kožený volant, výborná kvalita použitých plastov a zrozumiteľná elektronika.

Náš testovaný model bol v najvyššej výbave – Bose Energy dCi 13, s veľmi príjemnou cenou – 22 390€. Čo sa týka kombinácie veľkosti auta (ide o kombi verziu), výbavy a ceny – stojí toto auto rozhodne za zamyslenie.

 

Eco či Sport? Farby aj hviedy

S displejom a systémom Multi sense sa vyzabávate do sýtosti.

Od nastavenia farieb a osvetlenia celého interiéru, zvukov rôznych upozornení, cez rôzne typy masáže vodiča, voliteľnosti typu jazdy až po vysvedčenie, ktoré sa vám zobrazí po zastavení motora…

No…počas testu som sa nedostala na 5 hviezdičiek…takže asi je čo zlepšovať.

Tabuľky udávajú nízku spotrebu, tak snáď menej efektívna jazda nebude katastrofa pre peňaženku. Ja som jazdila iba v meste a spotrebu som mala okolo 4,5-5l.

Zaujímavé je tzv. približovátko, ako som si nazvala displej pre vodiča, ktorý sa zjaví po naštartovaní na palubnej doske nad volantom a ukazuje vodičovi aktuálnu rýchlosť a farebne zvýrazňuje vzdialenosť od najbližšieho auta.

Šikovnou a užitočnou vecičkou je aj kontrolka v spätnom zrkadle, ktorá vás blikaním upozorní na auto v mŕtvom uhle.

Úložných priestorov je tu dostatok, všetko máte po ruke. Jediné, čo sa mi zdalo „od ruky“ bolo umiestnenie tlačítok tempomatu na spodnom stredovom paneli.

Bezkľúčové štartovanie bolo zaujímavou skúsenosťou, ovládanie mať len tak pohodené v kabelke bolo prudko návykové. 

Problémovou aktivitou v aute, je nastupovanie a vystupovanie – tento modelový rad je naozaj nízky. Treba sa teda pripraviť na trochu rozcvičky.

Recenziu bračeka si prečítajte tu: Renault MÉGANE GrandCoupé – recenzia paničky

 

Parkovanie bez rúk

Na začiatok musím pochváliť zrozumiteľnú komunikáciu s autom. Aj bez technickej podpory, alebo priateľa na telefóne som funkciu parkovania zvládla nájsť a nastaviť.

Systém vás jednoducho povedie. Na začiatok si musíte zvoliť, ako má auto zaparkovať (šikmo, pozdĺžne, nacúvať), dáte smerovku na ktorej strane by ste radi zaparkovali a už len pomaly prechádzate ulicou a auto si hľadá miesto, kde by sa uložilo.

Keď si auto vyhliadne miesto, ukáže vám STOP a začne vás navigovať. Vy len poslúchate – zaradíte spiatočku, pomaly púšťate spojku a pohnete sa, potom vás upozorní na zabrzdenie a zaradenie jednotky atď.

S rukami nemusíte robiť nič. Pozerať sa na volant, ktorý sa otáča sám je celkom zábavné.

Čo treba robiť (pridať, ubrať a čo zaradiť) vám auto napíše po slovensky, takže ani rečovej bariéry sa v tomto vzťahu nemusíte obávať.

 

Prekážky

Parkuje samo, tak čo mi vadí? Dlhšia doba parkovania – keď chcete (a dokážete) zaparkovať rýchlo, toto nebude pre vás to pravé orechové.

Trochu komplikované je nájsť vhodné miesto na parkovanie. Auto si totiž (konkrétne pri voľbe pozdĺžneho parkovania) vyberie len také miesto, odkiaľ vie na jedenkrát vyjsť. Takže na krátke miesta – kde za normálnych okolností dokážete auto nasúkať – s parkovacím asistentom zabudnite.

Mne sa napríklad stalo, že v podzemnej garáži si auto tvrdošijne vynucovalo, že zaparkuje na príjazdovej ceste a nevedela som mu to vyhovoriť. Jednoducho bežné parkovacie státia sa mu zdali malé.

Celkovo je parkovací asistent zaujímavým doplnkom, už aj tak výborne vybaveného auta. Treba to vyskúšať – pre niekoho, kto má naozaj s parkovaním problém, to môže byť veľká pomoc.

Absolútnu spokojnosť však hlásim s „cúvacou kamerou“. Naozaj výborné zobrazenie aj v noci.

 

Dosť miesta na sedenie aj na haraburdy

Renault Mégane Grandtour je stredne veľké kombi, vhodné aj ako auto do mesta, aj na cesty s rodinou – ani príliš veľké, ale ani malé.

Do druhého radu sedadiel sa síce tri deti v sedačkách nezmestia, horko-ťažko som tam dala dve autosedačky a jeden sedák.

Pohodlné je ideálne pre štyroch cestujúcich. Stredová opierka je fajn a cestujúci vzadu majú dostatok miesta na nohy.

Do kufra s objemom 521 L bez problémov naložíte kočík aj batožinu – my sme tam naložili aj nášho testovacieho člena – labradora.

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (2 hlasov, priemerne: 5,00 z 5)
Loading...

Pridaj komentár