Rodinka TEST: NISSAN MICRA 1,2 CVT

barbora 0

ZHRNUTIE

Celkovo nový NISSAN MICRA v našom teste získal 110 bodov zo 140 možných a jeho celkový priemer je 3,93 bodu. Najlepšie obstál v kategórii Cena/prevádzka, najhoršie skóroval v kategórii Prvý dojem/vzhľad.

Páči sa nám

Rozčuľuje nás

+ Funkčnosť ovládačov

– Batožinový priestor

+ Cena a bohatá výbava

– Interiér

KRITÉRIÁ HODNOTENIA

boli vytvorené tak, aby sme vám poskytli čo najobjektívnejšie výsledky z pohľadu rodiča, s cieľom zistiť, či je testované auto vhodné pre rodinu. Každé kritérium mohlo získať 1 – 5 bodov (5 je najviac). Čo sa skrýva pod týmto hodnotením, nájdete nižšie v šiestich základných kategóriách.

Detský svet

Detský svet

Počet bodov

Montáž autosedačky

3

Bezpečnostné prvky

5

Výhľad na dieťa

5

Úložné priestory

3

Je auto “babyfriendly”?

4

Priemer

4,0

Nissan Micra ponúka v rámci bezpečnosti detí Isofix a vypínač airbagu spolujazdca, bezpečnostné poistky na dverách sa aktivujú manuálne, elektrická je poistka okien.

Výhľad na dieťa cez vnútorné spätné zrkadlo je výborný – zrkadlo je achromatické, čiže ak ho máte nastavené v polohe tak, aby ste videli na dieťa, v odraze dostatočne zreteľne vidíte na premávku za vami.

Úložných priestorov pre deti je málo – sú to štandardne vrecká na zadnej strane predných sedadiel a vo dverách.

Montáž autosedačky (plnohodnotnej pre 9 – 18 kg, do 4 rokov) bola náročnejšia – Micra ako malé vozidlo má menší aj prístup na zadné sedadlá. S ťažkou autosedačkou je náročné manipulovať v takom malom priestore – no pri troche snahy sa dá. Vajíčko sa inštaluje dobre, pásy bohate postačujú – treba však posunúť predné sedadlo trochu viac dopredu, aby sa zmestila a bola v správnej polohe. Dve sedačky zmestíte, no v strede je už miesto len na hračky.

Tak ako u C3 v interiéri panujú stiesnenejšie podmienky, no rodinka s max. 2 deťmi sa vojde. Horšie by to bolo asi pri balení na dovolenku. No ako auto pre maminu na rozvoz detí a nákupy je to ok.

Cena a prevádzka

Cena / prevádzka

Počet bodov

Cena testovaného auta

5

Výbava

5

Reálna spotreba

5

Náklady na servis

4

Náklady na pneum.

5

Priemer

4,8

Bežná cena nového Nissanu Micra 1,2 s automatickou prevodovkou CVT (59 kW, 80 koní) vo výbave Tekna na Slovensku nie je v ponuke. Cena Micry s automatom vo výbave Acenta (2.stupeň) je 12.000 EUR.

Najlacnejšiu Micru (1,2l, 80k) môžte mať za 9.700 EUR (ak oželiete klimatizáciu, sklopiteľné zadné sedadlá, rádio a tempomat). Nissan však aj tu, ako štandardne pri všetkých svojich modeloch, nerobí v oblasti bezpečnosti rozdiely a poskytuje kompletný balík bezpečnostných prvkov už v základnej výbave.

Testované vozidlo bolo vybavené najvyšším stupňom výbavy – Tecna. Jej súčasťou je napr. 6 airbagov, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, ABS a EBD s brzdovým asistentom, Isofix na zadných bočných sedadlách, predné hmlovky, automatická klíma, parkovacie senzory vzadu a balík Nissan Connect (navigácia, bluetooth, AUX-in, CD a MP3 prehrávač, pripojenie na iPod).

Počas testu Micry (1,2 CVT, 59 kW) sme namerali približne rovnakú spotrebu, ako NISSAN uvádza. Automat v porovnaní s manuálnou prevodovkou pýta vždy viac, no spotreba bola výborná. Evidentne je sprevodovaná na jazdu v nižších rýchlostiach/v meste, tu sme namerali aj najnižšiu spotrebu.

Spotreba paliva v l/100km

oficiálne uvádzaná

nami nameraná

Mesto

6,7

do 5,0

Mimo mesto-okresky

4,6

do 5,2

Mimo mesto-diaľnica

do 5,8

Kombinovaná

5,4

5,5

Kvalitné letné pneumatiky na rozmer 175/60 R15 kúpite približne za 55 EUR za kus.

Užívateľský komfort

Užívateľský komfort

Počet bodov

Komfort riadenia

3

Komfort radenia

4

Jazdné vlastnosti

3

Hluk

4

Svetlá

Priemer

3,5

V porovnaní s jazdnými vlastnosťami C3 Micra stráca, aj napriek automatickej prevodovke. Podvozok je tvrdší a netlmí dostatočne mestské nerovnosti. Riadenie je preposilované, v niektorých momentoch priam “gumové” – z vytočenej pozície do základnej sa trhá z ruky. Parkovanie je však úžasné, jednak vďaka veľkosti a tiež vďaka minimálnemu rajdu, ktorou sa Micra tak pyšní v reklame :).

K novej Micre nemáte na výber, dostanete ju len s jedným typom motora – benzívým trojvalcom s objemom 1,2 l (80 koní). Na výber ale máte manuálnu alebo automatickú prevodovku.

Odhlučnenie motorovej časti je dobré, hlučnejšie prejavy motor má až vysokých otáčkach.

Interiér

Interiér

Počet bodov

Nastaviteľnosť volantu

5

Nastaviteľnosť sedadiel

3

Prehľadnosť ovládačov

4

Výhľad von

5

Pohodlie

4

Priemer

4,2

Umiestnenie ovládačov je veľmi prehľadné. Nová Micra s balíkom Nissan Conect je nabitá technológiami, ktoré aj fungujú. A hlavne jednoducho a intuitívne. Z môjho pohľadu je toto najsilnejšia stránka novej Micry.

Dizajn interiéru bol pre mňa veľkým sklamaním. Opísala by som ho ako “surový”. Ak si nepriplatíte za interiér vo farbe IVORY (čo však pri deťoch nie je žiadna výhra) čaká vás nudná palubná doska, a nevkusné “koberčeky” v batožinovom priestore. Interiér vôbec nekorešponduje s príjemným zovňajškom Micry.

Pohodlie vodiča aj ostatných pasažierov je priemerné, no lepšie ako v C3-ke. Pre nohy aj nad hlavami je pre priemerného dospelého dosť miesta.

Výhľad von všetkými smermi je výborný, nič ho neobmedzuje.

Úložné priestory

Úložné priestory

Počet bodov

Veľkosť kufra

2

Variabilita batož.priestoru

3

Komfort pri nakladaní

5

Prístupnosť rezervy

Ostat. úložné priestory

4

Priemer

3,5

Vnútorný priestor nie je najsilnejšou stránkou Micry. Samozrejme ho nemôžme porovnávať s rodinnými vozidlami, no ani v rámci svojej triedy nijako nevyniká. Micra ponúka batožinový priestor o objeme 265 litrov, čo je o 35 litrov menej ako v C3 a o takmer 100 l menej ako v novej Yariske. Po sklopení sedadiel je to 605 litrov. 

Kočík do kufra zmestíte veľmi natesno – pri kúpe kočíka si to určite otestujte.

Komfort pri nakladaní je však výborný, dvere kufra sa otvárajú ľahko aj jednou rukou (po dlhej dobe som si to náležite uživala :)), nakladacia hrana je nízko. Nissan v rámci balíku ochrana ponúka praktickú priehradku do kufra, ak v ňom vozíte viacero drobností.

Ostatných úložných priestorov nie je mnoho, sú však praktické a po ruke.

Prvý dojem a vzhľad

Prvý dojem / vzhľad

Počet bodov

Prvý pocit

4

Predná maska

4

Zvyšná karoséria

4

Čalúnenie

2

Kolesá/disky

3

Priemer

3,4

Micra pôsobí príjemne a nevtieravo. No dizajn neponúka nič typicky “microvské”, niečo čo by ju odlíšilo. Stalo sa mi, že som si ju pri príchode na parkovisko pomýlila so susedovou Yariskou. Zistila som to až po tom, čo mi nešla odomknúť. A nestalo sa to len mne, od známeho som si vypočula veľmi podobnú príhodu.

Testované auto bolo v tmavo fialovej metalíze. Túto farbu mám na autách rada, no ak by som si mala vybrať, určite by som siahla skôr po bielej alebo nejakej živej farbe, ktorá sa mi k malým autám hodí viac.

Najmenej bodov dávam za čalúnenie, už som ho spomínala v kapitole Interiér. Tak ako pri vzhľade exteriéru by to chcelo viac kreativity a šmrncu.

ORTIEĽ

Nový Nissan Micra ma zaujal najmä skvelou výbavou a technologickou vyspelosťou. Za dobrú cenu dostanete slušný balík bezpečnostných prvkov a autíčko s úspornou prevádzkou. Dobré vozítko pre tých, ktorí nie sú zaťažení na dizajn, ale na funkčnosť a netúžia po športovej jazde.

Z pohľadu rodiča odporúčam pre rodinky s max. 2 deťmi, ktoré necestujú dlhé trasy s množstvom batožiny a potrebujú autíčko vyslovene na presun po meste.

Výsledky v testoch EURO NCAP

Crashtest NISSAN MICRA sa uskutočnil v roku 2010 a prebehol podľa nového, prísnejšieho systému hodnotenia. Celkovo Micra dosiahla 4 hviezdičky. V jednotlivých kategóriách získala nasledovné hodnotenie:

Ochrana dospelých: 84%

Ochrana detí: 79%

Ochrana chodcov: 58%

Asistenčné systémy: 57%

Fotogaléria: NISSAN MICRA

Zdroj: archív autorky

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (7 hlasov, priemerne: 4,60 z 5)
Loading...

Pridaj komentár