Prvá jazda: Renault Clio 5 – nový vietor v triede?

Benjamín Mazanka 1

Piaty chod výnimočne úspešnej ságy zvanej Clio sa dnes úspešne predstavil na našom trhu. Preto vám prinášame prvé poznatky z jazdy.
Čo nového možno očakávať od tohto na pohľad milého dravca ?

Pripomeniem krátko históriu tohto úžasného modelu. Clio prvej generácie prišlo na svet v roku 1990 a otvorilo kategóriu malých mestských vozidiel. Jeho druhá generácia priniesla väčšiu priestrannosť pre pasažierov. Tretia bola priekopníkom v bezpečnosti a technológiách. No a 4 Generácia nejak spojila tieto veci dokopy. Plus priniesla svieži dizajn, ktorý bol hlavným argumentom pre kúpu dnes už predchádzajúcej štvrtej generácie.
Čo teda prináša Clio 5?
Poďme na to postupne spolu:

Najväčšia zmena – Interiér

Najviac viditeľným vylepšením na jednom z najúspešnejších mestských áut v histórii je interiér. Stredový panel je orientovaný smerom k vodičovi, je teda kompletne vynovený. Volant má menší priemer a užší tunel. Nové sú dokonca aj páčky smeroviek a stieračov, pôsobia omnoho pevnejšie.
Nové Clio má tiež digitálny prístrojový panel pred vodičom, čo môže klasikov trochu zamrzieť, no príde doň kopec výborných funkcií. Napríklad navigácia popri ukazovateľoch rýchlosti, ako to je napríklad v Audi.
Multimediálny systém sa po novom nazýva Multi Link, a má aj svoju menšiu a jednoduchšiu verziu. Tento systém sa bude taktiež automaticky aktualizovať, keď práve nebudete v aute, čo je prijemné.

Sedadlá štvrtej generácie Clia dostavali často krát negatívne hodnotenia, preto tie nové disponujú lepším anatomickým tvarom a dlhším podsedákom. Sedí sa v nich ozaj lepšie. V interiéri samotnom nájdete až 26l odkladacích priestorov, čím ako Renault hovorí, je Clio na vrchole triedy.

Z pohľadu kvality je to obrovský krok vpred nielen pre Renault, ale pre celú kategóriu. Všade okolo mäkké plasty, interiér pôsobí luxusne nielen z vizuálneho hľadiska. Avšak pri voľbe lacnejšej výbavy je týchto plastov už pomenej. Čo je škoda, ale dá sa to pochopiť. Interiér je podsvietený, čo umocňuje ešte väčší pocit luxusu. Na výber bude z 8 farieb a podsvietený bude strop, dvere a riadiaca páka.
Ozaj, ešte kufor. Má objem 391l a Renault zapracoval na prístupe a veľkosti otvoru.


Dosť už o vnútre, vrhnime sa na niečo iné!

Ako bude Clio jazdiť?

Nové Clio bude u nás dostupné so 4 motormi. Základom je 1.0SCe so 65 poníkmi a 5 stupňovým manuálom. Ale ten nechcete, pretože budete mať strach čo i len vyjsť na diaľnicu!

Očakáva sa, že tým najpredávanejším bude 1.0l TurboCe so 100 koňmi a 5 stupňovým manuálom. Tento motor som aj skúšal, a musím povedať, že je živý, dobre sa s ním predbieha a 5 stupňová prevodovka je dobre sprevodovaná, takže mi 6ka chýbala len z princípu, že tam proste nie je. Riadiaca páka je ale príliš dlhá na to, že je umiestnená vyššie a preraďovanie pôsobí trochu gumovo.

Úplným granátikom ponuky bude 1.3TurboCE so 130 konskými silami a 7 stupňovou EDC s dvoma spojkami. Ten som tiež šoféroval, ťahá pekne, ale prevodovke trvá kickdown (podradenie) pri predbiehaní dlhšie, ako by som si prial. Samozrejme som mal auto v Normále a nie Šport, takže uvidíme v poriadnom teste.
Posledným v rade, väčšinou pre firmy alebo tých, ktorí nechcú do auta veľa investovať je 115 koňový diesel so 6 stupňovým manuálom.

Vlastne ešte niečo nové. Pre tých, ktorým “záleží” na prostredí pre naše deti a tasmánskeho tigra, tak v 2020 príde aj hybrid. V meste bude jazdiť na 80% čisto elektricky a spaľovací motor sa bude zapínať len pri jazde na diaľnici. Pri predbiehaní sa zapoja oba motory, aby to do vás pán kamioňák nenapálil.

Asistenti

K autu je taktiež kopec užitočných asistentov. Okrem známych, ako Lane Assist alebo Easy Park prichádzajú do Renaultu Clio aj ďalšie novinky. Tou najväčšou je funkcia zvaná Easy Pilot, a je to autonómne riadenie 2 triedy, generácie, tak nejak… Hlavné je, že kombinuje adaptívny tempomat s lane assistentom, takže napríklad v kolónach alebo na diaľnici vie ísť nové Clio autonómne!

Druhou veľkou novinkou je 360 stupňový kamerový systém, takže sa môžete hrať a pozerať okolo či už pri parkovaní alebo dokonca špehovaní niekoho. Bolo by super keby sa ešte dal obraz aj približovať, v to tajne dúfam. Navigácia bude schopná ukazovať aj čerpacie stanice s cenami benzínu, ktoré budú svietiť aj farebne podľa toho, či sú výhodnejšie ako iné.
Poslednou vecou, ktorá je novou je MultiSense, výber jazdných režimov, dostupný pravdepodobne len s najsilnejšou motorizáciou.

Cenová politika

Nové Clio začína na 9850 EUR so základnou výbavou Life, ktorá je dostatočne bohatá, Clio má Full LED svetlá už od základu. Skombinovaná je samozrejme so základným 1.0 SCe 65, vhodná bude určite pre dôchodcov alebo začiatočníkov.
Motor 1.0TCe 100 bude možné skombinovať s 3 výbavovými stupňami. Zen(od 12 350 EUR), Intens(od 13 750 EUR) a RS-Line(od 14 950 EUR).
Najvýkonnejšia 1.3TCe s automatom bude dostupný s výbavou Intens(od 16 750 EUR) a RS-Line(od 17 950 EUR).
Nakoniec pre firmy, ako flotilové vozidlá tu je dCi 115, dostupný iba v strednej výbave Zen s cenou od 15 400 EUR.

Sme na konci všetkého, čo je nové na novom Renaulte Clio.
Ak vás zaujíma môj názor – mne sa zapáčil! Bližšie naň hodím testovacím očkom už čoskoro v redakčnom teste. A čo vy? Páči sa vám nové Clio? Sme zvedaví na váš názor!

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (3 hlasov, priemerne: 4,00 z 5)
Loading...

Komentáre k článku

Pridaj komentár